od pettter » 22 led 2017, 11:12
Ja som našiel tento odkaz:
https://www.kvrezac.cz/opletene-kabely/
Kliknutím na konkrétny kábel sa otvorí jeho obrázok. Ale nevidel som ich.
Je tu reč o hrúbke (prierezu) káblov. Na to Vás ako elektrikár chcem upozorniť, že je to dosť podstatná vec a to práve pri eMkách, kde je 6V elektrika. Totiž prierez vodiča (medi, bez izolácie) určuje merný odpor vodiča. To znamená, že čím viac prúdu potečie vodičom, tým väčšie straty vo vodiči vďaka jeho odporu vznikajú! A boli by ste prekvapený o aké straty ide. Na eMke sa jedná hlavne o vodiče medzi zdrojmi (aku, dynamo), reguláciou napätia, indukčná cievka, spínač na lampe, žiarovka hlavného svetla vrátane prepínača svetla, no a klaksón, klaksón je sviňa nenažraná. Ale aj o svetlá na sajdke, pokiaľ sú so žiarovkami (dĺžka vodiča)! Ak sa jedná len o 10W, tak pri 6V ide o prúd
1,7A !!! Pri hlavnom svetle je to 32/21 W, čo je až
5,3/3,5 A !!!
Skrátka, doporučujem značne predimenzovať vodiče medzi aku, dynamom, reglerom, spínačom v lampe a hlavným svetlom vrátane prepínača stretávacích a diaľkových (min. 2,5mm2, radšej 4mm2, ostatok min 1,5mm2). Všimnite si, že poistka v lampe má hodnotu 15A!!! To je hodnota pri ktorej v rozvodnej sieti Vašich domov a bytov musí (!!!) byť prierez 2,5mm2, pričom nejde o napätie, ale práve o prúd.
Tiež doporučujem prerobiť "malé" svetlá, teda koncové a prípadne brzdové svetlo motorky, svetlá sajdky a malé svetlo v prednej lampe (obrysové?) na LED. Možno číňan vyrobil aj 6V hlavnú žiarovku na CJéčko? Viem že to znie rúhačsky, ak ide o originalitu, kto to však uvidí? Ale ušetrí to dosť energie a vodiče môžu biť tenučké ako driek 17ky...
Tak som sa nemýlil, číňan je šikula...
http://www.ebay.ie/itm/LED-bulb-6V-12V- ... SwMgdX097t
Pokiaľ jazdíte do terénu, tak treba uvážiť aj mechanickú odolnosť vodičov. Taká vetvička z kroviska je pekne zákerná vo zväzku tenkých drôtov na idúcej mašine...
Ja som našiel tento odkaz:
https://www.kvrezac.cz/opletene-kabely/
Kliknutím na konkrétny kábel sa otvorí jeho obrázok. Ale nevidel som ich.
Je tu reč o hrúbke (prierezu) káblov. Na to Vás ako elektrikár chcem upozorniť, že je to dosť podstatná vec a to práve pri eMkách, kde je 6V elektrika. Totiž prierez vodiča (medi, bez izolácie) určuje merný odpor vodiča. To znamená, že čím viac prúdu potečie vodičom, tým väčšie straty vo vodiči vďaka jeho odporu vznikajú! A boli by ste prekvapený o aké straty ide. Na eMke sa jedná hlavne o vodiče medzi zdrojmi (aku, dynamo), reguláciou napätia, indukčná cievka, spínač na lampe, žiarovka hlavného svetla vrátane prepínača svetla, no a klaksón, klaksón je sviňa nenažraná. Ale aj o svetlá na sajdke, pokiaľ sú so žiarovkami (dĺžka vodiča)! Ak sa jedná len o 10W, tak pri 6V ide o prúd [color=#FF0000]1,7A [/color]!!! Pri hlavnom svetle je to 32/21 W, čo je až [color=#FF0000]5,3/3,5 A[/color] !!!
Skrátka, doporučujem značne predimenzovať vodiče medzi aku, dynamom, reglerom, spínačom v lampe a hlavným svetlom vrátane prepínača stretávacích a diaľkových (min. 2,5mm2, radšej 4mm2, ostatok min 1,5mm2). Všimnite si, že poistka v lampe má hodnotu 15A!!! To je hodnota pri ktorej v rozvodnej sieti Vašich domov a bytov musí (!!!) byť prierez 2,5mm2, pričom nejde o napätie, ale práve o prúd.
Tiež doporučujem prerobiť "malé" svetlá, teda koncové a prípadne brzdové svetlo motorky, svetlá sajdky a malé svetlo v prednej lampe (obrysové?) na LED. Možno číňan vyrobil aj 6V hlavnú žiarovku na CJéčko? Viem že to znie rúhačsky, ak ide o originalitu, kto to však uvidí? Ale ušetrí to dosť energie a vodiče môžu biť tenučké ako driek 17ky... ;)
Tak som sa nemýlil, číňan je šikula... http://www.ebay.ie/itm/LED-bulb-6V-12V-32-21W-I-Ural-M72-K750-Dniepr-/162136598672?hash=item25c0182890:g:JhAAAOSwMgdX097t
Pokiaľ jazdíte do terénu, tak treba uvážiť aj mechanickú odolnosť vodičov. Taká vetvička z kroviska je pekne zákerná vo zväzku tenkých drôtov na idúcej mašine...