seřizeni karburatoru k 68

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: seřizeni karburatoru k 68

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Fort » 11 črc 2018, 20:38

190 průtok mi vychází 1,03 průměr
165 průtok mi vychází 0,93 až 0,94 průměr

- při tom, že jezdím spíš do 4000ot/min a dost naložený, mi to jezdí na oboje trysky dobře
- se 195kami to kupodivu lépe naskočí bez přeplavování (ale to už je jinými fíčurami v karburátoru)
Ve Sluneční zátoce jsem měl 165ky a na Šumavu jsem dal z bezpečnostních důvodů 190ky.

Když jsem tam sundaval hlavu ;) byla svíčka krásně červenohnědá.
195ky tam zůstanou.

Tak mi pošli dvě menší trysky a odhadni si, jaký průměr chceš - můžu je vzít na Homolku.

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Michal » 10 črc 2018, 22:25

Opravuji mé měření, předchozí hodnoty jsou špatně!

Sehnal jsem origo trysky Keihin 102 a měření ukázalo, že trysky "101 Octane" 100 a 105 použité při měření jsou naprostý šmejd o více než 5 čísel jiných hodnot, než je na nich vyraženo. Moje tehdejší nejbližší origo Keihin byl 125, tedy moc daleko.

Nové měření ukázalo, že Dněpr 165 je zhruba Keihin 101 až 102, zatímco Dněpr 190 by měl vyjít zhruba Keihin 110 (výpočtem).

Zatímco druhovýroba Prox dle měření zhruba sedí s Keihinem, druhovýroba "101 Octane" je úplně mimo. Bohužel Prox ani Keihin se mi v teď nedaří v ČR nikde sehnat, všude prodávají jen ten bídnej šmejd "101 Octane".
Keihin se dá sice koupit jako origo díl od Hondy, ale tradičně za hroznou cenu.

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Fort » 26 čer 2018, 09:27

Michale, pokud by šlo o nějakou velikost od (průtoku) 165 nahoru, tak když to v práci řeším a potřebuji mít dvě stejné trysky (pár), tak se dostanu na toleranci dvou setin.

Dělá se to ze spodní strany, takže rozprašovací kužel zůstane neporušený. Díra je vyleštěná, vyhlazená kalibrační tyčinkou.

Myslím, že to ve fabrice neudělají lépe – vnitřní povrch otvoru.
Samozřejmě vyjma jejich know-how s tvarem výstupního kuželu (či, co si tam vyprojektují).

Už je to tak na hraně, že měříme rychlost, jakou jede tryska po kalibrační tyčince dolů :-)

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Michal » 25 čer 2018, 21:43

V minulosti jste byl opakovaně arogantní k méně zkušeným lidem, kteří se ptali na věci, které jsou vám a mnoha dalším jasné. Proto jsem vás vyzval, abyste se vyjadřoval slušně a přátelsky i k těm méně chápavým. Na tom i nadále trvám. Pokud to chápete jako výhružku nebo vás to uráží, pak mě to mrzí, ale nemohu z toho slevit.
Pokud vedete soukromou konverzaci s některým ze tří moderátorů, tak o tom nic nevím.

Ohledně rozdílů mezi motory v mém případě, vím co tam mám. Obě sady hlav jsem dělal, ač je mezi nima rozdíl 20 let, spalovací prostor má na desetinu stejné rozměry, ventilová sedla mají stejné rozměry, v obou sadách mám nacpaná vodítka ze žigula a stejné ventily. Rozdíl je v kanálech a adaptéru karburátoru. Písty mám v obou sadách stejného typu, jediný co je dnes všude ke koupi, u obou motorů jsem už dělal první výbrus.

Rozdíl v délce a tvaru sání má dost zásadní vliv na to, aby vyšly dost rozdílné hlavní trysky.

Pokud víte, kde sehnat trysky do K68 jiných velikostí, než 165 a 190, tak se s námi o tu informaci podělte. Oceníme to.

Re: seřizeni karburatoru k 68

od fapeko » 22 čer 2018, 22:31

Možná než psát tady absolutni blbosti a mystifikovat lidi svýmí teoretickými znalostmi by bylo vhodné si nastudovat něco o dnepřích hlavách.
Dělali se tři druhy hlav,které byli rozdílné hlavně výkonové , různé průměry ventilu,hlubší-plytší spalovací komora v hlavě a také vypouklé-rovné písty a dokonce i válce byli delkově jiné.Pokud daný člověk neví co ma vlastně za hlavy,písty a válce ,tak tvé testy na NĚJAKÉ sestavě (sám nevíš co tam vlastně máš)budou pasovat pouze tobě a druhým lidem néé , protože všichni víme že ty motory už byli před námi 100x rozebrané v UA,překupníky kde se nikdo nezaobíral originalitou dílu na dany typ motoru (hlavně že to jede). Třeba jsem viděl na MT16 hlavy z MT9 a nebo na MT 10 jednu hlavu z MT10,36 a druhou z K650.
Jen připomenu že MT10,36 byl nejvýkonější model .............
Doporučuji všem lidem tady aby si ověřili jestli maji stejné hlavy na motoru ,ventily,písty a podle toho si nastavit bohatost směsi na velikosti trysky a hlavně používat selský rozum(mám černou svíčku je to bohate,mám světlou je to chude)Bohatost směsi taky hodně ovlivnuje vzduch. filtr .....
Tot vše nic složitého to není jen je třeba mít trpělivost a čas
Pro určitou sortu lidí jsem tady trn v patě když napíši pravdu a snaží se mě urážet a neb vyhrožovat ,že mě smažou z fora ........víte co mi můžete :P :P

