od Michal » 12 úno 2017, 17:36
Uraly 750 se vyrábějí od konce roku 2000 do dnes. Jsou provozně vyrázně bezproblémovější než 650.
První ročníky se dají koupit (v Německu, u nás se prodávají dva za rok a ještě za přepálenou cenu) bez náhonu od 4000 eur, vyjímečně i levněji. S náhonem sajdy spíše od 5000 eur, za 4000 jen když jsou orezlé nebo mají nějaký nedostatek.
K rozdílům mezi jednotlivými ročníky:
1. Asi do 2002 nebo 2003 se montoval ruský 35A alternátor typ 14.3771 zvaný ruční granát. Tu přezdívku získal protože mu někdy praskne hřídel s ozubeným kolem, které spadne do rozvodových kol a rozláme motor. Elektricky je ten alternátor spolehlivý. Následně se montoval japonský alternátor Denso, který je zcela bezproblémový. Občas ho lze vidět dodatečně namontovaný na starších strojích. Rozeznat jdou na první pohled - ruční granát je namontovaný přímo na motor, příruba je součástí jeho těla. Denso je alternátor z auta, proto je namontován přes adaptér.
2. Ročník 2002 má jiné hlavy a ventily než ostatní ročníky (2001 a 2003 až 2007 mají stejné), může být problém na to sehnat náhradní.
3. Na některý ročník, nevím zda 2002, 3 nebo 4) se montovalo ruské zapalování typ IV, které není nejspolehlivější, jeho elektronika uvnitř motoru trpí teplem. Předchozí typ III (také celý schovaný uvnitř motoru) a následující typ V (stejný jako IV, ale s elektronikou v kulatém kovovém pouzdře před motorem) jsou spolehlivé.
4. Ruské tlumiče montované na ročníky 2005 a 2006 (možná i 2004) jsou tvrdé jak šutr, jsou nerozebiratelné a nejdou opravit. Starší tlumiče sice fungují tak rok, než z nich vyteče olej, ale jdou rozebrat a přetěsnit (opět tak na rok). Od 2007 (nebo 8?) se používají bezproblémové tlumiče Sachs.
5. Do roku 2006 jsou všechna ozubená kola ruská, od 2007 jsou rozvodová kola a kola v převodovce německá. Ta ruská hrozně vijou, zejména ta rozvodová a mají omezenou životnost. Rozvodová kola je doporučeno vyměnit za Německá (asi 5000Kč). Velká část starších strojů je už vyměněná má.
6. Od roku 2008 jsou jiné hlavy s ventily, sedly a vodítky západní výroby. Není je již potřeba pravidelně zabrušovat, vodítka není třeba měnit vodítka.
Změny na novějších strojích neznám, ty ale nejsou v rozpočtových možnostech běžného člověka.
Uraly 750 se vyrábějí od konce roku 2000 do dnes. Jsou provozně vyrázně bezproblémovější než 650.
První ročníky se dají koupit (v Německu, u nás se prodávají dva za rok a ještě za přepálenou cenu) bez náhonu od 4000 eur, vyjímečně i levněji. S náhonem sajdy spíše od 5000 eur, za 4000 jen když jsou orezlé nebo mají nějaký nedostatek.
K rozdílům mezi jednotlivými ročníky:
1. Asi do 2002 nebo 2003 se montoval ruský 35A alternátor typ 14.3771 zvaný ruční granát. Tu přezdívku získal protože mu někdy praskne hřídel s ozubeným kolem, které spadne do rozvodových kol a rozláme motor. Elektricky je ten alternátor spolehlivý. Následně se montoval japonský alternátor Denso, který je zcela bezproblémový. Občas ho lze vidět dodatečně namontovaný na starších strojích. Rozeznat jdou na první pohled - ruční granát je namontovaný přímo na motor, příruba je součástí jeho těla. Denso je alternátor z auta, proto je namontován přes adaptér.
2. Ročník 2002 má jiné hlavy a ventily než ostatní ročníky (2001 a 2003 až 2007 mají stejné), může být problém na to sehnat náhradní.
3. Na některý ročník, nevím zda 2002, 3 nebo 4) se montovalo ruské zapalování typ IV, které není nejspolehlivější, jeho elektronika uvnitř motoru trpí teplem. Předchozí typ III (také celý schovaný uvnitř motoru) a následující typ V (stejný jako IV, ale s elektronikou v kulatém kovovém pouzdře před motorem) jsou spolehlivé.
4. Ruské tlumiče montované na ročníky 2005 a 2006 (možná i 2004) jsou tvrdé jak šutr, jsou nerozebiratelné a nejdou opravit. Starší tlumiče sice fungují tak rok, než z nich vyteče olej, ale jdou rozebrat a přetěsnit (opět tak na rok). Od 2007 (nebo 8?) se používají bezproblémové tlumiče Sachs.
5. Do roku 2006 jsou všechna ozubená kola ruská, od 2007 jsou rozvodová kola a kola v převodovce německá. Ta ruská hrozně vijou, zejména ta rozvodová a mají omezenou životnost. Rozvodová kola je doporučeno vyměnit za Německá (asi 5000Kč). Velká část starších strojů je už vyměněná má.
6. Od roku 2008 jsou jiné hlavy s ventily, sedly a vodítky západní výroby. Není je již potřeba pravidelně zabrušovat, vodítka není třeba měnit vodítka.
Změny na novějších strojích neznám, ty ale nejsou v rozpočtových možnostech běžného člověka.