od host » 08 črc 2011, 21:14
Těsnost ventilu v sedle (zabroušení) nemá nic společného s vodítky. Čili zabroušení nepomůže, pokud je vyběhané vodítko, tedy u SV motoru de facto otvor ve válci motoru, kterým prochází dřík ventilu. Rozhodující je hlavně stav vedení sacího ventilu. Pokud se otvor vyběhá, musí se přestružit na větší průměr a použít ventil s tlustším dříkem. Montáž gufer je podle mého nemožná (přístup pro opracování k nalisování gufera). Ale víc bych se asi u SV motoru zaměřil na stav pístové skupiny, pokud je spotřeba oleje brutální, pak jít po kroužkách, hlavně stíracích. Tedy ten pod pístním čepem a v drážce nejblíž čepu ode dna pístu.
Pokud je svíčka jenom černá, bez takové "chlupaté" mastné usazeniny, je to bohatá směs. Pokud jsou elektrody obaleny vělkými chuchvalci mastných sazí, je to olej. Ten olej se nikdy dokonale nespálí a ta mastnota na svičce prostě zůstane. Částečnou pomocí je použít hodně teplých svíček (17 - 19), aby se ten sajrajt vypaloval a neusazoval tolik.
U mého spodového motoru je po GO spotřeba oleje za ujetých 500 km neměřitelná. Ventily jsou nové, ovšem s vodítky jsem nedělal nic. Motor vůbec nekouří.
Těsnost ventilu v sedle (zabroušení) nemá nic společného s vodítky. Čili zabroušení nepomůže, pokud je vyběhané vodítko, tedy u SV motoru de facto otvor ve válci motoru, kterým prochází dřík ventilu. Rozhodující je hlavně stav vedení sacího ventilu. Pokud se otvor vyběhá, musí se přestružit na větší průměr a použít ventil s tlustším dříkem. Montáž gufer je podle mého nemožná (přístup pro opracování k nalisování gufera). Ale víc bych se asi u SV motoru zaměřil na stav pístové skupiny, pokud je spotřeba oleje brutální, pak jít po kroužkách, hlavně stíracích. Tedy ten pod pístním čepem a v drážce nejblíž čepu ode dna pístu.
Pokud je svíčka jenom černá, bez takové "chlupaté" mastné usazeniny, je to bohatá směs. Pokud jsou elektrody obaleny vělkými chuchvalci mastných sazí, je to olej. Ten olej se nikdy dokonale nespálí a ta mastnota na svičce prostě zůstane. Částečnou pomocí je použít hodně teplých svíček (17 - 19), aby se ten sajrajt vypaloval a neusazoval tolik.
U mého spodového motoru je po GO spotřeba oleje za ujetých 500 km neměřitelná. Ventily jsou nové, ovšem s vodítky jsem nedělal nic. Motor vůbec nekouří.