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Michal » 21 čer 2018, 00:50

Rozdíl je hlavně v těch adaptérech mezi karburátorem a hlavou. Vzducháč i výfuk mám jen jeden pro oba motory. Kromě toho jsou ty hlavy taky v detailech jiné. Už si nevzpomenu, zda jsem i v některých dněpřích hlavách dolaďoval kanály dremlem. Nutno říct, že ten rozdíl 13% průtoku mezi těma dněpříma tryskama není až tak propastný.

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Jirka-MT9 » 20 čer 2018, 23:02

Michale čím si vysvětluješ ten rozdíl v motorech? Máš tam stejný filtr vzduchu?

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Michal » 20 čer 2018, 21:12

Opět ladím Dněpra s K-68.
Mám 2 motory, ten staršího typu má štefty na hlavách na výšku a adaptéry sání na karburátor s přírubou pro štefty horizontálně, novější motor r.v. 2002 má válce se štefty pro normální karburátory.

Starý motor jede dobře s tryskama 165 (Dněpřího číslování) původně z menších karburátorů K-63/K-65. Na trysku 190, co byla v K68 origo, nejede.
Nový motor je se 165 moc chudý. Se 190 jede skoro normálně, ale je to bohatý, furt to není ono.

Protože trysky do karburátorů řady K-6x se u nás dají koupit jen v těch dvou velikostech, co se jsou origo v karburátorech, laboruji s tryskama jiných výrobců, co do toho pasují. Závit je M5x0.8, trysky Keihin a Jikov do toho mechanicky pasují přesně. Dále by měly také Dellorto, možná Mikuni (jsou vyšší) a samozřejmě dynojet.
Já mám doma hromadu trysek pro Keihin, protože je v Uralu a Hondách (a také v Kawách, zatímco Mikuni je v Sůzách). Bohužel moje trysky jsou směs různých výrobců, kromě originálu Keihin také slušná druhovýroba Prox a pochybná druhovýroba "101 Octane".

Změřil jsem průtok tryskou v normálním směru s metrovým sloupcem benzínu. Z toho mi vyšlo, že tryska 165 v Dněpřím číslování odpovídá Keihinu velikosti 98.5 a tryska D190 odpovádá přesně K105.
Dle srovnávací tabulky Keihin 105 odpovídá Dynojet 102 a Mikuni 95.

Já bych tedy potřeboval asi tak K103 (nebo Dynojet 100), což se od druhovobců nedá koupit. Buďto zjistit, ve které Hondě je K103 a koupit tu trysku jako origo ND, nebo něčím přestružit čínskou K100. A nebo sehnat trysky Jikov a změřit je taky.

Oprava: Měření je špatně, srovnávací trysky "101 Octane" jsou šmejd!

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Jarda » 20 lis 2011, 09:29

tak jsem včera opět po dlouhé době laboroval s karburátory a asi mám teda chudou směs,jehla je ve druhém zářezu a šroubkem to nedohoním,tryska je 190,ale když dám sytiče,tak jde ihned za plynem i po velmi prudkém přidání,ten motor prostě nepoznávám,samozřejmě když se za tepla se potom začíná ulejvat,ale jede jak das,takže co s tím?Mám snad dát ještě větší trysku?

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Michal » 02 čer 2011, 23:43

Já jsem na silně vyběhaném válci nastavoval chudší směs, aby se vyšší teplotou lépe spaloval olej. Ale válec se silně vyběhanýma vodítkama má porůznu chudou směs tak jako tak, protože si citelně saje z motoru.
Na jednom motoru nemůžu nastavit bohatost a synchronizaci tak, aby oba válce běžely na volnoběh stejně, protože mají kvůli zapalování mírně rozdílný předstih. Ale není to nic, co by za jízdy bylo poznat, tak to neřeším. Na spotřebu oleje se mi velmi osvědčily sací vodítka s guferkama z žigula. Do takhle upravenýho motoru jsem posledních zhruba 5000km nemusel dolít žádný olej. Ale má i o rok dříve měněné kroužky.

