K750 úprava na 12 voltů

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: K750 úprava na 12 voltů

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 05 říj 2018, 16:39

Ahoj snad se ti už nestýská. Já jsem chtěl těch 12V z ryze praktických důvodů. Pamatuju si jak svítila moje číza když jsem na tom jezdil ráno do práce. Koupit parabolu na H4 by stálo pár drobných. Tu elektriku bych chtěl dát do cajku, udělat si nový svazek, dát původní spínačku a kontrolky a nějak to rozchodit. Na ty motory co nabízí Toljaw Litoměřice se chci jet podívat na tom s dírou pro alternátor bych dost ušetřil a zbylo by na další věci. Potřebuju silentbloky pod sajdu a pod sedla, chci centrální stojánek a nějaký drobnosti. Na kardanu by to chtělo ty nový ségrovky. Ty gumový krytky na karburátory a gumový hadice co vedou k filtru. Líbily by se mi ty kapkový světla dozadu, ale nevím jestli se na káčko dávaly. Hlavně motor abych mohl pokračovat dál. Až to budu mít komplet tak mohu šetřit na generálku motoru. Kdyby sem šly házet fotky tak se pak mohu podělit.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Boldrik-1945 » 05 říj 2018, 14:35

Čus kuci.Toto vlákno sleduju od začátku,protože tato debata se točí kolem mojého bývalého káčka,které sem prodal Michaelovi.Za 1.káčko bylo komplet rozborka,opískování,plnič atd.takže rám a plechařina cajk včetně vyvařené sajdy.Navíc tam sedla přesně parabole ze š120 tím pádem nebyl problém z hlavní žárovkou a svítí to jak blázen.Ostatní žárovky sou všechny ledkovè,minimální odběr elektriky.Bavím se stále o 6V napětí.Co se týče motoru začnu od zadu.Diferák,kardan a převodovka po g.o. Karbece PZ od fapeka,bezkontakt taky od něj včetně montáže.V dinamu nový rotor též od fapeka,ale pořád sem měl problém z dobíjením,tak sem to vyřešil baterkou z auta jenom k zapalování.Zbytek mašiny zůstal na 6V.Bezkontakt je dělaný od 6_12V,ale to jistě víte.Nevidím důvod proč předělávat elektriku na 12V.Jediné co je k.o. Je klika.Normálně se za jízdy prohnula do oblouku.Jinak válce,písty,kroužky,ventily prostě vše na motoru je o.k.Všude je nové těsnění a navíc sem k tomu dal polomotor kde je bohužel taky špatná klika.Prodal sem z důvodu nedostatku času,jinak bych ji nedal.Tak to je asi vše.Fotky najdete pod NAŠE STROJE hned na první stránce po mým nickem.Tak si to nějak přeberte.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 05 říj 2018, 09:12

Do Lovosic to mám kousek, škoda že nemáš Káčko. Potřeboval bych si ho prohlídnout abych věděl jak to puzzle vypadalo. Jestli něco víš tak poraď chtěl bych jet co nejdříve pro motor, než bude pryč.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Davy » 05 říj 2018, 08:17

sem si řikal jestli si nějakej mamlas naběhne a vono jo, ani to netrvalo moc dlouho :)

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Jirka-MT9 » 05 říj 2018, 07:49

Davy má naprostou pravdu! Je to učivo ZŠ. Jestliže máš spotřebič o nějakém výkonu, tak ho tam musíš dodat a výkon = napětí x proud. Jestliže mám při stejném výkonu poloviční napětí, musím mít dvojnásobný proud. Dále přechodový odpor při dvojnásobném proudu ubere dvojnásobné napětí. Je to starý dobrý ohmův zákon U=RxI. Tak tady prosím nepište bludy, když tomu nerozumíte ani z části jako Davy.
Děkuji Jirka

Re: K750 úprava na 12 voltů

od mušketýr » 04 říj 2018, 21:13

Davy píše:Zavolal bych tomu kdo to bude testovat a zeptal se. Kazdopadne, pokud by to proslo, tak rozhodne 12V rozvod. Ten ma totiz jednu obrovskou vyhodu - zarovky koupis kdekoliv. Další věc jsou menší úbytky napětí na kabelech a konektorech. Tečou tam poloviční proudy. A v neposlední řadě šestivoltový baterky taky nejsou úplně bežný.
Tak já vidim výhodu v 12v jen tu že si bez probemu nabiješ mobil a připojíš navi.I když to jde i na 6v.Žárovky vozím rezervní a nikdy sem je nepoužil akoupit je není problém i když na pumpě je asi nemaj, úbytky na kablech a konektorech-co to je za blbost?Jde snad o napětí a ne o proud.Nebo naopak?Elektrikáři ti to zde snad osvětlí.Šestivoltový baterky jsou naprosto běžný a koupitelný v v každym obchodě s motorkama.Kluci nehrňte mu do hlavy ty bludy, už tak z toho má chaos.Poraďte mu někdo zkušený.M.:S

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 04 říj 2018, 12:05

Chtěl jsem nahrát nějaký fotky, ale nejde to sem hodit.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 04 říj 2018, 11:56

Už jsem se asi rozhodl. Vezmu motor na 12V s tím ubroušeným blokem který je o 2500 levnější. Další krok bude tu motorku poskládat a sehnat každou blbost. Až to budu mít tak jí zase rozeberu a začnu s renovací. Mám doma dva bloky motoru tak až budu dělat motor dám tam původní neodbroušený blok a tu dobu co budu renovovat mohu shánět dynamo na 12V které bude od originálu skoro nerozeznatelné.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Davy » 04 říj 2018, 08:16

Zavolal bych tomu kdo to bude testovat a zeptal se. Kazdopadne, pokud by to proslo, tak rozhodne 12V rozvod. Ten ma totiz jednu obrovskou vyhodu - zarovky koupis kdekoliv. Další věc jsou menší úbytky napětí na kabelech a konektorech. Tečou tam poloviční proudy. A v neposlední řadě šestivoltový baterky taky nejsou úplně bežný.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 03 říj 2018, 22:34

Děkuji za příspěvek, informace nasávám kde můžu, ale dost si odporují. Máš pravdu že tomu nerozumím a pokud ti mé příspěvky nedělají dobře tak je jednoduše ignoruj.

Re: K750 úprava na 12 voltů

od mušketýr » 03 říj 2018, 21:37

Kamaráde, nejsem moc zběhlej ale mám dojem že si z nás děláš prdel nebo tomu vůbec nerozumíš.Nebádej ve vodách ve kterých ani neplaveš nýbrž se topíš.Nechej některé věci na odbornících a nebo nasávej informace (raději déle) a pak něco vypusť.M.:S

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michael » 03 říj 2018, 20:17

Děkuji tak já se na ten motor zajedu podívat a uvidím. Sháněl jsem nějaké info k tomu bezkontaktnímu zapalování a nedaří se mi zjistit co je tam na těch 12 V. Přijde mi, že snímač je stejný a liší se to jen v indukční cívce. Ještě se tam dává 12V dynamo z malucha vypadá skoro jako origo. Sháněl jsem 12V dynamo ale asi to Káčkaři všechno vykoupili:-)
Ten Japonský alternator je z čeho?

Re: K750 úprava na 12 voltů

od mušketýr » 02 říj 2018, 20:55

Dynamo či alternátor není moc vidět a tak bych se testace nebál.Já šel cestou dynama z trabanta.Je celkem podobné jako origo, zatim ok.Najeto cca3tis a OK.Teď sem to zadřel (motor) a tak mam jiný starosti....

Re: K750 úprava na 12 voltů

od mušketýr » 02 říj 2018, 20:55

Dynamo či alternátor není moc vidět a tak bych se testace nebál.Já šel cestou dynama z trabanta.Je celkem podobné jako origo, zatim ok.Najeto cca3tis a OK.Teď sem to zadřel (motor) a tak mam jiný starosti....

Re: K750 úprava na 12 voltů

od Michal » 01 říj 2018, 22:53

Alternátor je určitě spolehlivější než sovětské dynamo. A to i ten sovětský G424. Bezproblémový je ale až japonský alternátor.

Každopádně rozdíl mezi alternátorem a dynamem je vidět už z dálky. Nevím, zda u vaší místní veteránské testace projde G-424 místo dynama. Těchto strojů je u nás hodně, nejspíš budou trvat na originalitě. V případě nabastleného alternátoru Denso se vám možná pokusí ublížit.

Nahoru