Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Dneprstein » 27 zář 2013, 14:43

Jirka-MT9 píše::o To jsou fakt moooc pěkné stránky. Jano s Jirkou smekám klobouk, konečně jsem viděl nějaké fotky z letošního Rozhraní kam jsem se bohužel opět nedostal :( . Mně osobně se tyto stránky líbí natolik, že bych je umístil do "Linkovníku" jako trvalý odkaz, co vy na to soudruzi?
Taky jsem se nedostal. Choroba... Loni jsem se doléčil na sraze, letost to fakt nešlo... :-(

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Jirka-MT9 » 26 zář 2013, 22:39

:o To jsou fakt moooc pěkné stránky. Jano s Jirkou smekám klobouk, konečně jsem viděl nějaké fotky z letošního Rozhraní kam jsem se bohužel opět nedostal :( . Mně osobně se tyto stránky líbí natolik, že bych je umístil do "Linkovníku" jako trvalý odkaz, co vy na to soudruzi?

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Drapalik13 » 26 zář 2013, 19:19

http://www.mototrempi.cz/ Taky pěkný stránky o cestování.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Jirka-MT9 » 12 srp 2013, 11:12

Naprosto souhlasím. Podle mne je pro takovou výpravu vhodné volit podobné nebo stejné stroje, aby jeden účastník nebrzdil ostatní ať už cestovním tempem, nebo neustálými opravami. Jinak se dá jet asi s čímkoliv kamkoliv a když je dobrá parta lidí, tak se nechá vyřešit téměř každý technický problém.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od zdeněk » 11 srp 2013, 18:52

.......má pravdu přecedo, má pravdu :mrgreen:



Návštěvník píše:Kamarádi,
řeší se tu nesmysly.
Expedice se dá odjet na čemkoliv, co má kola a motor. Je to jen o míře pohodlí, četnosti technických problémů a v neposlední řadě o čase.

Často se tu řeší Hubert a jeho Ural a zanevření na BMW. Existuje ale ještě mnoho dalších sidecaristů. Například Ara Gureghian. Armenec žijící v USA, který po smrti svého jediného syna nasedl na sidecar a od té doby jezdí. Nemá domov, vše co má si veze s sebou. Jezdil na 4-ventilovém BMW a na tachometru na něm natočil 281.000mil (450.000km). Pak umřel motor a on dostal jako sponzorský dar nového Urala. Jak píše na odkazu níže, Ural ztratil jeho důvěru, když se mu roztrhl nový duralový ráfek při jízdě po asfaltu:
http://theoasisofmysoul.com/

Pak je tu Michalem několikrát zmíněný Mr.Cob. Guru všech uralistů v USA. Ten přesedlal z Urala na 4-ventilové BMW a nemůže si to vynachválit. Jak správně říká, oba motocykly jsou výtečné na různé způsoby použití a nechá si je oba.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=721037

Mám oba motocykly Urala s náhonem i 4-ventilové BMW. Nechám si je oba, protože oba používám jinak a na obou si užiji obrovskou zábavu. Pravda, u BMW se míra zábavnosti zvýšila instalací zpátečky do převodovky, ale o tom to je. Každý by si měl vybrat podle sebe a pokud chce jet na dalekou cestu a nemá na to peníze, může si koupit to nejlevnější a na cestu se vydat. Bude ho to stát více času a nervů, ale půjde to!

Pokud chce člověk to nejlepší, musí šáhnout do kapsy a třeba následovat irského Američana Murhpa. Vyléčený alkoholik bez domova, vše co má, má s sebou a za poslední peníze si nechal postavit 4-ventilové BMW s hnanou sajdou:
http://wherethehellismurph.blogspot.cz/ ... decar.html
Nemá peníze žije ze sponzorských darů, prodeje jeho skvělých fotek, nášivek, z příspěvků...

