od Jirka veteran » 04 led 2016, 19:08
Veteránské značky jsou plnohodnotnou náhražkou za bílé značky. Mají i jisté výhody ale také nevýhody.
Takže výhody:1) nemusí na pravidelně prohlídky na stanici technické kontroly STK, ALE -viz nevýhody
2) automaticky se platí 1/12 pojištění odpovědnosti
Nevýhody: 1) nutná testace v nekterem veteranskem klubu, když jste členem vyjde to zhruba na 3tis., když nejste
cca 6 tis, záleží na klubu
2) každý rok se musí obnovit platnost technického průkazu, záležitost cca 300,- Kč
3) kvůli registraci a pro značky musíte na krajský úřad
4) v případě změny majitele se musí registrace na vás zrušit a nový majitel musí celý proces s testaci a
registraci absolvovat znovu a také opět zaplatit
5) veterán se zelenými značkami by se NEMĚL používat v každodenním provozu- to je jediné omezení
provozu na veteranskych značkách.
Vetránské značky mají takovou modrou knižečku s fotkami, která je místo velkého TP, malý průkaz je stejný jako u bílých značek. Na rozdil od TP pro bile znacky, tuto modrou knizecku MUSITE vozit spolu s malym TP s sebou.Veterán se zelenými značkami nemá na značce nalepenou známku od STK ! To bohužel naše policie ještě neví, neb u nás to ještě neví, policie mne kontrolovala při jízdě s předválečným veteránem a velký problém byla právě ta nálepka, na moji obhajobu že veteráni nemusí na STK civěli jak blbi,zřejmě toho o vetranskych značkách moc nevědí.
Jinak můžete s tím jet kam chcete a kdy chcete i do ciziny,není žádné omezení.Na Slovenskou nám toto závidí, oni mají omezení dost.
Pokud jsem uvedl něco špatně nebo vůbec, tak mne prosím opravte.
Veteránské značky jsou plnohodnotnou náhražkou za bílé značky. Mají i jisté výhody ale také nevýhody.
Takže výhody:1) nemusí na pravidelně prohlídky na stanici technické kontroly STK, ALE -viz nevýhody
2) automaticky se platí 1/12 pojištění odpovědnosti
Nevýhody: 1) nutná testace v nekterem veteranskem klubu, když jste členem vyjde to zhruba na 3tis., když nejste
cca 6 tis, záleží na klubu
2) každý rok se musí obnovit platnost technického průkazu, záležitost cca 300,- Kč
3) kvůli registraci a pro značky musíte na krajský úřad
4) v případě změny majitele se musí registrace na vás zrušit a nový majitel musí celý proces s testaci a
registraci absolvovat znovu a také opět zaplatit
5) veterán se zelenými značkami by se NEMĚL používat v každodenním provozu- to je jediné omezení
provozu na veteranskych značkách.
Vetránské značky mají takovou modrou knižečku s fotkami, která je místo velkého TP, malý průkaz je stejný jako u bílých značek. Na rozdil od TP pro bile znacky, tuto modrou knizecku MUSITE vozit spolu s malym TP s sebou.Veterán se zelenými značkami nemá na značce nalepenou známku od STK ! To bohužel naše policie ještě neví, neb u nás to ještě neví, policie mne kontrolovala při jízdě s předválečným veteránem a velký problém byla právě ta nálepka, na moji obhajobu že veteráni nemusí na STK civěli jak blbi,zřejmě toho o vetranskych značkách moc nevědí.
Jinak můžete s tím jet kam chcete a kdy chcete i do ciziny,není žádné omezení.Na Slovenskou nám toto závidí, oni mají omezení dost.
Pokud jsem uvedl něco špatně nebo vůbec, tak mne prosím opravte.