Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Dovozy, přihlašování na bílé nebo zelené značky, přestavby.
Pravidla fóra
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.

Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Míra » 04 úno 2011, 08:49

Základní předpoklady:

1) vlastním motorku bez TP, není vedena v evidenci vozidel
2) nám doklad o nabytí (kupní smlouva, papír od dovozce)
3) nebojím se létání od četa k ďáblu
4) vlasním podklady o tom, že motocykl vypadá jak vypadat má

Jako první je třeba vyhledat Klub histockých vozidel ve vašem okolí (VVC) a kontaktovat jej.
podmínky klubů se můžou značně lišit.

S nimi si domluvíme ja bude probíhat testace, kdy a kde.
Dále budeme potřebovat fotografie 6x9cm, lesklé ( musí bejt z fotolabu, mlem sem fotografie z fototiskárny neobhájil, navzdory tomu, že byly na kvainím papíře s velkou gramáží. )
Se zrenovovaným nebo originálním motocylem vyrazíme na testaci.

Zde bude následovat Technická pohlídka vašeho motocyklu.
Klubový technik si za ní bere řádově 200,-
Zkontroluje zde, číslo rámu, štítku, motoru, stav brzd, vůli v kolech, kyvné vidlici (pokoušel se zkontrolvat i vůli v krku řízení ale to se mu nějak nepovedlo díky těžišti dněpra:-)), těsnost motoru a podobný blbosti co k tomu patří. Pokud nejste požádáni, motocykl nestartujte!!!

Já byl od technický prohlíkdy vyhozen za tyhle věci:
1) nakřivo sjetý pření kolo,v učitým místě už mělo pod povolenou hanici 1,6mm
2) rezatý šrouby
3) chybějící drát v kole
4) neoriginální parabola předního světla (180mm H4 Pal místo originální asymetrický)
5) Špatně upevněná baterka
6) kapající benzín karburátorů po přeplavení (nestartujte to, nejni to nutný)
7) loupající se barva z přepínačů na řidítkách

po technickej prohlídce následuje prohlídka historická, probíhá asi tak, že si k tomu stoupnou tři komisaři a říkaj:

"ten blatník je určitě ustřiženej ten, štítek určitě nebayl šroubovanej, tohle lanko nevede určitě tudyhle, takhle originální držák baterie nevypadá..." atd. a teď je navás dokázat, že tak či onak to takhle bylo. na to doporučuju ssebou hodně fotografijí zrenovovaných motocyklů, nějaký ty letáky a výtisk katalogu náhradních dílů.

(mimochodem, to že sem měl kolena podloužený hliníkovou trubkou od sušáku, a na tom upravený tlumiče vejfuků z péráka si nikdo nevšim)

historická prohlíka u mě proběhla ok, ale technická bohužel, taže sem se sebral a vyrazil domů.
A ještě předtím sem se domluvil na individuální testaci, pozbíral potřebná telefoní čísla atd.


Po měsíci a všech napravených závadách sem vyrazil po domluvě tentokrát domů k technikovi, kde jsme se sešli ještě s klubovými komisaři. technická prohlídka již proběhla ok.
celkově atmosféra byla už o něčem jiném. Technik se na tom projel, spátky se vrátil s úsměvem že to pěkně jede.
Tak sme se dali do vyplňování papírů. to jak maj bejt vyplněný, najdete v příloze.
Po vyplnění bylo nutný sehnat zbytek razítek krajských komisařů. nabal sem telefoní čísla a už bez motorky sem vyrazil pro podpisy. jel sem do soběslavi, tábora , a jindřichova hradce. poslení podpis mě stál 500,- kč.

jeden vyplněný papír se všemi podpisy se musí vrátit zas do klubu. no a konečně, vyrazil sem na pojišťovnu. u podnikatelské pojišťovny vyšla pojistka asi na 500,- kč.

z nedočkavosti sem hned druhý den vyrazil na krajské DI. záznamy o historických vozidlech vedou pouze na kraji.
zde jsem zaplatil 500,- jako za přihlášení motocyklu zde si vzali originál vyplněného formuláře, a na počkání mi vydali značku, malý TP a Průkaz historicého vozidla. ani frontu sem stát nemusel, s VP máte přednost.