Jeden příklad expedice s minimem nákladů: Theresa Wallach
Žena, která se ve 30. letech vydala se svou kamarádkou na 1WD sajdáru, který táhl dvoukolák s vybavením a náhradními díly na cestu Afrikou z Francie až do Kapského města po ose!!! Dnes by každý na takovou cestu potřeboval high-end vybavení, funkční prádlo nejvyšší kvality, samozřejmě GPS, satelitní telefon a kdo ví co ještě. Jak Theresa Wallach ukázala ve 30. letech (!!!), dá se to i nuzným vybavením a na stroji s technikou o skoro 100 let pozadu za tím, co máme k dispozici dnes. Mrkněte na video:
http://www.youtube.com/watch?v=UjNmXQdgqhA

O čem tedy tahle diskuze je??? Fakt to nechápu... Možností volby máš milion a záleží jen na tom, kolik peněz uvolníš na pořízení stroje. V každém finančním limitu najdeš alternativu.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Peterson » 11 srp 2013, 16:03

Nějak jsem nebyl nalogovaný, tak se tedy hlásím k ménu příspěvku dodatečně :D
Návštěvník píše:Kamarádi,
řeší se tu nesmysly.
Expedice se dá odjet na čemkoliv, co má kola a motor. Je to jen o míře pohodlí, četnosti technických problémů a v neposlední řadě o čase.
.
.
.
.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Návštěvník » 11 srp 2013, 15:41

Kamarádi,
řeší se tu nesmysly.
Expedice se dá odjet na čemkoliv, co má kola a motor. Je to jen o míře pohodlí, četnosti technických problémů a v neposlední řadě o čase.

Často se tu řeší Hubert a jeho Ural a zanevření na BMW. Existuje ale ještě mnoho dalších sidecaristů. Například Ara Gureghian. Armenec žijící v USA, který po smrti svého jediného syna nasedl na sidecar a od té doby jezdí. Nemá domov, vše co má si veze s sebou. Jezdil na 4-ventilovém BMW a na tachometru na něm natočil 281.000mil (450.000km). Pak umřel motor a on dostal jako sponzorský dar nového Urala. Jak píše na odkazu níže, Ural ztratil jeho důvěru, když se mu roztrhl nový duralový ráfek při jízdě po asfaltu:
http://theoasisofmysoul.com/

Pak je tu Michalem několikrát zmíněný Mr.Cob. Guru všech uralistů v USA. Ten přesedlal z Urala na 4-ventilové BMW a nemůže si to vynachválit. Jak správně říká, oba motocykly jsou výtečné na různé způsoby použití a nechá si je oba.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=721037

Mám oba motocykly Urala s náhonem i 4-ventilové BMW. Nechám si je oba, protože oba používám jinak a na obou si užiji obrovskou zábavu. Pravda, u BMW se míra zábavnosti zvýšila instalací zpátečky do převodovky, ale o tom to je. Každý by si měl vybrat podle sebe a pokud chce jet na dalekou cestu a nemá na to peníze, může si koupit to nejlevnější a na cestu se vydat. Bude ho to stát více času a nervů, ale půjde to!

Pokud chce člověk to nejlepší, musí šáhnout do kapsy a třeba následovat irského Američana Murhpa. Vyléčený alkoholik bez domova, vše co má, má s sebou a za poslední peníze si nechal postavit 4-ventilové BMW s hnanou sajdou:
http://wherethehellismurph.blogspot.cz/ ... decar.html
Nemá peníze žije ze sponzorských darů, prodeje jeho skvělých fotek, nášivek, z příspěvků...

Jeden příklad expedice s minimem nákladů: Theresa Wallach
Žena, která se ve 30. letech vydala se svou kamarádkou na 1WD sajdáru, který táhl dvoukolák s vybavením a náhradními díly na cestu Afrikou z Francie až do Kapského města po ose!!! Dnes by každý na takovou cestu potřeboval high-end vybavení, funkční prádlo nejvyšší kvality, samozřejmě GPS, satelitní telefon a kdo ví co ještě. Jak Theresa Wallach ukázala ve 30. letech (!!!), dá se to i nuzným vybavením a na stroji s technikou o skoro 100 let pozadu za tím, co máme k dispozici dnes. Mrkněte na video:
http://www.youtube.com/watch?v=UjNmXQdgqhA

O čem tedy tahle diskuze je??? Fakt to nechápu... Možností volby máš milion a záleží jen na tom, kolik peněz uvolníš na pořízení stroje. V každém finančním limitu najdeš alternativu.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od SVEY » 01 srp 2013, 18:32

OFF
Další expedice na motorkách (solo) v Magadan. http://vse-4x4.ru/index.php/topic,12024 ... cseen.html
/OFF

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Ivo » 30 črc 2013, 22:27

Michal píše:Ten Ural 750 r.v. 2006 (http://motorky.bazos.cz/inzerat/2507417 ... prodej.php) je ze zmíněných jednoznačně nejlepší pro takovou cestu. Chybějící náhon sajdy může být problém daleko na východ od Bajkalu, když bude na cestě 20cm hluboké bahno. To tam ale budou mít problém všechny motorky. Pak se budeš muset zapřáhnout na lano za náklaďák, který jediný to s pohonem všech kol projede bez problémů. A nebo počkat, až bahno buďto uschne nebo zamrzne. Takových situací ale nebude mnoho.


