od host » 19 říj 2012, 21:27
Nic ve zlém prosím, ale podle svých dlouholetých zkušeností bych tvůrci tématu nejprve doporučil seznámení se se základní problematikou motocyklu; "jak co funguje", alespoň zhruba. A potom začít něco řešit konkrétně.
Kromě tohó se domnívám, že zrovna tyto stroje (víceválcové čtyřtakty, ještě hooodně specifických vlastností) nejsou na tento seznamovací účel úplně nejlepší. Prát se s principem činnosti motoru, s projevy vadné cívky, nefunkčního dynama, zaškrceným sáním, nastavováním karburátorů a zapalování je vždy lepší na superjednoduchém a blbovzdorném stroji (třeba jednoválcová dvoudobá Jawa). Jak se ujede víc jak 500 m, velmi pravděpodobně dá o sobě vědět řada dalších věcí (spojka, převodovka, kardan...). Navíc, při vší úctě, i při rel. krátkých osobních zkušenostech, tyto stroje vyžadují jak "celého řidiče", tak i "celého mechanika".
Představa, že si "koupím, nějak zpojízdním cosi připomínající laickému pohledu zdáli motocykl (třeba i za pomoci někoho znalejšího), budu se vozit a časem, až mě to přestane bavit, rozeberu a zrenovuju" je podle mého hodně mimo realitu.
Toto se dá třeba u té zmiňované Jawy, ale tady nevím, nevím.
Bohužel to nejsou stroje pro uživatele "dnešního typu" - doleju, nastartuju, dojedu, ev. ošplíchnu hadicí, zagarážuju atd.
Ono to platí pro veškerou starou techniku obecně - např. kdo z dnešních řidičů si poradí s nesynchronizovanou převodovkou předválečného vozu, kdo dokáže nastartovat motor auta klikou bez vykloubení prstu či ruky, kdo je schopen a ochoten udržet na hrbolaté silnici auto se supergumovým maticovým řízením bez posilovače, kdo je připraven na (ne)účinnost brzd takových strojů atd. Ale to už jsme někde jinde.
Prostě - myslím si, že takovéto specifické stroje potřebují i specifickou průpravu před jejich pořízením. Jinak následuje boj....
Nic ve zlém prosím, ale podle svých dlouholetých zkušeností bych tvůrci tématu nejprve doporučil seznámení se se základní problematikou motocyklu; "jak co funguje", alespoň zhruba. A potom začít něco řešit konkrétně.
Kromě tohó se domnívám, že zrovna tyto stroje (víceválcové čtyřtakty, ještě hooodně specifických vlastností) nejsou na tento seznamovací účel úplně nejlepší. Prát se s principem činnosti motoru, s projevy vadné cívky, nefunkčního dynama, zaškrceným sáním, nastavováním karburátorů a zapalování je vždy lepší na superjednoduchém a blbovzdorném stroji (třeba jednoválcová dvoudobá Jawa). Jak se ujede víc jak 500 m, velmi pravděpodobně dá o sobě vědět řada dalších věcí (spojka, převodovka, kardan...). Navíc, při vší úctě, i při rel. krátkých osobních zkušenostech, tyto stroje vyžadují jak "celého řidiče", tak i "celého mechanika".
Představa, že si "koupím, nějak zpojízdním cosi připomínající laickému pohledu zdáli motocykl (třeba i za pomoci někoho znalejšího), budu se vozit a časem, až mě to přestane bavit, rozeberu a zrenovuju" je podle mého hodně mimo realitu.
Toto se dá třeba u té zmiňované Jawy, ale tady nevím, nevím.
Bohužel to nejsou stroje pro uživatele "dnešního typu" - doleju, nastartuju, dojedu, ev. ošplíchnu hadicí, zagarážuju atd.
Ono to platí pro veškerou starou techniku obecně - např. kdo z dnešních řidičů si poradí s nesynchronizovanou převodovkou předválečného vozu, kdo dokáže nastartovat motor auta klikou bez vykloubení prstu či ruky, kdo je schopen a ochoten udržet na hrbolaté silnici auto se supergumovým maticovým řízením bez posilovače, kdo je připraven na (ne)účinnost brzd takových strojů atd. Ale to už jsme někde jinde.
Prostě - myslím si, že takovéto specifické stroje potřebují i specifickou průpravu před jejich pořízením. Jinak následuje boj....