pouzdro pístního čepu. občasné klepání v pravém válci

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: pouzdro pístního čepu. občasné klepání v pravém válci

Re: pouzdro pístního čepu. občasné klepání v pravém válci

od Mira3.0.9 » 06 zář 2014, 14:24

Tak už je doklepáno.. hryzlo se se to natvrdo. Motor se ani nehne..je to zakouslá pravá ojnice.Jsem zvedavy,jak tu kliku vyndam.

Re: pouzdro pístního čepu

od Mira3.0.9 » 29 srp 2014, 21:35

To nemam.na pístech co mam nejsou žádné značky.Pist je symetrický.Do teď to nebuchalo.Hned před jsem si polohu pistu označil.Jedine,kde jsem nasel malou vůli je na vahadle výfukového ventilů.Nebyla na hrideli,ale do strany,jak je ta pružná podložka.Sehnal jsem jine vahadla,ale jdou asi z novějšího typu.:-(
hlavně co je mi divné, že ten motor běži minutu a nic a pak si klepne a zase ticho.

Re: pouzdro pístního čepu

od Dneprstein » 29 srp 2014, 21:16

Hele - a fakt nemáš otočený píst? - Viz. vyosený pístní čep, kam má směřovat jaká šipka, značka, atd...

Re: pouzdro pístního čepu

od Mira3.0.9 » 29 srp 2014, 19:55

Ten měřák je koupeny u nás,běžně koupitelny na netu.Co bych taky chtel za 350kc.:-))
Udělal jsem výměnu vodítek ventilů,přitáhnul jsem sedla frezkami,zalapoval ventily.Zkontroloval jsem zdvihátka na vacce,dal jsem nové tyčky.Slozil motor.Po nastartování motor hodně utichl,ale stále se občas na volnoběh ozve zaťukání z pravého válce.pri přidání plynu ticho.Jen na volnoběh.Uz me nenapadá cim by to mohlo byt.Asi s tím budu jezdit,třeba se to ukáže.

Na netu jsem našel,ze by vůle ventilů u 650 mely byt sání 0,05mm a výfuk 0,1mm.To se mi zda moc utažené.vzdycky jsem nastavoval saní 0,1 mm a výfuk 0,15mm

Re: pouzdro pístního čepu

od Michal » 08 srp 2014, 18:03

Libry na čtvereční palec, odkud proboha máte ten měřák? :-D

To je sotva 7 atmosfér. Žádný zázrak, ale v mezích normálně fungujícího Uralu (od 6 atm vejš).

Re: pouzdro pístního čepu

od Mira3.0.9 » 08 srp 2014, 10:16

dneska jsem změřil tlaky.Levý válec má 101psi a pravý,který zlobí má 100psi.

Re: pouzdro pístního čepu

od Michal » 02 srp 2014, 21:14

Předpokládám, že cvakání vahadel by jednoznačně poznal. Mnozí z nás už podle zvuku vahadel dokáží poznat, zda je aktuální ventilová vůle 0.08, 0.10, 0.12 nebo víc. Vyběhaná vodítka a to ani značně, já osobně vůbec nijak neslyším, ty poznám až podle spotřeby oleje nebo podle očouzeného víka hlavy.

Ze zvuku mikrofonu na Youtube nepoznám vůbec nic, takovýhle věci jdou rozeznat jen podle jemných detailů zvuku, co jsou slyšet jen naživo.
Takhle naslepo (nahlucho) bych prověřil vůli vahadla v jeho čepu, to bývá zdrojem klepání u OHV BMW. Tam je to ale posílený ještě tyčkama zespodu, co ty vahadla axiálně tlačí nahoru. Předpokládám, že pístní čep drží v pístu ztuha.

Re: pouzdro pístního čepu

od fapeko » 02 srp 2014, 20:54

Klidně ti mohou klepat vahadla na hlavě ,nebo máš vydřené vodítka na ventilech.
Klika se nejlépe zkouší jak je vytáhlá a vymytá v benzínu
Pokud se ti to přidírá ,tak bych viděl problém ve špatně nastavené směsi benzínu asi to máš chudé.
Použil jsi tu přísadu do motoru o které jsme se tady už bavili? http://www.oleje-pema.cz/gold-eagle-mot ... 52870.html
Co svíčka jakou ma barvu?
Měřil jsi tlaky ve válcích?
Jak to že máš volný pístní čep ,když jsi dával pouzdro nové ?

