Novější ural

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Novější ural

Re: Novější ural

od venca43 » 10 čer 2021, 10:53

Nevím kolik stály Uraly ve 2002 ale já dával v roce 2013 za T 2wd asi 280k (snad nekecám už si to nepamatuju). Ural stojí to co stojí a za sebe mužů říct , že nelituji ani korunu co jsem za něj dal.(koupil jsem loni druhý). Když na to sednu ,což bohužel není často ,je mi úplně fuk kolik to stálo platů. Ural se prostě nekupuje rozumem...
Na závěr si dovolím použít slova pána , který si na parkovišti přišel pokecat o Uralu po chvíli řek “to je tak krásná píčovina” tak za mě asi tak.

Re: Novější ural

od Michal » 04 čer 2021, 12:50

Z toho vyplývá, že nový Ural stojí furt stejně.

Nevím, ve kterém roce stál 260 000 Kč, ale dejme tomu, že v roce 2002, pro ten se mi podařilo najít i medián mezd.
V tom případě nový Ural stál v
roce 2002:
14,3 průměrných hrubých mezd (2002)
16,7 mediánových hrubých mezd (2002)
a v teď stojí:
14,2 průměrných hrubých mezd (2020)
16,2 mediánových hrubých mezd (2020)
V obou případech platí, že je to poměrně luxusní zboží, protože za tu cenu se vždy dala koupit spousta užitečnějších věcí.

Férovější by bylo srovnání dle čistých mezd po odečtení základních životních nákladů. Ale oboje je individuální, takové statistiky nejsou dohledatelné.

Cena peněz je iluzorní, vždy odpovídá celkovému objemu peněz točících se na trhu. Lépe se nemáte, když dostanete přidáno, ale pouze když dostanete přidáno více než ostatní. Blahobyt se nedá nařídit zákonem ani ho nemůže zařídit centrání banka. Jinými slovy, dobře je pořád, lépe se mít (až na výjimky) nebudeme.

Podklady: Český Statistický Úřad
2002:
průměrná mzda 18 133 Kč
Medián mezd 15 542 Kč
2020:
průměrná mzda 35 611 Kč
Medián mezd 31 183 Kč

Re: Novější ural - Me2d

od Pavel Kučera » 02 čer 2021, 11:08

Ono je to tak:
Když stál kdysi nový Ural 260.000 Kč a někdo si jej koupil, všichni se na něj dívali, že se zbláznil a dal tolik za nový motocykl.
Dnes jsou ti stejní lidé ochotni dát toto za ojetinu i 15 let starou a nediví se a zase si klepou na čelo, kolik stojí nový Ural nyní.
Každopádně drtivá většina majitelů nových Uralů si jej dlouhodobě ponechává, proto si také nový stroj kupovali.
Proto také pěkné ojetiny nejsou a když, tak stojí peníze.

Pro zájemce o nový Ural mám jednoduchý vzkaz:
Napište si o aktuální nabídku!

https://www.ural.cz/web/zadost-o-nabidku-ural/
To není lákání zákazníků, ale snaha nabídnout jim motocykl za férovější cenu.

Vzhledem k rozkývanosti kurzu Kč jsou na mých stránkách zveřejněné ceny maximální pro tento rok, aktuálně jsou nové Uraly vždy levnější a všichni letošní majitelé to mohou potvrdit.
Tento způsob prodeje je nyní jediný možný, zafixuje se cena a přes banku i kurz, používá jej většina prodejců vozidel.

Není také nutné si přece kupovat ten nejdražší model.
Ural nabízí i jiné zajímavé, chce to trochu fantazie, co třeba T TWD?
https://www.ural.cz/web/ural-t-twd/
Dnešní cena se jistě dostane pod 450.000 Kč (vč. DPH).

Navíc hlavním důvodem, proč si zákazníci kupují nový motocykl je, že jej chtějí opravdu používat na cestování po celé Evropě a dále a nic neřešit.
Tyto majitele většinou na srazech nepotkáte, cestují, nechtějí celý víkend strávit na jednom místě u piva.
Každý si kupuje na co má a každý používá motocykl na to, na co si jej pořídil.
A tak je to správně ... 8-)

Re: Novější ural

od Michal » 28 kvě 2021, 10:11

Na tom se ale nic nezměnilo. Pokud se rozhlédnete na srazu, funglovky uvidíte vždy jen vyjímečně. Polovina lidí má staré Dněpry neznámého východního původu, druhá polovina lidí si dovezla novější ojetý Ural 750 z Německa. Stejně tak téměř nikdo si nekoupí nové auto za jeden-dva roční platy, raději zvolí ojetinu za cenu ročních úspor nebo 3 měsíčních platů. Většina lidí se chová rozumně a to je dobře. Rostoucí prodeje nových motorek v posledních letech jsou výjimka, která může brzy skončit. Kromě ekonomického cyklu k tomu přispívá také slušná nabídka Japonských motorek vyráběných všude jinde než v Japonsku za cenu pod 200 tisíc. Např. velmi populární CRF250L byla jen za něco málo přes kilo.

