od Michal » 23 bře 2024, 18:22
Používáte někdo benzín s ETBE místo lihu (běžně 98 a více oktanů) a přidáváte do něj náhražku olova?
Máte s tím nějaký problém?
Já jsem to teď zkusil poprvé - kvůli dlouhodobé stabilitě jsem do Dněpra nalil 98 od OMV, protože ho vytáhnu z garáže tak dvakrát za rok, nebo i méně.
Ale začaly se mi hned na různých částech karburátoru vylučovat pevné úsady, které způsobují netěsnost plovákového ventilu i benzínového kohoutu.
Náhražka olova jsou organické sloučeniny draslíku nebo sodíku. U téhle konkrétní jsem složení nedohledal (modrá tekutina).
Zajímalo by mě, zda je to obecný problém těchto sloučenin v kontaktu s ETBE, nebo je problém s konkrétní náhražkou olova a nějakým aditivem v konkrétním benzínu. Případně, zda to reaguje jen v kontaktu s určitými kovy, protože v nádrži se mi to na dně neusazuje.
Používáte někdo benzín s ETBE místo lihu (běžně 98 a více oktanů) a přidáváte do něj náhražku olova?
Máte s tím nějaký problém?
Já jsem to teď zkusil poprvé - kvůli dlouhodobé stabilitě jsem do Dněpra nalil 98 od OMV, protože ho vytáhnu z garáže tak dvakrát za rok, nebo i méně.
Ale začaly se mi hned na různých částech karburátoru vylučovat pevné úsady, které způsobují netěsnost plovákového ventilu i benzínového kohoutu.
Náhražka olova jsou organické sloučeniny draslíku nebo sodíku. U téhle konkrétní jsem složení nedohledal (modrá tekutina).
Zajímalo by mě, zda je to obecný problém těchto sloučenin v kontaktu s ETBE, nebo je problém s konkrétní náhražkou olova a nějakým aditivem v konkrétním benzínu. Případně, zda to reaguje jen v kontaktu s určitými kovy, protože v nádrži se mi to na dně neusazuje.