Když se podíváme do

historie ,tak emky měli od prvopočátku kuličková ložiska .Jenže
ty na Ruských cestách dostávali tak zabrat ,že tam soudruzi z CCCP začali dávat kuželíkové ložiska.
Které vydrželi více toho namahání radiální a axiální s jízdou ze sajdou ,ale zase nevydželo uložení
v bubnu což asi všichni dobře víme ,protože kuželíkové ložisko je užšší než kuličkové a od toho se vlastně
odvíjí celé poskládaní do toho bubnu.
Pokud začnu skládat ložiska ze strany od unášeče tak hned uvidím ,že vnitřní kroužek kroužek kuželíkového ložiska je cca 2mm
mírně utopený v bubnu oproti kuličkovému a případný opěrný kroužek co mi tlačí do vnitřní trubky unášeče bud bude dlouhý nebo krátký.
A v celkové sestavě jak to poskládám vše dohromady mi vyjdou úplně jiné míry než třeba u sady kde byli kuželékové ložiska.
Osobně si myslím ,že ty kuželíkové ložiska nejsou žádná výhra ,protože se musím pořád o ně starat(dotahovat) at mi nevymačkají uložení bubnu.
Viděl jsem už různé alternativy poskládaných ložisek a to bud 4ks zasebou kuličkových ložisek ,nebo z venku kuželíková a vevnitř kuličková,ale dle mého
pokud máš solovku ,tak bych tam určitě dal jen 2ks kuličkových ložisek a k tomu odpovídajíci distanční trubky ,tak jak je to na všech klasických motorkách a nevidím důvod proč cpát do solovky kuželíková ložiska
Takže na závěr: rozdíl je v šířce ložisek uff


Když se podíváme do [img]http://x.ximg.cz/images/x4/sm/72/372.gif[/img] historie ,tak emky měli od prvopočátku kuličková ložiska .Jenže
ty na Ruských cestách dostávali tak zabrat ,že tam soudruzi z CCCP začali dávat kuželíkové ložiska.
Které vydrželi více toho namahání radiální a axiální s jízdou ze sajdou ,ale zase nevydželo uložení
v bubnu což asi všichni dobře víme ,protože kuželíkové ložisko je užšší než kuličkové a od toho se vlastně
odvíjí celé poskládaní do toho bubnu.
Pokud začnu skládat ložiska ze strany od unášeče tak hned uvidím ,že vnitřní kroužek kroužek kuželíkového ložiska je cca 2mm
mírně utopený v bubnu oproti kuličkovému a případný opěrný kroužek co mi tlačí do vnitřní trubky unášeče bud bude dlouhý nebo krátký.
A v celkové sestavě jak to poskládám vše dohromady mi vyjdou úplně jiné míry než třeba u sady kde byli kuželékové ložiska.
Osobně si myslím ,že ty kuželíkové ložiska nejsou žádná výhra ,protože se musím pořád o ně starat(dotahovat) at mi nevymačkají uložení bubnu.
Viděl jsem už různé alternativy poskládaných ložisek a to bud 4ks zasebou kuličkových ložisek ,nebo z venku kuželíková a vevnitř kuličková,ale dle mého
pokud máš solovku ,tak bych tam určitě dal jen 2ks kuličkových ložisek a k tomu odpovídajíci distanční trubky ,tak jak je to na všech klasických motorkách a nevidím důvod proč cpát do solovky kuželíková ložiska
Takže na závěr: rozdíl je v šířce ložisek uff [img]http://x.ximg.cz/images/x4/sm/55/255.gif[/img][img]http://x.ximg.cz/images/x4/sm/8/4608.gif[/img]
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/12/12416/12416210_85296ecabcb4eb1581a982fc15927143/images/Kololoiska.jpg?ver=0[/img]