od Michal » 17 zář 2019, 23:31
Velice zajímavý výrobek.
Vypadá to jako předělaná spojková lamela z Moskviče, nebo upravená repliková výroba.
Tento konkrétní výrobek bych si ale nekopil, protože:
1. 3 pružiny jsou málo (ačkoliv čínské CJ 750 je má také), v Uralu 750 citelně trpí i těch 6 pružin. Dvouválec jim nakládá mnohem víc, než plynule běžíci archaický 1300ccm čtyřválec v Moskviči 408. Možná že SV motory neběží tak tvrdě.
2. Pod tou divokou sestavou dvou třecích obložení na každé straně jsou pružné plechy, kde obložení každé strany je nanýtováno jednostraně vždy k jednomu plechu na přeskáčku. Díky tomu se obložení při vystavení spojky nebo záběru o zhruba 1mm povolí nebo zmáčkne. Díky tomu má v autě plynulejší záběr. To funguje i na motorce s přítlačným talířem na pružinách (moskvič je měl také), kde při zmáčknutí spojky se tyčka pohne o 2mm (Ural) nebo 2.5mm (Dněpr). Pružiny pro jednolamelovou spojku ale vycházejí moc tuhé, na tom si strháte šlachy v prstech levé ruky. Proto se používá talířová pružina, jejíž vypínání funguje na principu páky (V Dněprech a Uralech alespoň 2:1, v autech bývá běžně i 5:1). Díky tomu spojková tyčka mačká pružinu poloviční silou. Jenže přítlačný talíř se díky tomu uvolní o půlku vzdálenosti, co se pohne tyčka. A taková vzdálenost už nestačí pro dostatečné uvolnění lamely, jejiž obložení se o milimetr roztáhne na pružných plechách. Při předělávkách lamel tyhle pružné plechy vyhazuji, obložení je přinýtované oboustraně na jednom plechu. Nicméně SV motor asi zvládne jedna lamela i na origo pružinách, co se dají zmáčknout rukou.
3. Ten středový unašeč mají udělaný moc úzký, může se obtiskávat do drážkování hřídele převodovky z kdovíjakého materiálu. Drážkovaný konec hřídele převodovky Dněprů a Uralů je 20mm dlouhý. Unašeč lamely by na něm měl sedět pokud možno na celé délce, s 1.5mm až 2mm rezervou pro opotřebení obložení. Pak se drážkování hřídele neničí ani na Uralu 750, který na to notoricky trpí. Nevím, jak na to trpí stará SVčka, tedy jestli vůbec najezdí dost aby se to mohlo projevit.
Velice zajímavý výrobek.
Vypadá to jako předělaná spojková lamela z Moskviče, nebo upravená repliková výroba.
Tento konkrétní výrobek bych si ale nekopil, protože:
1. 3 pružiny jsou málo (ačkoliv čínské CJ 750 je má také), v Uralu 750 citelně trpí i těch 6 pružin. Dvouválec jim nakládá mnohem víc, než plynule běžíci archaický 1300ccm čtyřválec v Moskviči 408. Možná že SV motory neběží tak tvrdě.
2. Pod tou divokou sestavou dvou třecích obložení na každé straně jsou pružné plechy, kde obložení každé strany je nanýtováno jednostraně vždy k jednomu plechu na přeskáčku. Díky tomu se obložení při vystavení spojky nebo záběru o zhruba 1mm povolí nebo zmáčkne. Díky tomu má v autě plynulejší záběr. To funguje i na motorce s přítlačným talířem na pružinách (moskvič je měl také), kde při zmáčknutí spojky se tyčka pohne o 2mm (Ural) nebo 2.5mm (Dněpr). Pružiny pro jednolamelovou spojku ale vycházejí moc tuhé, na tom si strháte šlachy v prstech levé ruky. Proto se používá talířová pružina, jejíž vypínání funguje na principu páky (V Dněprech a Uralech alespoň 2:1, v autech bývá běžně i 5:1). Díky tomu spojková tyčka mačká pružinu poloviční silou. Jenže přítlačný talíř se díky tomu uvolní o půlku vzdálenosti, co se pohne tyčka. A taková vzdálenost už nestačí pro dostatečné uvolnění lamely, jejiž obložení se o milimetr roztáhne na pružných plechách. Při předělávkách lamel tyhle pružné plechy vyhazuji, obložení je přinýtované oboustraně na jednom plechu. Nicméně SV motor asi zvládne jedna lamela i na origo pružinách, co se dají zmáčknout rukou.
3. Ten středový unašeč mají udělaný moc úzký, může se obtiskávat do drážkování hřídele převodovky z kdovíjakého materiálu. Drážkovaný konec hřídele převodovky Dněprů a Uralů je 20mm dlouhý. Unašeč lamely by na něm měl sedět pokud možno na celé délce, s 1.5mm až 2mm rezervou pro opotřebení obložení. Pak se drážkování hřídele neničí ani na Uralu 750, který na to notoricky trpí. Nevím, jak na to trpí stará SVčka, tedy jestli vůbec najezdí dost aby se to mohlo projevit.