od Michal » 10 kvě 2013, 23:37
Motocyklový olej 20W50 mi při vysoké teplotě v Dněpru selhával. Při určité teplotě ztratil viskozitu a tekl jak voda, dokonce i z měřící tyčky. S takovouto vodou olejové čerpadlo a celá soustava s Dněpří těsností nebyla schopna vytvořit dostatečný mazací tlak pro šály. Tlak byl tak nízký, že se mi rozsvěcela kontrolka mazání i při vysokých otáčkách.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).
Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.
Motocyklový olej 20W50 mi při vysoké teplotě v Dněpru selhával. Při určité teplotě ztratil viskozitu a tekl jak voda, dokonce i z měřící tyčky. S takovouto vodou olejové čerpadlo a celá soustava s Dněpří těsností nebyla schopna vytvořit dostatečný mazací tlak pro šály. Tlak byl tak nízký, že se mi rozsvěcela kontrolka mazání i při vysokých otáčkách.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).
Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.