Ložiska motoru

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Ložiska motoru

Re: Ložiska motoru

od Michal » 27 zář 2014, 00:00

Na vačku lze dát válečkové ložisko dozadu, myslím že je to ale 204, ne 205. Lépe se pak díky rozebiratelnosti ložiska montuje vačka. Takto je to na Dněpru, některé stroje mají vzadu na vačce místo ložiska jen bronzové pouzdro nalisované ve skříni.
Přední ložisko musí být kuličkové kvůli axiálním silám, mělo by to být 6205. Některá stará východní kuličková ložiska byla značena zkráceně bez šestky (označení typu). Stejně tak na klikovce musí být alespoň jedno ložisko kuličkové. V originálu jsou na Uralu obě kuličková. Na Dněpru mám origo jedno válečkové.
Nejlepší je si je oměřit, podle typu a rozměrů snadno dohledáte standardní označení v internetových tabulkách.

Upozorňuji že ložiska na vačku i na klikovku musí mít větší vůli - Označení tolerance C3 (nebo i C4 pro velmi velkou vůli). Nalisováním na hřídel s velkým přesahem a také teplotou se ta vůle stáhne. Ložisko se základní vůlí by se stáhlo natolik, že by se časem zadřelo.

Ložiska motoru

od Mira3.0.9 » 26 zář 2014, 22:08

Zdravím všechny. Měl bych takový blbý dotaz. Budu dávat do motoru novou klikovku. zajímalo by mě jaké ložiska bych měl použít na uložení klikové hřídele a vačky. Ted jsem měl ložiska 6207 a na vačce 6205. V eshopu na Ural.cz jsem našel ty ložiska označené jako N207 a vačky N205 což jsou válečková. Je to nějaká inovace nebo jsem to spatne pochopil?

Nahoru