od host » 16 pro 2022, 13:10
Dost těžko radit takhle na dálku v tomto případě... Můj pohled a postup by byl asi takový:
Nejdřív bych se zaměřil na to, aby se karburátory staticky, na ponku a na neběžícím motoru, chovaly jak mají. To jest jako první zahodit K302. Soustředit se na K37. Před montáží na motor opatrně(!) rozebrat (plováková komora, prostor hlavní trysky, šoupátka atd.), zkontrolovat vizuálně stav komponentů a těsnění, podezřelá těsnění vyměnit, nečistoty, otřepy atd. odstranit, zkontrolovat funkci jehlového ventilku na demontovaném víčku (ústy-nehygienické, ale účinné), volný pohyb plováku v komoře, profouknutím s tenkou hadičkou jako pomůckou se přesvědčit o průchodnosti všech kanálků a otvorů ... Potom opět pečlivě složit a nasucho předseřídit. Vzduchový šroubek má jemný kužel, který jde proti měkkému otvoru/sedlu v tělese karburátoru. Dotažením na krev ty plochy zničíte, musí jen dosednout a od této polohy povolit tu půlotáčku. Pokud tedy není "bordel v závitu", ale kvůli tomu dělám tu kontrolu nasucho... Doporučuji náhradu té "kontra" matice tlačnou pružinou vhodného průměru. Nemusíte pak pořád řešit povolování a utahování té matice dvěma klíči a stačí vám na seřízení šroubovák.
Při montáži plováku pozor, aby jehla spodkem zapadla do otvoru ve spodku plovákové komory. Nasadíte-li ji špatně, plovák se příčí a nezavírá. Totéž platí o nasazení jehly do víčka... Osobně si nedovedu představit, jak by musel u (nového??), čistého a správně sestaveného karburátoru vypadat jehlový ventil, aby popisovaným způsobem brutálně protékal.
Namontuju karburátor na motor tak, aby zaručeně těsnil na přírubě.
Nastavím polohu jehly do nejspodnějšího otvoru (jehla max. nahoře), vložím správně(!) šoupátko, povolím a následně nastavím dorazový šroub u obou karburátorů pokud možno na naprosto stejný klidový zdvih šoupátka, třeba po vložení cca 4 mm silné tyčky jako měrky pod šoupátko (aretace dorazu viz moje poznámka ke šroubu vzduchu), nastavím správnou délku bowdenu s cca 2 mm vůle u obou karburátorů zase pokud možno stejně regulačním šroubem na nátrubku víček.
Po montáži zkontrolovat po otevření kohoutu, jestli někde benzín viditelně neprotéká či nesákne ven - nesmí, a troufnu si říci, že tohoto stavu lze dosáhnout u 99% i opotřebených karburátorů. Pokud sákne, teče, hledám a odstraním příčinu, většinou jde o prkotinu. Pozor, aby moto nebylo silně nakloněno na stranu. Možná lépe provést kontrolu těsnosti ještě na ponku "ve svěráku" nasazením hadičky s nálevkou na víčko plovákové komory...
Až potom přistoupím k pokusu o start (za předpokladu, že vše ostatní - předstih, rozvod... - je 100% OK!!). Přeplavit obě komory, párkrát prošlápnout naprázdno pro nasátí směsi, startovat, ev. při velké zimě ještě předtím zavřít vzduch, pokud tedy nasadím sací potrubí (u mého stroje za teplot, kdy jezdí normální lidi, vůbec není potřeba). Nechytne-li na cca 4. pokus, přidat několik mm plynu (skutečně malinko!), ale měl by po následném seřízení karburátorů chytat úplně bez toho. Viz videa uživatele Fapeko. Ohřát, seřídit chod naprázdno, pokud možno u obou válců souměrně/stejně.
Osobně si nedovedu nějak představit stav, že současně protéká jeden(?) karburátor + motor jde dobře na volnoběh + následně se zadusí/uchlastá po přidání plynu. Mám obavy, že tady bude toho špatně patrně víc. Že by zcela náhodně byly 4 karburátory z různého zdroje tak hrubě vadné, to se mi ani u čínského zboží nechce věřit. Montoval jsem je u tří motocyklů cestou krabice (výrobci určitě různí, vypadaly v detailech jinak) - rozbalit - bez kontroly nasadit - vylomit doraz šoupátka ve víčku - nastartovat, seřídit. U všech tří strojů. Faktem je, že motory byly ověřeně funkční a nic kromě pořádného karburátoru jim d. f. do té doby nechybělo.
