od Michal » 01 srp 2018, 10:16
Zápich na kroužek je buďto kulatého profilu, nebo hranatého. Tomu odpovídá, zda v něm bude sedět plechová segerovka nebo napružený drát. Rozhodně nezaměňovat. Pokud drátěná segerovka není plochá, ale zobáček je vyhnutý ke straně, musí být touto stranou ven, aby se o něj neopřel pístní čep.
Já mám na všech Dněpřích i Uralích pístech kulaté zápichy, tak tam cpu dráty.
Drátěná segerovka mi zatím nikdy nevyskočila, ale na Uralu mi praskl zobáček segerovky ve válci, co od výroby nebyl ještě nikdy sundaný. A protože z té dutiny nemá jak ven, přidíral se mezi segerovku/píst a válec, až zcela zničil povrch pístu okolo segerovky a vydřel 2mm hlubokou rýhu do válce. Kromě ztráty komprese a vynechávání v nejnižších otáčkách se to nijak neprojevovalo. V celkové mechanické hlučnosti motoru se to ztratilo a i po ztrátě komprese to od poloviny otáček jelo zcela normálně až do maximálky.
Od té doby mám na Uralu preventivně uštíplé zobáčky všech segerovek.
Zápich na kroužek je buďto kulatého profilu, nebo hranatého. Tomu odpovídá, zda v něm bude sedět plechová segerovka nebo napružený drát. Rozhodně nezaměňovat. Pokud drátěná segerovka není plochá, ale zobáček je vyhnutý ke straně, musí být touto stranou ven, aby se o něj neopřel pístní čep.
Já mám na všech Dněpřích i Uralích pístech kulaté zápichy, tak tam cpu dráty.
Drátěná segerovka mi zatím nikdy nevyskočila, ale na Uralu mi praskl zobáček segerovky ve válci, co od výroby nebyl ještě nikdy sundaný. A protože z té dutiny nemá jak ven, přidíral se mezi segerovku/píst a válec, až zcela zničil povrch pístu okolo segerovky a vydřel 2mm hlubokou rýhu do válce. Kromě ztráty komprese a vynechávání v nejnižších otáčkách se to nijak neprojevovalo. V celkové mechanické hlučnosti motoru se to ztratilo a i po ztrátě komprese to od poloviny otáček jelo zcela normálně až do maximálky.
Od té doby mám na Uralu preventivně uštíplé zobáčky všech segerovek.