od krovak.xixao » 08 zář 2022, 15:26
Zdravím,
mám podobný problém, taky brzda dvouklíč, ale nejde mi to seštelovat tak, aby to uspokojivě brzdilo a zároveň nepřibržďovalo. Problémů je tam hned několik:
1) vnitřní plocha bubnu dost často není souosá s osou kola, takže to při brždění "cuká" - stane se to i tak, že se projede brodem a pak zůstane voda v bubnu, ten v daném místě trochu víc vyrezne a tento problém je na světě - řešením by bylo vyrobit nějaký přípravek na soustruh nebo na vrtačku (odvážnější varianta), kde by se na osu kola navařil držák soustružnického nože, ten by se sešteloval na rozměr tak, aby bral malou šponku, dotáhnout ložiska v kole tak, aby neměli vůli a takhle si "přesoustružit" ten buben. Zatím jsem se k tomu nedostal.
2) naprostá většina lanek na přední brzdu, které jsem kde viděl ke koupi, byla jak na jízdní kolo, takže když jsem začal mačkat přední brzdu, trvalo to cca půl chodu páčky než se začal hýbat klíč na bubnu (problém ala "gumový bovden") řešením je vyrobit si vlastní bowden z něčeho adekvátního
3) materiál bubnu a paken - nezřídkakdy se stává, že jedno kolo brzdí jako čert a když se místo něj dá jiné kolo, nebrzdí to ani boha. Tohle tuším řešil Radek výměnou materiálu za lepší z nějakého auta. Potom i bubnová brzda brzdila. Také samozřejmě záleží na materiálu obložení paken.
4) klíče na brzdovém štítu mohou být špatně pootočené, nebo otáčení klíče může něco fyzicky vadit - nevěřte nikomu a ničemu, musíte se sám přesvědčit, že se ten dvouklíč hýbe jak má a že má dostatečný rozsah pohybu. Na všech předních brzdách, které byly jednoklíčové byl vždy špatně navařený ten excentr, který má roztahovat pakny od sebe. Bylo nutné to rozebrat flexou a zavařit na správné místo, aby to vůbec fungovalo.
4) absence brzdových paken - i to se stává, když není čas a je spěch
S pozdravem,
Lukáš.
Zdravím,
mám podobný problém, taky brzda dvouklíč, ale nejde mi to seštelovat tak, aby to uspokojivě brzdilo a zároveň nepřibržďovalo. Problémů je tam hned několik:
1) vnitřní plocha bubnu dost často není souosá s osou kola, takže to při brždění "cuká" - stane se to i tak, že se projede brodem a pak zůstane voda v bubnu, ten v daném místě trochu víc vyrezne a tento problém je na světě - řešením by bylo vyrobit nějaký přípravek na soustruh nebo na vrtačku (odvážnější varianta), kde by se na osu kola navařil držák soustružnického nože, ten by se sešteloval na rozměr tak, aby bral malou šponku, dotáhnout ložiska v kole tak, aby neměli vůli a takhle si "přesoustružit" ten buben. Zatím jsem se k tomu nedostal. :-)
2) naprostá většina lanek na přední brzdu, které jsem kde viděl ke koupi, byla jak na jízdní kolo, takže když jsem začal mačkat přední brzdu, trvalo to cca půl chodu páčky než se začal hýbat klíč na bubnu (problém ala "gumový bovden") řešením je vyrobit si vlastní bowden z něčeho adekvátního
3) materiál bubnu a paken - nezřídkakdy se stává, že jedno kolo brzdí jako čert a když se místo něj dá jiné kolo, nebrzdí to ani boha. Tohle tuším řešil Radek výměnou materiálu za lepší z nějakého auta. Potom i bubnová brzda brzdila. Také samozřejmě záleží na materiálu obložení paken.
4) klíče na brzdovém štítu mohou být špatně pootočené, nebo otáčení klíče může něco fyzicky vadit - nevěřte nikomu a ničemu, musíte se sám přesvědčit, že se ten dvouklíč hýbe jak má a že má dostatečný rozsah pohybu. Na všech předních brzdách, které byly jednoklíčové byl vždy špatně navařený ten excentr, který má roztahovat pakny od sebe. Bylo nutné to rozebrat flexou a zavařit na správné místo, aby to vůbec fungovalo.
4) absence brzdových paken - i to se stává, když není čas a je spěch :-)
S pozdravem,
Lukáš.