Dynamo G11A nebo G414

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dynamo G11A nebo G414

Re: Dynamo G11A nebo G414

od serpico-3 » 16 led 2013, 16:16

Já tam mám krátké dynamo, v hlavním světle mám žárovku 25W , na sajdě 12V/moc ve dne nesvítí/, jinak mám 2 brzdové sufitky a 2 obrysové zadní 5W. Relé tam mám z čezety , ukostřeno minus a při světlech mi houkačka naplno houká a baterie je dobita dost..Mám to už 10 let , sice většinou nesvítím, tam kde nemusím,ale jsem spokojen.. :)

Re: Dynamo G11A nebo G414

od arno77 » 16 lis 2012, 22:38

kdyby někdo sháněl ledky a nevěděl kde, brouzdal jsem po aukru:

http://aukro.cz/led-zarovka-ba9s-brouk- ... 50053.html

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Lukas » 19 kvě 2012, 23:01

Jo to vypadá zajímě. Dík.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od arno77 » 19 kvě 2012, 21:38

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Lukas » 19 kvě 2012, 20:18

Jo, ale potřebuju z toho klubka jen dva vodiče na světla sajdy.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od arno77 » 19 kvě 2012, 19:41

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Lukas » 19 kvě 2012, 08:47

Neznáte někdo, nějakou firmu co dělá oplétání vodičů v okolí Brna ?

Jedna je v Praze, ale to je trochu z ruky. Nemáte někdo zkušenosti s touto firmou ?
Přílohy
4_dratek_1.jpg
4_dratek_1.jpg (41.84 KiB) Zobrazeno 9296 x

Re: Dynamo G11A nebo G414

od máchal » 19 kvě 2012, 07:10

Nějaké diodové žárovky jsou tady http://www.usporneosvetleni.eu/ pár jich mají i na 6V.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Honda Wanderer » 17 kvě 2012, 20:34

Ještě taky lze přes den odpojovat osvětlení sajdy. Dalších pár W k dobru.

regulátor - tento údajně nemá ochranu proti přebíjení, ale já na něj jezdím s úspěchem čtvrtou sezónu:
http://www.evv.cz/zbozi/mr7vplus-regulator-6v-/
tento je kvalitnější i s ochranou proti přebíjení ale mají ukostření pouze na -
http://www.aev.cz/produkty.html
diodové žárovky
http://www.oldtimergarage.eu/store/prod ... ts_id=2463

Re: Dynamo G11A nebo G414

od arno77 » 17 kvě 2012, 18:19

To relé ze Zlína jsem měl, když jsem zapojoval Jawu 250, ale buď to byl zmetek, a nebo jsem to špatně zapojil. Nakonec jsem ale sehnal kontakt na chlápka co se zabývá seřizováním původních regulátorů do Jaw a tak tam je to původní a běhá jak od novoti a nemám problém s dobíjením při jízdě se světly pořád i ve dne. Krásně to šlape a vše je původní, paráda :-) Toť ke kývačce.
Jinak tady dávám jedny užitečné stránky, určo si tam vybere každý kdo co potřebuje :-)
http://dobijeni.webpark.cz/

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Lukas » 17 kvě 2012, 16:31

Kde kupujete elektronické rele na výkon 45W a 65W ?

Byla jedna firma ve Zlíně, ale její stránky už nefungujou.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Naposled » 17 kvě 2012, 14:52

Ave, gratuluji k sehnání diodové žárovky na 6v, mně se to nepovedlo. Do přístrojovky jsem diodovou žárovku nedával, kvůli buzení dynama. Červená diodovka vypadá naprosto stejně jako normální žárovka v červeném krytu. Ta bílá je nepřirozeně bílá a nezmění to ani zajetý kryt. Elektronické relátko se do původního krytu vejde. Bavili jsme se tady o typu VAPE R81. Dokonce schéma najdeš na Uralforu.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od arno77 » 17 kvě 2012, 14:32

Souhlasím s vámi,
ale přece jenom..
Já chci aby motrka vypadala originál a nechci cpát do SV motoru ani žádný alternátor, ba ani dlouhé 65W dynamo.
Chci se zaměřit spíše na to, jak to udělat tak, abych spotřeboval proudu méně.
Otázkou je kolik bych ušetřil proudu použitím takovýchto diod, místo žárovek parkovaček (počímám se side jsou 4, nebo 5 s kontrolku v lampě k dobíjení). - má to někdo namontované? Rád bych věděl jestli je rozdíl ve svítivosti, nějaký razantní rozdíl v barvě, atd..
Za druhé:
Použití elektronického relé zabudovaného do origo krabičky.
Co vy na to?
Takto by se podle mě dalo docela uspořit energie ;)
Přílohy
001.682.jpg

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Naposled » 17 kvě 2012, 14:25

Ave, takhle to vysvětlovali i mně elektrikáři a doporučili mi minimalizovat spotřebu elektriky, proto jsem si udělal do obrysovek a na brzdovky diodové žárovky. Dají se koupit jenom 12v, takže jsem je vymlátil a kluci mi vypočítali odpor, kterej jsem naletoval na vysocesvítivou diodu do objímky. Červená vysocesvítivá dioda je super. Ta bílá je dost nepřirozená, ale ušetřil jsem. Počas jízdy většinou svítím jenom obrysovkama.

Re: Dynamo G11A nebo G414

od Jirka-MT9 » 17 kvě 2012, 08:51

Vici píše:Podle mne při kombinaci dynama 65W a regulátoru 45W budeš mít stejně maximální výkon 45W.
Souhlasím s tebou. Na dynamu je udávaný výkon, který by to mělo snést a regulátor má dvě funkce - udržuje výstupní napětí ve správné toleranci (tuším do max. 7,2V) a omezuje maximální výstupní proud dle požadovaného výkonu (v případě 65W by to mělo být max. 10A). Problém je v tom, že pokud dynamo pracuje na maximální výkon, tak se samo dost ohřívá. Motor jej také ohřeje a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Při delší jízdě se začne tavit cín na komutátoru a opouštět jej, čímž dochází ke zvětšení přechodového odporu mezi vinutím a komutátorem no a tím pádem se začne v tomto místě ještě více ohřívat. Výsledek snad všichni známe. Takže pro ty co chtějí provozovat originál dynamo, bych viděl jako ideální kombinaci dynyma 65W a regulátoru 45W. Bude sice k dispozici pouze 45W výkonu, ale mělo by se to příznivě projevit na životnosti dynama. Další možnost je namontovat světlo pro denní svícení, aby dynamo nebylo tak zatěžované (denní svícení je prvotní příčina nízké životnosti dynam, protože s tím nikdo dříve nepočítal - je rozdíl nějakých 10W na zapalování, nebo 10+(3x5)+35W na svícení a zapalování). Já osobně jsem rezignoval a osadil jsem alternátor s dostatečným výkonem a mohu si dovolit i hledáček. :D

Nahoru