elektronické zapalování Ural 650

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: elektronické zapalování Ural 650

Re: elektronické zapalování Ural 650

od jarda š » 13 říj 2018, 20:37

romiště píše:Zdar, mám ten bezkontakt doma, tak jsem ho cvaknul. Elektronika je z SMD, výkonové tranzistory jsou zřejmě ještě pod plošňákem, ale ten už nejde odšroubovat, šroubek je zaletován ke kostře.
Snímač je hall, má docela silnej magnet. Co se týče nastavení, tak co mi přeložil google, tak mezera mezi snímačem a clonou (2 ocelové tyčky zašroubované v hliníkovém odlitku a přetočené na povrchu) 0,7-0,8mm, já to nastavil co nejblíže, aby snímač neškrtal.
Na dněpru mám ale celou desku pootočenou o 120°, než je na fotce u K750, ale to je asi v pořádku.
Ale nevěděl jsem, jak mám přesně seřídit dobu zápalu, nikde nejde zjistit, v které době hodí jiskru oproti horní úvrati, tak jsem zkoušel nastartovat v různých polohách (v drážkách lze natočit +-10°) a jelo mi to ve všech polohách, když byl předstih větší, tak byly vysoký volnoběžné otáčky, když malej, tak už se mi neudržel volnoběh, ale jinak motor běžel. Nastavil jsem to na 0 a po pár km jsem tomu trochu zvětšil předstih tak + 3°, od oka. Najel jsem na tom přes 100 km, zatim bez problému. Teda bez problému se zapalováním :)
A proměná doba předstihu s rostoucími otáčky je asi dělaná elektronicky, za jízdy oproti závažíčkům jsem nepoznal jedinej rozdíl.
P.S:Oproti videu výše tam nemám tu ledku a ten snímač vypadá trochu jinak, asi je to jiná varianta.
zdarec chlapi. namontoval jsem bezkontakt bez té letky, ale nejede, jen to blafe a nic,jak poznám kdy to pálí?

děkuji všem za radu

Re: elektronické zapalování Dněpr,Ural,M72,K750

od fapeko » 12 lis 2016, 07:36

U K 750 stačí trochu propilovat v těch prsech na ten přívodní kabel a vytvořit distanční sloupek pro uchycení zapalování
U Dněpra,Urala,M72 není žádný problém s montáží
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dněpr
Obrázek

Re: elektronické zapalování Ural 650

od Fort » 12 lis 2016, 00:17

Hele Kambucho, taky jsem to řešil - nechci se vnucovat, ale když vyvedeš pravej kabel doleva a naopak, získáš prostor pro větší poloměr ohnutí zapalovacího kabelu.
Tento prostor u strany př. levo-levo normálně nemáš a překřížení kabelů nevadí, když jiskra skáče ve stejnou chvíli.

Re: elektronické zapalování Ural 650

od kambucha » 11 lis 2016, 22:26

Fapeko...koumám jak tam nasoukám tuhle novou cívku (od tebe) aby mi z ní lezly kabely ke svíčkám nějak šikovně a vešlo to pod dekl...nemáš nějakej vyzkoušenej typ? Díky

Re: elektronické zapalování Ural 650

od Fort » 23 říj 2016, 22:51

Tak si tak dnes před obědem s Vlkem předjíždím na výjezdu z Práglu na Strakonické nějakého lenochoda a najednou rány do karburátorů a konec. Jasné zapalčo.
Závada Rusa v poledne, na slunci a v obydlené oblasti je luxusní záležitost a po krátké analýze jsem vyndal utržený rozpertlovaný hrníček přerušovače - viz obrázek.

Super bylo, že ta vila u výpadovky, kde se zrovna dalo zastavit, obsahovala i dědu se svářečkou. Nechtěl ji dát z ruky a na moji prosbu, zda takové dvě malé pecičky trafem udělá, byla: " ... pane já se ještě trefím i do ku.dy , akorát na to moc nevidím... "
Takže nabodováno, v jednom místě holt hrníček propálil, ale zvýšenou rychlostí na 75 mil v hodině jsem byl ve dvě doma v Písku.

Díl se prý vyráběl pertlovaný do roku 2007 - potom už byl kvůli poruchám vyráběn z jednoho kusu - jak ho také nyní v rámci vývojových dílů v práci vyrobíme. Ovšem, pokud ho Pavel nebo někdo jiný nebude mít levnější, než mne bude stát pití pro naše frézaře na vánočním večírku ...

Franta Buřval mi již letos na jaře říkal, ať si hrníček pro jistotu svařím, ale já jsem si holt před víkendem hrál se svým sekvenčním řazením (obr.) a holt těch pět minut u TIGu, co by to celé trvalo a byl by klid, jsem promrhal.