Dost těžko radit takhle na dálku v tomto případě... Můj pohled a postup by byl asi takový:
Nejdřív bych se zaměřil na to, aby se karburátory staticky, na ponku a na neběžícím motoru, chovaly jak mají. To jest jako první zahodit K302. Soustředit se na K37. Před montáží na motor opatrně(!) rozebrat (plováková komora, prostor hlavní trysky, šoupátka atd.), zkontrolovat vizuálně stav komponentů a těsnění, podezřelá těsnění vyměnit, nečistoty, otřepy atd. odstranit, zkontrolovat funkci jehlového ventilku na demontovaném víčku (ústy-nehygienické, ale účinné), volný pohyb plováku v komoře, profouknutím s tenkou hadičkou jako pomůckou se přesvědčit o průchodnosti všech kanálků a otvorů ... Potom opět pečlivě složit a nasucho předseřídit. Vzduchový šroubek má jemný kužel, který jde proti měkkému otvoru/sedlu v tělese karburátoru. Dotažením na krev ty plochy zničíte, musí jen dosednout a od této polohy povolit tu půlotáčku. Pokud tedy není "bordel v závitu", ale kvůli tomu dělám tu kontrolu nasucho... Doporučuji náhradu té "kontra" matice tlačnou pružinou vhodného průměru. Nemusíte pak pořád řešit povolování a utahování té matice dvěma klíči a stačí vám na seřízení šroubovák.
Při montáži plováku pozor, aby jehla spodkem zapadla do otvoru ve spodku plovákové komory. Nasadíte-li ji špatně, plovák se příčí a nezavírá. Totéž platí o nasazení jehly do víčka... Osobně si nedovedu představit, jak by musel u (nového??), čistého a správně sestaveného karburátoru vypadat jehlový ventil, aby popisovaným způsobem brutálně protékal.
Namontuju karburátor na motor tak, aby zaručeně těsnil na přírubě.
Nastavím polohu jehly do nejspodnějšího otvoru (jehla max. nahoře), vložím správně(!) šoupátko, povolím a následně nastavím dorazový šroub u obou karburátorů pokud možno na naprosto stejný klidový zdvih šoupátka, třeba po vložení cca 4 mm silné tyčky jako měrky pod šoupátko (aretace dorazu viz moje poznámka ke šroubu vzduchu), nastavím správnou délku bowdenu s cca 2 mm vůle u obou karburátorů zase pokud možno stejně regulačním šroubem na nátrubku víček.
Po montáži zkontrolovat po otevření kohoutu, jestli někde benzín viditelně neprotéká či nesákne ven - nesmí, a troufnu si říci, že tohoto stavu lze dosáhnout u 99% i opotřebených karburátorů. Pokud sákne, teče, hledám a odstraním příčinu, většinou jde o prkotinu. Pozor, aby moto nebylo silně nakloněno na stranu. Možná lépe provést kontrolu těsnosti ještě na ponku "ve svěráku" nasazením hadičky s nálevkou na víčko plovákové komory...
Až potom přistoupím k pokusu o start (za předpokladu, že vše ostatní - předstih, rozvod... - je 100% OK!!). Přeplavit obě komory, párkrát prošlápnout naprázdno pro nasátí směsi, startovat, ev. při velké zimě ještě předtím zavřít vzduch, pokud tedy nasadím sací potrubí (u mého stroje za teplot, kdy jezdí normální lidi, vůbec není potřeba). Nechytne-li na cca 4. pokus, přidat několik mm plynu (skutečně malinko!), ale měl by po následném seřízení karburátorů chytat úplně bez toho. Viz videa uživatele Fapeko. Ohřát, seřídit chod naprázdno, pokud možno u obou válců souměrně/stejně.
Osobně si nedovedu nějak představit stav, že současně protéká jeden(?) karburátor + motor jde dobře na volnoběh + následně se zadusí/uchlastá po přidání plynu. Mám obavy, že tady bude toho špatně patrně víc. Že by zcela náhodně byly 4 karburátory z různého zdroje tak hrubě vadné, to se mi ani u čínského zboží nechce věřit. Montoval jsem je u tří motocyklů cestou krabice (výrobci určitě různí, vypadaly v detailech jinak) - rozbalit - bez kontroly nasadit - vylomit doraz šoupátka ve víčku - nastartovat, seřídit. U všech tří strojů. Faktem je, že motory byly ověřeně funkční a nic kromě pořádného karburátoru jim d. f. do té doby nechybělo.