Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od karlos.miki » 07 lis 2018, 06:14

Zdravim,potreboval bych upravit dynamo z fiata a vyrobit prechodku aby to slo na k 750.Ted nemohu sehnat nejakeho soustruznika na upravu.Dynamo bych dodal, praci,atd zaplatim.Nenasel by se tady nekdo,kdo by pomohl.Dekuji

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Maarty 82 » 27 říj 2017, 17:03

Oki děkuji za rady jak tady tak po telefonu .
Sice jsem ve fázi rozborky Dnepra, ale už pomalicku dávám dohromady moudra a díly na sborku .Elektrika není můj kamarád .M

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od panthervrbno » 27 říj 2017, 13:48

ano ma 12v 220 w.dynamo.pohoda.rele z skody 1000,baterka do motocyklu 12v.

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od host » 26 říj 2017, 11:21

Dráty 3,5 mm2 jsou pomalu jak ke svářečce ;-). Nebo k elektrickému motostartéru. Tady klidně 1,5 mm2 Cu.
Akumulátor - v podstatě jakýkoliv 12V. Otázkou je typ a seřízení relátka na dobíjecí proud, aby baterie menší kapacity nebyla dobíjena příliš velkým proudem. Pokud je dynamo + relé originál bez úprav, potom baterie podobné kapacity jako v autě a je to jistota. Jen si nejsem jistý tím Trabant - dynamo - 12V. Trabanty měly povětšinou 6V instalaci, až ty poslední 12V, ale asi už tam byl místo dynama alternátor, ne??

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Maarty 82 » 24 říj 2017, 11:49

Kolik má bejt Ah baterie? k 12v 220w dynamu z trabiho .
Predpokladam že do sajdy + nějaký držák aby necestovala.
Ještě jeden hloupej dotaz ,jaký průměr kabelů od baterie 3.5 mm?
Děkuji

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Mira3.0.9 » 17 kvě 2014, 18:59

Diky Jura za zastání. K použití elektronického mě vedly 2 věci.1.rozměry , 2.Zkousel si sehnat novy relátko k dynamu ,které má 200W a plusovou regulaci?? Jinak jsem taky zastáncem nechat co nejvíc původnich věci ,ale toutu upravou mi odpadly problémy se zapalovaním atd..Na stole už to dobíjí, takže v motorce taky ,krom té nepřipájené diody jsme ještě byl vývod na buzení zkratován špatně namontovaným plechem ,který držel tišták a vývod.(nejspíš to relé niko nezkoušel..).Jinak moc děkuju fapekovi za všechnu pomoc!!

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Jura » 17 kvě 2014, 07:37

Serpico, proč máš téměř vždy nějakou negativní připomínku. Zbytečně tím kazíš radost z modernizace opačně zaměřeným. A příspěvky by neměly být výsměch, ale rada. Studenej spoj může být problém i mechanického regulátoru. Jinak nemám nic proti staré škole motocyklismu

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od serpico-3 » 16 kvě 2014, 22:25

Kdybys měl klasické cívkové relé, tak tohle neřešíš. Co budeš řešit potom? Studený spoj? ;)

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Mira3.0.9 » 16 kvě 2014, 20:01

Dekuju za video.presne takhle mi to funguje.Takze vada je v relatku,protože nebudi dynamo.Nastesti není zalité.Nasel jsem v něm nezaletovanou diodu.Zkusim si nakreslit schéma.Az bude chvilka,tak to vyzkouším.Moc dekuju za rady

Re: Přepolovaní dynama z Fiata 126P(maluch)

od hipik634-750 » 10 kvě 2014, 20:36

fapeko píše:Pokud jsi přehodil polaritu cívek(nesmíš otáčet cívky) na statoru ,že kabel kostry jsi dal na 67 a puvodní kabel z 67 jsi dal na kostru ,tak ted jen stačí to dynamo složit a vyzkoušet jestli se dobře točí jako motor.
To se dělá tak ,že spojíš kontakty 51 a 67 a na ně připojíš +pol a na obal připojíš kostru -pol.
Mělo by se ti to roztočit ve směru otáček tak jak se točí motor na motorce a to je při pohledu zezadu na uhlíky otáčení doleva.
Ted tě ještě čeka přebuzení dynama .
Připojíš na kontakt buzení č.67 +pol z baterky a na kontakt č.51 který jde na uhlík -pol z baterky podržíš to na něm 3Xpo 3 sekundách a tím se to dynamo celé přebudí na správnou polaritu.
Je vhodné ne li nutné při každém rozebíraní dynama,když motorka dlouho stoji i jako prevence ho znovu zase namagnetovat a to plati vlastně na všechny dynama
Udělal jsem jedno rychlo video :lol: :D :mrgreen: jak to vše amatérsky udělat ,tak se koukni https://www.youtube.com/watch?v=U3M1_2M ... e=youtu.be
nemerils napeti? :) jinak pekny

Přepolovaní dynama z Fiata 126P(maluch)

od fapeko » 10 kvě 2014, 20:09

Pokud jsi přehodil polaritu cívek(nesmíš otáčet cívky) na statoru ,že kabel kostry jsi dal na 67 a puvodní kabel z 67 jsi dal na kostru ,tak ted jen stačí to dynamo složit a vyzkoušet jestli se dobře točí jako motor.
To se dělá tak ,že spojíš kontakty 51 a 67 a na ně připojíš +pol a na obal připojíš kostru -pol.
Mělo by se ti to roztočit ve směru otáček tak jak se točí motor na motorce a to je při pohledu zezadu na uhlíky otáčení doleva.
Ted tě ještě čeka přebuzení dynama .
Připojíš na kontakt buzení č.67(R) +pol z baterky a na kontakt č.51(Ш) který jde na uhlík -pol z baterky podržíš to na něm 3Xpo 3 sekundách a tím se to dynamo celé přebudí na správnou polaritu a ve výsledku máme mínus pol na kostře
Je vhodné ne li nutné při každém rozebíraní dynama,když motorka dlouho stoji i jako prevence ho znovu zase namagnetovat a to plati vlastně na všechny dynama včetně ruských G11 a G414

Udělal jsem jedno rychlo video :lol: :D :mrgreen: jak to vše amatérsky udělat ,tak se koukni https://www.youtube.com/watch?v=U3M1_2M ... e=youtu.be

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od serpico-3 » 09 kvě 2014, 15:01

Ano, elektrikář má pravdu. Pokud dynamo se netočí plynule , zastavuje se nebo dokonce se do něho musí "strčit" aby se opět rozběhlo, je tam problém..

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od fapeko » 09 kvě 2014, 13:29

Jo mám tady 2ks

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od Mira3.0.9 » 09 kvě 2014, 13:23

Dneska jsem mluvil s jedním autoelektrikářem v duchodu .To ze se dynamo toci jako motor neznamená ,že je dobře. Nejspíš to vidi na mezizávitový zkrat v rotoru. Až bude mít chvilku ,tak to změříme. Takže už radši začínám shánět jiné dynamo. Ještě je k mání?

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

od serpico-3 » 09 kvě 2014, 09:09

Stačí jen přepolovat až se zatočí na tu správnou stranu, ne? A je nabuzeno..

Nahoru