Nazvat K750 spolehlivým strojem mi příjde dost odvážné, to výjde nastejno jako Dněpr. Tedy jen pro odvážné mechaniky. Spolehlivou M72 budeš schánět těžko, buď bude mít mnoho dílů příliž opotřebovaných nebo vyměněných za polské replikové díly všelijaké kvality. I tak bude Ural 750 spolehlivostí lepší. Kromě toho M72 je drahá protože je to veterán.
Napsal jsem,že je k-750 je spolehlivější,než dněpr :) S káčkem jsem jezdil od druhého ročníku na střední každý den,nehledě na roční období a potom i do práce. A "jen" mi odešel motor,protože vůle na klice měla okolo centimetru,už to prostě nemazalo...:D Ještě vlastně jeden věčný problém,tekoucí olejová náplň zadního převodu do bubnu. Vyřešeno na soustruhu a použitím českého dvojbřitého gufera. Jinak to šlapalo jak mělo. Spousta pamětníků,co se mnou potom jelo,mělo co dělat aby stíhalo :) Ale to už tam byl motor s emky s obsahem 800ccm,poslední výbrus,co se tam vešel :D A ještě zadní převod z bmw-r51 :) Pouze kola a ne proto,že by se ruská lámala,ale proto,že prostě byli k dispozici :)

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Michal » 30 črc 2013, 22:02

Ten Ural 750 r.v. 2006 (http://motorky.bazos.cz/inzerat/2507417 ... prodej.php) je ze zmíněných jednoznačně nejlepší pro takovou cestu. Chybějící náhon sajdy může být problém daleko na východ od Bajkalu, když bude na cestě 20cm hluboké bahno. To tam ale budou mít problém všechny motorky. Pak se budeš muset zapřáhnout na lano za náklaďák, který jediný to s pohonem všech kol projede bez problémů. A nebo počkat, až bahno buďto uschne nebo zamrzne. Takových situací ale nebude mnoho.


Nazvat K750 spolehlivým strojem mi příjde dost odvážné, to výjde nastejno jako Dněpr. Tedy jen pro odvážné mechaniky. Spolehlivou M72 budeš schánět těžko, buď bude mít mnoho dílů příliž opotřebovaných nebo vyměněných za polské replikové díly všelijaké kvality. I tak bude Ural 750 spolehlivostí lepší. Kromě toho M72 je drahá protože je to veterán.

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od SVEY » 30 črc 2013, 22:00

No... Já faktický mužů udělat i to, že koupím saidu tam, v Rusku a přivezu ji sem s ruskými SPZ-kami. ;)

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od fapeko » 30 črc 2013, 20:06

Každé vozidlo přihlášené v bývalé CCCP je na hranicích evidované u celníku UA při vjezdu do Schengenského prostoru a jsem zvědav jak jim vysvětlíš na SK-UA hranicích ,že máš RU papíry ,když ta motorka neopustila velkou rus.
Tyhle ruské papíry máš tady v CZ k velkému H ,protože nemáš šanci legálně je tady zlegalizovat
Poláci to mají vymakané tak ,že do UA jedou autem s polskýma papírama a SPZ na motorku schovanýma v kapse a zpět jede už na UA motorce s namontovanou polskou SPZ a v závěsu jede za ním ten maník s autem :D

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Ivo » 30 črc 2013, 19:56

To ano,ale pořád je lepši ural 750 :) Asi bych šel spíš do toho basica, i když bez náhonu. Jako rusovi ti ruský to vadit nebude. Asi to tady v ČR přihlašovat nebudeš :)

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od SVEY » 30 črc 2013, 19:38

Těchnický průkaz můžu sehnat v Rusku. Pomůže to? Jinak - se vším všude by sem mohl vejít do těch 100 litrů, ne? :roll:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

od Ivo » 30 črc 2013, 19:26

Bez techničáku a celková renovace plus techničák cca 70tis. Pokud ho vůbec seženeš.

Nahoru