Re: pouzdro pístního čepu

od Mira3.0.9 » 02 srp 2014, 17:36

Už nevím co dál. Sehnal jsem nový čep a ten byl v pouzdře na bez vůle. Motor jsem složil ,ale stále jde z pravého válce bouchaní. Pravý válec jde na volnoběh ,při přídání plynu se hlti a vynechává. Dal jsem novou svíčku, prohodil karburátory, přehodil VN kabely z pravého na levý a obráceně. Na levém válci jde vše ok.
Před boucháním se mi stala taková blbá věc. Nedávno v tom vedru se mi stalo ,že jsem jel a motor se začal přidírat vymáčkl jsem spojku a hned chcípl.Počkal ,až motor schladne. dojel jsem domu a nic jsem nepozoroval. Po ujetí cca 50 km motor začal byt hlučnější, začal klepat a vynechávat. Sundal jsem válce. Jediné co jsem našel ,tak byly rýhy v pístech ,ale válce bez známek poškození a volný pístní čep na pravém válci. zkoušel jsem brát i za ojnici,ale nezdálo se mi ,že by na ní byla vůle(jen do strany).Motor má ujeto 2500km od GO.Už si nevím rady. Děkuji moc za rady
tady jsem se snažil udělat nějaké video
http://youtu.be/OCj7DJcdTTg

Re: pouzdro pístního čepu

od serpico-3 » 26 čer 2014, 09:19

To pouzdro jde vyndat krásně, stačí 2 vhodné průměry a delší šroub./ A nalisování je obdobné./.Pak jen vhodné pouzdro s jen o trochu menším průměrem díry než je čep a stavitelný výstružník..

Re: pouzdro pístního čepu

od Mira3.0.9 » 26 čer 2014, 08:41

Ty cep mi prostrčit oběma okama šel,když jsem prvně motor skládal.nevite někdo rozměry toho pozdra?

Re: pouzdro pístního čepu

od Vici » 25 čer 2014, 10:07

Neviděl bych v tom takový problém. Ale nekupoval bych nové, ale nechal bych si ho z BR 14 vytočit u soustružníka a to tak, že by bylo o cca 10mm delší. Těchto 10mm bych si nechal stočit víc aby šlo suvně zasunout do ojnice a měl jsem jistotu že ho nalisuji rovně. Pak jen zakrátil kalibroval díru výstružníkem. Bacha na třísky z obrábění aby se ti nedostaly do motoru. Jinak Frapeko má pravdu, ale zas tak moc bych se toho nebál.

Re: pouzdro pístního čepu

od fapeko » 24 čer 2014, 11:43

S temi pouzdry bych byl opatrny z nekolika duvodu a to ohledne materialu ktery tam ma byt BR 14 a nasledne vystruzeni ,protoze kazdy vime jak je vse na tech motorech krive a nesouose a proto by se to melo vystruzovat strojove a hlavne at ta dira je v pravem uhlu s klikou a nasledne s valcem.
Kazdy kdo mel odemne kliku ,tak si mohl vyzkouset ze kdyz dal ojnice k sobe tak mu tam sel vsuvne pres obe diry najednou protahnout pistni cep

Re: pouzdro pístního čepu

od Naposled » 23 čer 2014, 23:40

Ave Mistře. Pouzdro jsem kupoval u p. Matouška.

pouzdro pístního čepu. občasné klepání v pravém válci

od Mira3.0.9 » 23 čer 2014, 22:23

Zdravím všechny. Vypozoroval jsem nezvyklý zvuk linoucí se z pravého válce. Nepravidelné "tukání.s přidávaním plynu ustalo,ale při ubrání a na volnoběh je slyšet.Nedalo mi to ,tak jsem zkontroloval ventily,sundal válec,vše ok,krasně všude vše namazané beze stop oděru.Jediné co jsem zjistil je volnější pístní čep.Čep je hladký po celé délce,ale je vymačkané to pouzdro v ojnici. Zkoušel jste ho někdo vyměnit bez vyndání kliky?( vyrobil bych si na to lis ze šroubem k vylisování a k nalisování zpět) jen nevím jak moc tam drží.Jestli to spíš není na hydraulický lis a taky mě napadlo jestli se dá pouzdro koupit,nebo jestli ho budu muset vyrobit?Klika krom toho pouzdra se zdá ok.Kupoval jsem ji od Matouška a měla být po GO,ale 3000 km se mi zda dost málo.děkuji za rady

Nahoru