od fapeko » 18 pro 2014, 15:28
Tady přikládam výcuc z jedných int. stránek:
- O trošku jednodušší (a tentokrát i levnější) budou dovozy ze zahraničí od roku 2015. Co se týká dovozů ze států mimo EU, tam se nic nemění, ale to je takové minimum, že se tím nebudu zabývat. U dovozu ze států EU (mezi které se pro tyto účely počítá i Švýcarsko, Norsko, popř. ostatní státy, které sice nejsou členem EU, ale jsou smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru) platí, že pokud tam vozidlo bylo registrováno, bylo i schváleno, takže u nás se již nebude schvalovat technická způsobilost k provozu (takže ušetřím 1.500,- nebo 2.000,- - podle toho, jestli vozidlu byla nebo nebyla udělena tzv. globální evropská homologace), ale bude se rovnou registrovat za 800,-. Takže přijdu na úřad např. s německými (polskými)doklady (nebo jiným dokladem osvědčujícím tech. způsobilost, např. tzv. COC list, neboli Prohlášení o shodě ES), evidenční kontrolou a zelenou kartou a požádám o registraci.
Jsem ale povinen doložit všechny údaje potřebné k vyplnění českého tech. průkazu a protože málokterý cizozemský doklad (a dokonce ani COC list) je obsahuje všechny, stejně asi budu muset na STK pro něco jako výpis tech. údajů. Navíc, pokud předkládám doklad v cizím jazyce, musím předložit nejen originál, ale i úředně ověřený překlad.
Více zde:
http://www.k1400.cz/clanky/zivot/2013/z ... straci.php
Takže to ještě vysvětlím nechápajícím :
Pokud si dovezeš motorku která má EU techničák a neprodávala se nikdy oficialně u nás ,tak musíš udělat jedině alternativní dovoz a to znamená ,že s tím musíš zajet do Prahy na dekru a tám ti za velký finanční obnos tu motorku změří,zváží,atd. a dodají potřebně data které požaduje naše legislativa a potom s tím můžeš zajet na STK a tam udělat dovozové papíry.
Pokud si koupíš motorku která se u nás prodávala ,tak za jistou sumu ti může oficiální dealer poskytnout ty data ,ale vše záleží na tom dealerovi jak se zachová.No prostě ty data do toho naše techničáku musí ten technik někde vzít a je mu jedno jestli je dostane z dekry nebo od dealera
Viz zde polský techničák velký(malý)a najdete mi tam ty data co naše legislativa požaduje
Tady přikládam výcuc z jedných int. stránek:
- O trošku jednodušší (a tentokrát i levnější) budou dovozy ze zahraničí od roku 2015. Co se týká dovozů ze států mimo EU, tam se nic nemění, ale to je takové minimum, že se tím nebudu zabývat. U dovozu ze států EU (mezi které se pro tyto účely počítá i Švýcarsko, Norsko, popř. ostatní státy, které sice nejsou členem EU, ale jsou smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru) platí, že pokud tam vozidlo bylo registrováno, bylo i schváleno, takže u nás se již nebude schvalovat technická způsobilost k provozu (takže ušetřím 1.500,- nebo 2.000,- - podle toho, jestli vozidlu byla nebo nebyla udělena tzv. globální evropská homologace), ale bude se rovnou registrovat za 800,-. Takže přijdu na úřad např. s německými (polskými)doklady (nebo jiným dokladem osvědčujícím tech. způsobilost, např. tzv. COC list, neboli Prohlášení o shodě ES), evidenční kontrolou a zelenou kartou a požádám o registraci. [b][color=#FF0000]Jsem ale povinen doložit všechny údaje potřebné k vyplnění českého tech. průkazu a protože málokterý cizozemský doklad (a dokonce ani COC list) je obsahuje všechny, stejně asi budu muset na STK pro něco jako výpis tech. údajů. Navíc, pokud předkládám doklad v cizím jazyce, musím předložit nejen originál, ale i úředně ověřený překlad.[/color][/b]
Více zde:[url]http://www.k1400.cz/clanky/zivot/2013/zmeny/v_registraci.php[/url]
Takže to ještě vysvětlím nechápajícím :
Pokud si dovezeš motorku která má EU techničák a neprodávala se nikdy oficialně u nás ,tak musíš udělat jedině alternativní dovoz a to znamená ,že s tím musíš zajet do Prahy na dekru a tám ti za velký finanční obnos tu motorku změří,zváží,atd. a dodají potřebně data které požaduje naše legislativa a potom s tím můžeš zajet na STK a tam udělat dovozové papíry.
Pokud si koupíš motorku která se u nás prodávala ,tak za jistou sumu ti může oficiální dealer poskytnout ty data ,ale vše záleží na tom dealerovi jak se zachová.No prostě ty data do toho naše techničáku musí ten technik někde vzít a je mu jedno jestli je dostane z dekry nebo od dealera
Viz zde polský techničák velký(malý)a najdete mi tam ty data co naše legislativa požaduje
[attachment=1]Techničák.JPG[/attachment]
[attachment=0]Techničák 2.JPG[/attachment]