Sem antitalent na psaní článků. na co si vzpomenu, ještě upravím, nebo se ptejte v dotazech.
scan000001.pdf
(3.84 MiB) 639 krát
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Míra
 
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 01:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Dneprstein » 04 úno 2011, 13:31

Tak ty věci, za který tě vyhodili z technický mi přijdou, většinou, dost na hlavu. Zrezlý šrouby a loupající se barva. To nějak ohrožuje bezpečnost provozu vozidla? Navíc, zvlášť posledních pár let je trend mezi veterány takový, že největší cenu mají zachovalé, ale používané kusy v původním stavu. Takže určitě nebudou mít nový lak a nerezový šrouby. Naopak! Původní patina se cení a vozidla s karosérií poškrábanou provozem, ošoupanýma sedačkama a motorem se stopou šmíru a rzi maj vyšší cenu než nablýskaný kusy na kterých původního nezblo už takřka vůbec nic... Ještě, že mam Vepříka na normálních značkách a můžu si s nim dělat co chci...
Dneprstein
 
Příspěvky: 609
Registrován: 21 led 2011, 13:28

Re: Jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Míra » 04 úno 2011, 13:47

přesně, když sem viděl chlápka vedle mě, kterýmu bezproblémů prošla tstací jawka s houkačkou z trabanta, a nachromovanýma víkama, kaslíkama, a středama kol, nevěřil sem.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Míra
 
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 01:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Dneprstein » 04 úno 2011, 13:54

Holt jsou pánové zřejmě zastánci nablýskanosti a naleštěnosti. Takže kdyby jim tam někdo přivezl Willyse s blátem z Omahy, průstřelem v blatníku a promáčklým kanystrem, tak ho namístě zastřelí. Zatímco kdyžho vezmeš hezkou zahradní zelení z Hornbachu, nachromuješ mu ráfky a vše vyleštíš do psíkulkového lesku, tak se budou tetelit blahem...
Dneprstein
 
Příspěvky: 609
Registrován: 21 led 2011, 13:28

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Karlos » 14 srp 2011, 19:38

Jak je to s doložením původu. Testační komisaři nechtěji původ ani doklad o nabytí - kupní smlouvu ale na přihlášení na V značky na úřadě chtějí doložení původu vozidla - původní TP nebo jinak. Jde jim o to že takto vozidlo s těmito VIN jezdilo. Alespoň na to jsem narazil já s motorkou. Jaké jsou Vaše zkušenosti?

Díky Karlos
Karlos
 
Příspěvky: 43
Registrován: 10 kvě 2011, 08:51

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod host » 15 srp 2011, 05:44

Nikdy po mně nikdo nic takového nechtěl. Mám na EZ HV několik strojů. Je to nesmysl, protože kdyby někdo rekonstruoval stroj z několika totálních vraků (tím myslím něco mnohem staršího a vzácnějšího....), těžko dohledá či získá k rámu či podvozku originální doklady, byť třeba v kopii. Podle mého 9,9 veteránů z 10 to tak má.
A pokud nejezdilo, co tedy do současnosti dělalo???
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
host
 
Příspěvky: 279
Registrován: 01 bře 2011, 09:51
Bydliště: Pardubice

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod drumbas » 15 srp 2011, 14:45

ja si sice připlatil ale šel jsem pouze pro značky chtěl jsem byt ušetřeny těch perepetii
jinač když si to člověk spočita tak 500sem 500 tam a nakonec je stoho balik
drumbas
 
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 12:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Zuchnoff » 28 srp 2011, 18:10

Mají veteránské papíry nějaké omezení o proti klasickým papírům?
Zuchnoff
 

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod host » 28 srp 2011, 21:00

Musí se se strojem absolvovat každoroční přetestace do 30. 5. každého roku. Ale zase se nemusí na STK. Stroj se nesmí používat "v pravidelném provozu" - tak to říká zákon - a k podnikání. Jinak nic - lze vyjet bez problémů do ciziny atd. Tedy uživatelsky téměř stejné, jako běžné doklady. Osobně nevím, proč se tomu řada lidí tak brání, má-li stroj ve stavu testace schopném. A komise to otestovat MUSÍ, pokud stroj splňuje podmínky! Ty jsou dány nadnárodní autoritou a ne momentálním rozpoložením komisaře. On je pouze "úředníkem", který musí tato pravidla ctít. Je pravdou, že si občas ale i pěkně vymýšlejí, ješitnost je asi věčná.....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
host
 
Příspěvky: 279
Registrován: 01 bře 2011, 09:51
Bydliště: Pardubice

Re: Stručný návod jak přihlásit dněpra na Veteránské Papíry

Nový příspěvekod Návštěvník » 20 srp 2019, 17:19

Zuchnoff píše:Mají veteránské papíry nějaké omezení o proti klasickým papírům?

Co jsem pochopil z článku https://www.veteran-prodej.cz/2018/kdy-se-stane-auto-veteranem-a-co-je-k-tomu-potreba/ , tak si zaplatíš hlavně za počáteční registraci. Výhoda zase je, že zase na povinku ušetříš.
Návštěvník
 


Zpět na Papírování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron