Vůle hřídele kola v ložisku

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Vůle hřídele kola v ložisku

Re: Vůle hřídele kola v ložisku

od buchtic » 15 črc 2015, 23:33

jestli chceš hřídel co něco vydrží tak kup 30cm lineárního vedení nalisovat vytočenou trubku a a na druhej konec říznout závit..problém je právě v těch několika stovkách vůle která se dá jednoduše bez brusky zmenšit v soustruhu se zakrytým ložem šmirglovou redukční metodou..

Re: Vůle hřídele kola v ložisku

od Jirka-hk » 14 črc 2015, 06:15

Vůle se dělá 0,02-0,05. Pokud vše stahneš přes rozpěrky, tak na hřídeli nemůžeš mít vůli... Hledej chybu jinde...
Nepoužíváš náhodou kuličková ložiska???

Vůle hřídele kola v ložisku

od Michal » 13 črc 2015, 23:23

Jaký má být průměr a jeho tolerance hřídele kola v ložisku o jmenovitém průměru 20mm?
Moje zadní hřídel na Uralu má na různých místech od -0,03 do -0,06. Výsledkem je nezanedbatelný vakl zadního kola na hřídeli, ačkoliv v ložiskách ani náboji kola vůle není. Ložiska jsou zánovní, stejné je to i s jiným kolem.Vakl jsem tam z tohoto důvodu měl vždy, jen se s kilometrama o něco zvětšil.
Zajímalo by mě, zda je těch mínus půl desetiny pro hřídel kola standard, nebo je to pouze Irbitský standard, či dokonce zmetek.
Je mi jasné, že hřídele se musí dělat menší, jinak by při (ne)přesnosti sériové výroby polovina hřídelí nešla suvně vložit. Obávám se koupit novou, protože to dost možná bude stejné. Pokud bych si ji nechal udělat nebo opravit, musím vědět kolik to má být.

Nahoru