Nové Uraly se nikdy neprodávaly jak housky na krámě. U nás to byly vždy jen jednotky kusů ročně. Ani celosvětově to není žádný zázrak. Na rozdíl od aut a tuctových motorek nejde o sériovou výrobu, takže úspora výrobních nákladů z velkosérivé produkce se nekoná.

Re: Novější ural

od Jarda » 28 kvě 2021, 08:06

No já jsem nového Urala odpískal,půl mega je prostě hodně.Pokud chce člověk jezdit v terénu,jsou na to mnohem vhodnější a mnohem levnější stroje, které obstojí i na silnici a z hlediska využití je to někde jinde.Ural je samozřejmě jedinečný svým vzhledem,ale málokdo si bohužel může dovolit dát tolik peněz za něco,co se mu "jen" líbí,ale praktické využití minimální.Takhle to vidím já.My-obyčejná dělnická třída,pokud budeme chtít jezdit na Uralech,tak jsme odkázáni většinou na dovozce z Pl a kdo má štěstí,koupí něco zachovalého u nás nebo v D.

Re: Novější ural

od Me2d » 27 kvě 2021, 13:26

Jo, už jsem ho našel, ten je s motorem v bednách zřejmě, rád bych již kotoučové brzdy :-)

Re: Novější ural

od Me2d » 27 kvě 2021, 13:04

Díky za odpověď, chci novějšího, jednak nejsem sběratel ani mechanik, ale s lecčím si poradím (McGyver) :-D Nešetřím, je levnější si v dnešní době půjčit. to co zaplatím na víc za 6 let je méně peněz, než za těch 6 let ztratí hodnotu, navíc budu jezdit dřív. Tak kdyby někdo věděl, klidně převezmu úvěr, za normálních podmínek :lol:

Re: Novější ural

od Michal » 26 kvě 2021, 17:24

Zdražilo vše, peníze jsou díky rokům "pumpování peněz do ekonomiky" téměř bezcenné.
Ojetiny jsou přepálené také a téměř nejsou. Uraly už delší dobu, poslední roky vše včetně aut. Před 8 lety se prodávala 10 let stará auta za 10% původní ceny. Dnes sháním další 10-letou ojetinu stejné třídy, výběr velmi malý a pod 30% původní ceny nového nejsou. Ne, že bych si to nemohl dovolit, ale mám nějakou důstojnost na to abych zaplatil tak moc peněz za tak staré auto.

U nových Uralů jsou kromě inflace další důvody:
1) Ural si v Irbitu vyrábí pořád méně dílů, většinu si nechává dělat v západních zemích. To znamená vysokou cenu, zvláště při malých objemech vzhledem k malosériové produkci Uralu. Na druhou stranu kvalita těch dílů je úplně jinde.
2) Ural je zase o něco složitější. Brzdy, vstřikování a emisní systém.

Nový Ural se dá koupit zhruba o 20-30 tisíc levněji u některých dealerů v zahraničí. Centrála Uralu si sice může hrát na teritorialitu dealerů, ale Evropské právo stojí na Vaší straně. U ceny půl miliónu Vás ale taková částka nevytrhne.

V každém případě, koupit si hračku na dluh je chyba, pro Vaše dobro důrazně nedoporučuji. Těžké časy mohou přijít velmi náhle a s touhle smyčkou kolem krku Vám bude velmi horko. Já jsem to užil s hypotékou v letech 2009-2010.

Teď zrovna na mobile.de vidím Urala 750 s poháněnou sajdou r.v. 2001 za 4000 Euro. U tohoto ročníku si sice občas ušpiníte ruce, ale je relativně spolehlivý a radost z jízdy poskytuje téměř stejnou jako funglovka. Tedy tumiče nic moc, téměř to nebrzdí, ale jinak to jede v podstatě stejně. Na polňačkách a v lese rozdíl nepocítíte.

Novější ural

od Me2d » 26 kvě 2021, 14:30

Zdarec chlapy, už mě to zase chyta, ale konečně když jsem se nějak s životem porval a jsem vcelku už živý, tak mi přijde že ty stroje nehorázně zdrazily, zda se mi to? Nový Ranger 506.000,- uf byl za nějakých 350... čím to? Na půl Mega už nedosahnu splatkama a mírně jetí nejsou ;-)

Nahoru