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Jirka-MT9 » 02 čer 2011, 12:29

Jo chápu že to má logiku, mít stejně nastavené válce oba, ale když nevím, jestli jsou stejně vyrobené karburátory, jehly, trysky a šoupátka, tak nezbývá nic jiného než se přizpůsobit. Zkoušel jsem karburátory nově osadit opravnou sadou a dva týdny jsem okolo toho lítal a nadával. Nakonec jsem vše vrátil zpět a dokud se to hýbe vpřed, tak na to nechci dále sahat. To že levý válec při směsi modrého plamene pořádně nejede přičítám více vyběhaným vodítkům a průsaku oleje do spalovacího prostoru, nicméně dle zabarvení svíček za posledních 100km se domnívám, že je vše OK. Obě svíčky jsou hezky vypálené, žádné saze jako dříve. Jen při studeném startu musím více používat sytič a počkat tak minutku, než vyjedu. Uvidím co to bude dělat dále, když tak to zkusím znovu a lépe :D .

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Dneprstein » 02 čer 2011, 08:22

No, tady jde i o to, jestli je dobré mít na každém karbci nastavenou směs (jehlu) jinak. Dle Pavla, dobře udělaný motor musí mít i nastavení karbců víceméně shodné... Nicméně u Vepříka mě také trápí, že jeden válec je bohatý a druhý chudý. A dělá to od jaktěživa, výbrus nevýbrus, vodítka nevodítka. Takže to spíš nastavuju tak, aby ten chudý válec nebyl moc chudý a ten druhý se s tím holt musí nějak poprat... :)

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Jirka-MT9 » 01 čer 2011, 22:53

Ahoj, začnu od konce. To že odpojíš fajfku a přeskakuje jiskra na cívce je normální, od toho tam to jiskřiště je. Sekundární vinutí je zapojené na fajfky a kdyby tam to jiskřiště nebylo, tak se nemá jak uzavřít obvod když jednu fajfku odpojíš. Přípravek na synchronizaci jsi předpokládám připojil na ty tenké trubičky, ale ty nejsou na to určené (pokud se nemýlím, tak je to odvětrání plovákové komory) a nemělo by to ani nic dělat. Pokud chceš měřit synchronizaci, měl bys hadičky napojit do sací hadice mezi karburátor a motor, pak to bude něco dělat (asi budeš muset vyrobit mezikus - ruské turbo). Zkus si ještě hladinu v karburátorech, jak ti zavírají plováky (jak to má být mi v diskuzi radil Zdeněk800 i s nákresem). Já jsem s tím laboroval a nakonec jsem našel poškozené maličké těsnění na jehlách. Zkoušel jsem to ladit s colortune sadou a pravý válec tak nějak šel seřídit (jehla úplně dole) ale levý, pokud jsem jej nastavil stejně, tak odmítal (nastavil jsem o jeden zářez výše - bohatší směs) a zatím se zdá že to nějak jede, tak snad dojedu i na sraz. Takže nakonec nastavení napůl dle colortune, napůl dle ucha. Držím ti palce, ať už to zmákneš. :)

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Mira3.0.9 » 01 čer 2011, 19:45

jsem asi jedinej komu to nejde,ale netusim proc.Dneska jsem si rekl,ze an to pujdu vedecky.Udelal jsem si ten zkusebni pripravek na synchronizaci karbecu( ta hadicka na prkne naplnena kapalinou,u me vodou).Pripojil jsem to na ty vystupy karbecy co jsou k tomu urceny,ale hladiny se ani nehnou.Vubec to nesaje.Je to normalni?Ja prave netusim jestli je puvodni majitel nezaslepil necim.A jeste jsem seridl kazdy valec zvlast na volnobeh u jedneho se mi stava ze jde pekne na volnobeh a jak vezmu za plyn tak zakucka nekdy i chcipne napodruhe je to vetsinou dobry.Nejak mi dochazi napady.Jehlu mam na prostrednim zarezu. A ještě jedna věc mě zaráží.Je normální,když sundám za běhu fajku ze svíčky tak přeskakuje oblouk mezi výstupní svorkou a tím zkratovacím zobáčkem?

Re: seřizeni karburatoru k 68

od Mira3.0.9 » 31 kvě 2011, 15:06

Tak jsem to zkoušel ,ale nejde mi to.Když dám pod šoupě 4mm drát tak i při max utažení dorazu šoupátka je drát zatížený šoupátkem a když dám plný plyn,tak mi šoupě při max povolených bowdenech zajiždí 2mm nad horní hranu šoupátkové komory a lanka zůstávají viset a vypadavají z rukojeti.Lanka s lanovody jsou nové.Možná je to tím,že mám karburátory od výrobce Weber cw 68ul (měly by být úplně stejné jako Pekary) ,ale před tím šlapaly na dněpru,ale nevím jak..dneska jsem zacpal ty podtlakové vystupy na připojení měřáku a přestalo to střílení do sání a průběh bez děr atd,ale ještě ten volnoběh,ale už nemám benzín na zkoušení,žere to jak tank,dost to hulí a motor mi přijde,že se dost hřeje.

Nahoru