od KOVROVEC5 » 29 lis 2016, 12:28
Ahoj všem,dovoluji si přidat zkušenost s životností komponentů motocyklu Dněpr 12 z roku 1973.u motocyklu jsem dělal repasi všech agregátů v zimě 2008/2009,majitel s tím od té doby najel 37 000 km,nejvíc v prvním roce přes 10 000 km.
Stroj jsem celou dobu udržoval,majitel si dělal jen výměny oleje a základní seřizování.Je ročník 1946,zkušený a ke stroji ohleduplná řidič.Nyní již ze zdravotních( svých i zminěného stroje ) s ježděním končí a tak jsem od něj stroj odkoupil
a agregáty rozebral.
Vezmu po řadě jednotlivé agregáty:
Motor- při repasi byla dána nová klika,všechny ložiska,nové válce s písty ,kroužky a ventily.Kroužky byly použité jiné,dobré kvality a montovány jen tři,bez toho stíracího pod pístím čepem.Během provozu byly ventily při 12 000 km zabrušovány,při 25 000 km frézovana sedla,ventily rovnány na brusce.Nyní jsou již na výměnu,sedla půjdou ještě přefrézovat.Kroužky byly(opět lepší kvality)měněny při 25 000 km,nyní by chtěly zase nové,ale válce jsou pořád v kondici,
určitě by ještě jedny kroužky odjely.
Klika už má patrnou vůli na ojničních ložiskách i na pístních čepech,ale určitě by minimálně 5 000 km ještě odjela.
Všechna ložiska(při repasi použita nová SKF)jsou dobrá,mimo zadního pouzdra na vačku.Rozvodová kola původní,nebyla měněna ani při repasi motoru.
Největším problémem bylo dynamo,na stroji se vystřídaly tři již během prvního roku.Vždy odešla kotva.Pomohlo až převinutí od odborníka,od té doby dynamo funguje.Při 25 000 bylo preventivně rozebráno,dána nová ložiska,uhlíky a kolečko náhonu.
Zatím ahoj,pokračování příště.
Ahoj všem,dovoluji si přidat zkušenost s životností komponentů motocyklu Dněpr 12 z roku 1973.u motocyklu jsem dělal repasi všech agregátů v zimě 2008/2009,majitel s tím od té doby najel 37 000 km,nejvíc v prvním roce přes 10 000 km.
Stroj jsem celou dobu udržoval,majitel si dělal jen výměny oleje a základní seřizování.Je ročník 1946,zkušený a ke stroji ohleduplná řidič.Nyní již ze zdravotních( svých i zminěného stroje ) s ježděním končí a tak jsem od něj stroj odkoupil
a agregáty rozebral.
Vezmu po řadě jednotlivé agregáty:
Motor- při repasi byla dána nová klika,všechny ložiska,nové válce s písty ,kroužky a ventily.Kroužky byly použité jiné,dobré kvality a montovány jen tři,bez toho stíracího pod pístím čepem.Během provozu byly ventily při 12 000 km zabrušovány,při 25 000 km frézovana sedla,ventily rovnány na brusce.Nyní jsou již na výměnu,sedla půjdou ještě přefrézovat.Kroužky byly(opět lepší kvality)měněny při 25 000 km,nyní by chtěly zase nové,ale válce jsou pořád v kondici,
určitě by ještě jedny kroužky odjely.
Klika už má patrnou vůli na ojničních ložiskách i na pístních čepech,ale určitě by minimálně 5 000 km ještě odjela.
Všechna ložiska(při repasi použita nová SKF)jsou dobrá,mimo zadního pouzdra na vačku.Rozvodová kola původní,nebyla měněna ani při repasi motoru.
Největším problémem bylo dynamo,na stroji se vystřídaly tři již během prvního roku.Vždy odešla kotva.Pomohlo až převinutí od odborníka,od té doby dynamo funguje.Při 25 000 bylo preventivně rozebráno,dána nová ložiska,uhlíky a kolečko náhonu.
Zatím ahoj,pokračování příště.