Takže z toho plyne ponaučení, nechávejte Rusy v originále, neztrácejte čas předělávkami a vždy poslouchejte pana Buřvala.
Přílohy
Hrníček na vačce.jpg
Hrníček na vačce.jpg (28.78 KiB) Zobrazeno 6885 x
Vlk_750 –1.JPG

Re: elektronické zapalování Ural 650

od fapeko » 15 srp 2016, 20:31

Novinka u výrobce Covek com.ua:cívky k bezkontaktnímu zapalování nejsou,protože vyvíjí nové zalité cívky .
Dostupnost nový cívek není známa a staré cívky taky nejsou :( . Na můj dotaz kdy budou na skladě mi bylo odpovězeno ,že mám být trpělivý .Takže budeme muset být trpěliví :D No prostě rozprávka jak s pětiletým děckem
Obrázek

Re: elektronické zapalování Ural 650

od fapeko » 04 dub 2016, 12:46

Je to tady už 100x psané a pořád omílané téma Obrázek a stačí se jen podívat do starších příspěvku.Bud tam dej cívku origo dodávanou k bezkontaktu ,nebo tam dej od p.Kučery od ignitechu .Těm udáváným cívkám je jedno jaké máš napěti jestli 6V nebo 12V jede to na všechno Obrázek.Nějak pořád nechápu proč řešíte nějaké nevýzkoušené náhrady ?? Jakékoliv nabastlení jiné cívky má za následek ,že ti bud odejde časem cívka,nebo svíčka.
Bezkontakty jsou spolehlivé a za ty roky co jsem jich už prodal stovky kusů byli jen 2-3 reklamace.
Každý ví že poskytuji na ně záruku+rady na telefonu což se nedá říci o různých překupnících na bazoší atd.

Re: elektronické zapalování Ural 650

od hipik634-750 » 04 dub 2016, 09:29

double tci od imfsoftu .. nebo tu skoro origo s vybijecema ...

Re: elektronické zapalování Ural 650

od Aci » 03 dub 2016, 22:19

Já připojím recenzi a problém:)

Bezkontakt od Fapeka jsem měl v předchozím Dněpru i v současném.

V tom předchozím to vypadá na slibný výsledek.

V mém současném se projevily výhody v plné síle - zásadně lepší start, vyšší výkon, super dojem.

Nicméně po 30km odešla svíčka a následně cívka (což s tím nemusí nutně souviset) - byla Denso ze Suzuki GSX 750 vzhledově jako tato:

Obrázek

Jakou cívku mi doporučíte jako nejlepší řešení?

Díky

A.

Re: elektronické zapalování Dněr,Ural,K 750,M 72,BMW

od fapeko » 21 úno 2016, 12:08

Chci informovat případne zájemce,že na jednom inzertním servru (bazos.cz) se objevilo bezkontakní zapalování které stojí jen 1450kč ,ale problém je v tom že je to stary typ tranzistorového zapalování bez regulace předstihu oproti novodobému zapalování s mikroprocesorem a hall snímačem
Rozdíl jde taky poznat dle označení starý typ 135.3734 a nový typ 1135.3734 ,tak si dejte nato pozor at nekoupíte nějaký 3x předražený zmetek bez záruky
Však víte od koho máte objednávat kvalitní zapalovaní se zárukou a popřípadě radou jak nato ;)

Re: elektronické zapalování Ural 650

od jarda_na » 21 pro 2015, 17:02

Michal píše:
jarda_na píše:..... bezkontaktní zapalování Sovek 1135.3734, .....
Podle specifikace výrobce http://sovek.com.ua/bis11353734.html toto zapalování řídí sytící proud cívky. Stejně tak cívka, kterou výrobce k tomuto zapalování doporučuje, má minimální odpor primáru (1-2 ohmu).

Nejlépe tedy bude fungovat s indukční cívkou která NENÍ určena pro kladívkové zapalování. Samozřejmě bude fungovat i s cívkama pro kladívkové zapalování, jen jiskra bude o něco málo slabší než by mohla být. Takže vybírejte cívky pro indukční zapalování (tedy ne CDI) které mají odpor primáru řádově 1 ohm.
... ještě k tomu Sovek malé cívky má 1,7- 1,9 ohm, co píšou náhradu 3012 3705 má 7,3 ohm, většina japan cívek 3ohm.
pak se v tom vyznej :roll: vše to jsou induktivní zapalování

Re: elektronické zapalování Ural 650

od Michal » 20 pro 2015, 20:03

jarda_na píše:..... bezkontaktní zapalování Sovek 1135.3734, .....
Podle specifikace výrobce http://sovek.com.ua/bis11353734.html toto zapalování řídí sytící proud cívky. Stejně tak cívka, kterou výrobce k tomuto zapalování doporučuje, má minimální odpor primáru (1-2 ohmu).

Nejlépe tedy bude fungovat s indukční cívkou která NENÍ určena pro kladívkové zapalování. Samozřejmě bude fungovat i s cívkama pro kladívkové zapalování, jen jiskra bude o něco málo slabší než by mohla být. Takže vybírejte cívky pro indukční zapalování (tedy ne CDI) které mají odpor primáru řádově 1 ohm.

Re: elektronické zapalování Ural 650

od hipik634-750 » 20 pro 2015, 02:08

ja mam infsoftackou dvouvyvodovku a funguje zatim bez chyby, maluchacka se uvibrovala

Re: elektronické zapalování Ural 650

od Soptík » 18 pro 2015, 12:10

Tím jsi měl asi začít. Typem zapalka. Na tyhle stroje se dá namundit ledacos.

Re: elektronické zapalování Ural 650

od jarda_na » 17 pro 2015, 21:31

Zdravím,
tak já myslel, že tady montujeme v poslední době jen jedno bezkontaktní zapalování Sovek 1135.3734, oranžová krabička.
Myslím si, že to je mikroprocesorem řízený předstih, tranzistorem spínaná cívka.
Elektrikář sice jsem, ale je to kouzelná krabička kterou nám CCCP tají.
Cívky nám doporučují, ale svět vyrábí i jiné, asi spolehlivější cívky.
Chtěl jsem se v tom orientovat.
Jarda

Nahoru