Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Fibon » 30 srp 2013, 19:37

zamosti píše:Totež na allegru za 700 zlotých http://allegro.pl/m72-k750-ural-dniepr- ... 01127.html , ale na tvůj motor to tuším nepůjde.
Ha..mne to prijde ze by to mohlo na delku dobre.Otazka co to lože dynama..píše tam že by to mělo pasovat na všechny motory s 6V.750SV sem nikdy neviděl ale jestli sou ty dvě dněpří dynama stejný co do uloženi tak by to snad mohlo jit...

Edit:
tak sem polakovi psal...a dozvedel sem se tohle:
mogę dorobić alternator do 650

Takže to asi risknu...
Přílohy
HATWZX2Ui3_BUws3GB9SC4_TIIf5L_vVQaQ1bBPB9I8DJEZvCGtl22bVqN9yYbRrT-3A97k.jpg

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od zamosti » 30 srp 2013, 19:07

Totež na allegru za 700 zlotých http://allegro.pl/m72-k750-ural-dniepr- ... 01127.html , ale na tvůj motor to tuším nepůjde.

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Fibon » 30 srp 2013, 08:38

Nazdar
Po dvou letech sem se rozhodl dat dohromady svůj Dněpr (650 ohv a rám a plechy jsou asi ze všeho možného)..a jelikož mi to taky žere svíčky tak tam chci dat novou cívku,bezkontakt a el.regulátor.
Mam ale 6V a podle toho co sem tu načetl je to dynamo na prd.Koukal sem ze je tu par řešeni 12v na 750sv kde se nemusí řezat do bloku..
Nevíte jestli by se dalo použít to samé na 650? Respektive jestli jsou dynama G11A a G414 a to uložení na motorech záměnné bez uprav?
Pak by tam šlo dat to trabantí nebo z fiata...
Taky sem nasel tohle http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=4214 ale je to na 750sv a taky drahy,tak jestli by to neslo použít na 650?
Díky

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od serpico-3 » 23 led 2013, 14:42

Mám možná výhodu, že mám kamaráda, který navíjí dynama, takže blinkry nemám, kotvu mám navinutou tak 4-5 let, mám tam zakrytá ložiska, relé z ČZ , ukostřeno minus, ale je pravda, že jsem zátěž omezil na minimum a jezdím většinou ve dne.Takže dlouhodobou zátěž vyzkoušenu nemám. Nezapomenu, jak mi světlo svítilo, když jsem při přestavbě nějakou dobu jezdil s novým /byl ještě zabalený/př. světlem Noris z Zundappa 750 Sahary, original žárovkou prostě komplet válečným světlem a jak mi to světlo svítilo v noci. Kam se serou dnešní výtvory, protože 6v , tolik odmítaný systém měl svítivost dobrou...Jen tak mimochodem, při světlech, i při brzdění mi houkačka houká naplno..takže ještě něco zbývá, ale je pravda, že je to nahraně..

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od hipik634-750 » 22 led 2013, 11:10

Jirka-MT9 píše:Milý Hipiku, nech si od někoho šikovného namontovat to upravené dynamo od Radka a budeš mít klid. Radkovi to maká spolehlivě a to dynamo od něho má i dostatečný výkon. Jediný problém bude v rozumné montáži a když to nezvládáš, tak to svěř někomu s větším citem pro techniku.
upravene dynamo od Radka mam, dokonce jsem doresil tu kulisarnu s utikajicim olejem - zpusobenou výrobními tolerancemi v karteru - tesneni se muselo zvetsit na 5mm oproti puvodnim 2 mm.

nicmene pri pomale jizde mam podezreni na prilis vysoky odber a vybiji se baterka, dynamo dava normalne tech 13,8 to jsem overoval, tak mi prijde divny, ze ta baterka tak rychle mizi.

Cit pro techniku bych do toho netahal :)

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Jirka-MT9 » 22 led 2013, 10:04

Milý Hipiku, nech si od někoho šikovného namontovat to upravené dynamo od Radka a budeš mít klid. Radkovi to maká spolehlivě a to dynamo od něho má i dostatečný výkon. Jediný problém bude v rozumné montáži a když to nezvládáš, tak to svěř někomu s větším citem pro techniku.

