od Davy » 29 črc 2024, 09:06
Ahoj,
Po letech zas jeden dotaz. Někdy zhruba před dvěma, nebo třema rokama jsem propálil u Dněpra píst. Nechal jsem si poslat nový z Kyjeva, přehonoval válce, namontoval a zadřel úplně brutálně pár metrů od garáže. Pak to rok, nebo dva stálo (ženatý se závazky
). Nedávno, tzn. asi před rokem jsem koupil replikový písty od Pavla Kučery, znova přehonoval válce, namontoval a jede to. Začal jsem zabíhat na bohatou směs, tzn. letos na jaře jsem ujel asi 50 km. To se nedalo. Tak jsem ochudil a když mi to manželka zas jednou dovolila, tak jsem začátkem léta ujel dalších asi 30 km. To už šlo. Včera jsem pod záminkou že jedu na nákup ujel zas pár desítek km a už to zas nešlo. No a moc nevim co s tim. Svíčky nový 15YC, zapalování seřízený, karburátory čistý, směs lehce bohatší, ale spíš už normál. V kopcích ve Středohoří nahoru a dolů na dvojku a trojku, z kopce brždění čtyřkou a jede celkem normálně. Ve vyšších otáčkách střílí, ale to možná bude chtít ještě trochu poladit směs na horko. Zato na rovině (podél Labe z Ústí do Lovosic) to bylo peklo. Za městem se rozjede normálně, nasadim cestovní osumdesátku až devadesátku (šel až zhruba na sto), po chvíli zvadne a musim na trojku a max. sedumdesát, spíš šedesát. Ale motor těsnej neni, nepřidírá se to, když vyřadim, tak normálně drží volnoběh, nechá se vytočit. Neni to jako přehřátí při záběhu. Prostě ztratí výkon. Pokud ho donutim se rozběhnout vyloženě násilim, tak zrychluje jakoby cukavě. Skoro to neni znát, ale akcelerace prostě neni plynulá. A je divně hlučnej. Podezřívám zapalování, ale co by tohle mohlo dělat? Že bych na tu bohatou směs během těch pár desítek km zničil nový svíčky? Neptal bych se a laboroval, stejně mě to čeká. Ale času je málo a chtěl bych stihnout aspoň konec sezóny. Tak doufám, že se třeba najde někdo s podobnou zkušeností.
Ahoj,
Po letech zas jeden dotaz. Někdy zhruba před dvěma, nebo třema rokama jsem propálil u Dněpra píst. Nechal jsem si poslat nový z Kyjeva, přehonoval válce, namontoval a zadřel úplně brutálně pár metrů od garáže. Pak to rok, nebo dva stálo (ženatý se závazky :( ). Nedávno, tzn. asi před rokem jsem koupil replikový písty od Pavla Kučery, znova přehonoval válce, namontoval a jede to. Začal jsem zabíhat na bohatou směs, tzn. letos na jaře jsem ujel asi 50 km. To se nedalo. Tak jsem ochudil a když mi to manželka zas jednou dovolila, tak jsem začátkem léta ujel dalších asi 30 km. To už šlo. Včera jsem pod záminkou že jedu na nákup ujel zas pár desítek km a už to zas nešlo. No a moc nevim co s tim. Svíčky nový 15YC, zapalování seřízený, karburátory čistý, směs lehce bohatší, ale spíš už normál. V kopcích ve Středohoří nahoru a dolů na dvojku a trojku, z kopce brždění čtyřkou a jede celkem normálně. Ve vyšších otáčkách střílí, ale to možná bude chtít ještě trochu poladit směs na horko. Zato na rovině (podél Labe z Ústí do Lovosic) to bylo peklo. Za městem se rozjede normálně, nasadim cestovní osumdesátku až devadesátku (šel až zhruba na sto), po chvíli zvadne a musim na trojku a max. sedumdesát, spíš šedesát. Ale motor těsnej neni, nepřidírá se to, když vyřadim, tak normálně drží volnoběh, nechá se vytočit. Neni to jako přehřátí při záběhu. Prostě ztratí výkon. Pokud ho donutim se rozběhnout vyloženě násilim, tak zrychluje jakoby cukavě. Skoro to neni znát, ale akcelerace prostě neni plynulá. A je divně hlučnej. Podezřívám zapalování, ale co by tohle mohlo dělat? Že bych na tu bohatou směs během těch pár desítek km zničil nový svíčky? Neptal bych se a laboroval, stejně mě to čeká. Ale času je málo a chtěl bych stihnout aspoň konec sezóny. Tak doufám, že se třeba najde někdo s podobnou zkušeností.