od romiště » 11 črc 2013, 21:21
Zdravim, mám taky s kardanem, potažmo s vidličkou u převodovky samý trápení. Když jsem si před lety přivezl dněpra, tak při celkovém repasu jsem zjistil, že vidlička náhonu kardanu u převodovky má vůli v drážkách. Byla tam našroubovaná klasická matice, ani nešla pořádně dotáhnout. Tak jsem ve dně vidličky udělal plochu a proti udělal novou matici. Bohužel po pár km jsem zjistil, že je vidlička opět povolená. Dle výkresu tam má být korunková matice se závlačkou, ale v hřídeli pro ni chybí otvor, asi ho tam zapomněli vyvrtat. Dovrtat mi nešel, zdá se, že je konec zakalený (hlavně ta koule pro centrování kardanu). Nakonec jsem vytvořil takovou podložku z klíče a myslel si že mám matici zajištěnou.
Kardan byl samozřejmě proti kouli rozpěchovaný (podobně jako v úvodu tohohle vlákna). Tak jsem tento konec zarovnal na soustruhu, prodloužil dno pro kouli, přidělal drážku pro posunutí ve vidličce o zkrácenou délku a celé znovu složil a nastavil. Vypadalo všechno v pohodě, ale po 4000 km jsem píchnul, a když už jsem měl venku kolo, tak jsem rovnou vyhodil kardan a zkouknul, jestli je všechno v pořádku..., no nebylo:
http://romiste2.rajce.idnes.cz/dnepr_kardan_vidlicka
Drážky na vidličce téměř zmizely, matice byla povolená (protočila se o 1 polohu), v kardanu přidělávaná drážka úplně vyrvaná a pojistný kroužek roztrhnutý. Otvor v čele kardanu opět vyběhán téměř skrz stěnu, takže jsem na to přišel za 5 minut 12.
Už sháním nové díly, ale můj dotaz zní, máte někdo problém se zajištěním vidličky v převodovce? A máte ji všichni jištěnou tou korunkovou maticí se závlačkou nebo to máte řešeno i jinak?
Díky
Zdravim, mám taky s kardanem, potažmo s vidličkou u převodovky samý trápení. Když jsem si před lety přivezl dněpra, tak při celkovém repasu jsem zjistil, že vidlička náhonu kardanu u převodovky má vůli v drážkách. Byla tam našroubovaná klasická matice, ani nešla pořádně dotáhnout. Tak jsem ve dně vidličky udělal plochu a proti udělal novou matici. Bohužel po pár km jsem zjistil, že je vidlička opět povolená. Dle výkresu tam má být korunková matice se závlačkou, ale v hřídeli pro ni chybí otvor, asi ho tam zapomněli vyvrtat. Dovrtat mi nešel, zdá se, že je konec zakalený (hlavně ta koule pro centrování kardanu). Nakonec jsem vytvořil takovou podložku z klíče a myslel si že mám matici zajištěnou.
Kardan byl samozřejmě proti kouli rozpěchovaný (podobně jako v úvodu tohohle vlákna). Tak jsem tento konec zarovnal na soustruhu, prodloužil dno pro kouli, přidělal drážku pro posunutí ve vidličce o zkrácenou délku a celé znovu složil a nastavil. Vypadalo všechno v pohodě, ale po 4000 km jsem píchnul, a když už jsem měl venku kolo, tak jsem rovnou vyhodil kardan a zkouknul, jestli je všechno v pořádku..., no nebylo:
http://romiste2.rajce.idnes.cz/dnepr_kardan_vidlicka
Drážky na vidličce téměř zmizely, matice byla povolená (protočila se o 1 polohu), v kardanu přidělávaná drážka úplně vyrvaná a pojistný kroužek roztrhnutý. Otvor v čele kardanu opět vyběhán téměř skrz stěnu, takže jsem na to přišel za 5 minut 12.
Už sháním nové díly, ale můj dotaz zní, máte někdo problém se zajištěním vidličky v převodovce? A máte ji všichni jištěnou tou korunkovou maticí se závlačkou nebo to máte řešeno i jinak?
Díky