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od hipik634-750 » 21 led 2013, 22:10

ja jsem uvazoval, ze bych tam namontoval vape - s meziprevodem a krytem ... bylo by to hezky kompaktni

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Jirka-MT9 » 21 led 2013, 20:55

Hm, zachování originálu je hezké, ale pokud s tím chceš více jezdit tak se některým úpravám nevyhneš. Původně jsem také měl dobrou vůli zachovat a udržet při životě původní dynamo. Po několikáté výměně rotoru jsem vypočítal průměrnou životnost dynama na 1000 km a rozhodl jsem se pro řešení s alternátorem. Problém je v tom, že v době kdy byly tyto stroje konstruovány neexistovalo denní svícení a v noci se toho moc nenajezdilo, takže ty dynama nebyly neustále zatížené na 100% a vydržely. Když vezmu hlavní světlonet 25W (je to bludička), osvětlení side, tachometru a zadní světlo 15W, k tomu cca 15W zapalování tak jsem na 55W trvalého odběru. V okamžiku kdy zabrzdíš, pustíš blinkry tak je odběr vyšší, než výkon dynama - dorovná to akumulátor, který je třeba následně dobít. Takže suma sumárum při denním svícení pracuje dynamo trvale na 100% výkonu. Při delší cestě dojde k přehřátí a rotor odchází jako na běžícím pásu. Po přestavbě na alternátor mám dostatečnou rezervu ve výkonu alternátoru a nezaznamenal jsem žádný problém, přestože v hlavním světle mám halogenovou žárovku a v zimě na delší cesty používám i elektrické ohřívání osádky :P . Prostě jsem zvolil variantu modernizace a zvýšení spolehlivosti za cenu ztráty originality. Každý se prostě musí rozhodnout, co má pro něho vyšší prioritu.

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od serpico-3 » 21 led 2013, 13:32

Tyhle motorky mají jednu neocenitelnou výhodu a to je spolehlivost a jednoduchost..A modernizace těchto strojů tohle odstraňuje..Když odejde dynamo, většinou dojdou uhlíky, popř. ložiska, což si opraví téměř každý doma..Alternátor je semeniště závad a i motor K 750, vycházející z BMW 71 k tomu nebyl konstruován..Kolikrát si říkám, proč i veteránisté si raději nekoupí nějakou čínskou kopii, než například dají na péráka zapalování Vape nebo podobné výdobytky na staré stroje..Starý stroj a jízda na něm přeci s sebou nese i tyto problémy, že se musí seřizovat, kontrolovat kontakty, převíjet cívky apod. Ale samozřejmě proti gustu..ale podle mne už i pohledově je alternátor na tomto motoru nechci říci co.. :)

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od hipik634-750 » 10 led 2013, 21:55

nic ve zlem :) ale uz jsem zkousel tech poloh vicero a nejak to moc nema vliv. nejsem si prave moc jistej, jak to tam dat. jak mas vypodlozeny to dynamo na drzacich? kus plechu, tycka ? atp? nemas foto zprava ? mam foto jen zleva

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Radek » 10 led 2013, 21:21

Nazdarek hipiku pokud budeš mit aspon nepatrnou vuli na pastorku dynama a nebude ti to běhat natvrdo jak jsem videl v Litoměřicích tak stavající držáky jsou naprosto dostačující mě to už naběhalo 15 000km a žádny problém nic ve zlém jen to musíš dotáhnout vše až do konce.

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od Tom » 08 led 2013, 21:22

Chlapi tak z malucha tam dynamo bez upravy bloku nebo dynama nepasuje má moc velký průměr musí se upravit a to už je jedno jestli upravujete z malucha bo z traboša vkaždým případě je z traboša spolehlivější. ;)

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od hipik634-750 » 08 led 2013, 15:39

radek: umel bys udelat jeste vymezovaci podlozku na puvodni drzaky dynama? mam trochu problem to pevne uchytit

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od drumbas » 29 pro 2012, 15:34

http://www.fiat500ricambi.com/fiat500/D ... ter/DS1037#
našel sem eště jedno ale ma hřidel i na druhou stranu
dle meho ten z allegra je to same ale po upravě kde je upichnuta jedna strana
cena noveho je psycho ale na šrotplace se určitě něco najde za kačku

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

od fapeko » 29 pro 2012, 12:50

hipik634-750 píše:myslis, ze by tam ten jejich alternator sel, neprijde mi podobnej
Je to DYNAMO z malucha ,které je stočené na průměru+tam je vytočený exentrický kroužek aby to vlezlo do bloku.
Já mám doma kompletní plány +dynamo a návod jak to vše předělat ,ale pořád se nemohu k tomu nějak dostat :(

Nahoru