Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Molotov72 » 15 kvě 2016, 15:32

Pavel Kučera i zákazník udělali podle mě zásadní chybu. Pokud motocykl překročil práh servisu, měl se sepsat protokol o převzetí do opravy vč. všech dalších formálních i právních náležitostí. Nejsem papírovej voser, ale ordnung muss sein. J tam s Pavlem taky vždycky sepisuju takovej formulář a myslím, že je to v pořádku kámoš nekámoš.
Chci tím jen říct, že by z toho logicky vypadlo, že tam Vlk může přespat, ale ráno povalí vlakem domů, protože to nejde opravit v čase, který zákazník požaduje. Za týden by to Pavel dal dokupy a vodjezd po zadním.
Teď jsou nasraní oba dva a to je to zbytečný.
ale hooodně hooodně mě pobavil výraz "pan božský"!!! ty vole já se poseru :D :D :D :D :D

nedělní Zdar zdar s rukama od šmíru z opravy Rusa!

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Michal » 04 kvě 2016, 22:33

Diskuze je svobodná, to znamená že každý může napsat svůj názor. Nikoho názor není a nebude smazán, nikomu nebyl upřen vstup do diskuze. Tak tomu rozhodně nebývalo v dobách, kdy diskuzi provozoval výhradní zástupce značky na svých stránkách.
Pokud by nemohl zaznít nesouhlas nebo značně opačný názor, nebyla by to diskuze. Kdo nesnese kritiku, těžko zvládne diskutovat. Stejně tak kdo se bojí vyjádřit menšinový názor. Být někdy za debila je normální, každému se to jednou za čas stane. Ostatně mě se to stává celkem často.

P.K. zde byl těmi, co se vyjádřili, chválen za přístup, nikoli za odborný výkon. V naprosté většině komerčních servisů by se vámi v pátek před zavíračkou nikdo nezabýval, maximálně by si motorku převzali a nechali to na příští týden. Já osobně bych se zdráhal v tu dobu upřednostnit práci před rodinou.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od fapeko » 04 kvě 2016, 21:28

Na vrchní liště fora je psáno ‘‘ Svododná diskuze majitelů a příznivcu motocyklů Dněpr a Ural ‘‘ ,ale jde vidět že tohle tady od jisté doby neplatí a právě v tomhle Vlka obdivuji ,že vyslovil svůj názor na pana božského ikdyž věděl ,že tady je pár řitolezců co by za pana božského položili život.Pokud se přiště potkám na Slezkém srazu u Pavelku s Vlkem, osobně mu vyslovím svůj obdiv
Já bych celé tohle linčování přesunul do popelnice ,protože tohle opravdu nemá co dělat se svobodnou diskuzi kdy je někdo cíleně perzekuován za svůj názor
Byli doby kdy tady lidi chodili a psali příspěvky ,ale postupem času tohle přestalo a stalo se tady s toho jen čtecí forum proč asi že ???
Byl jsem požádán o napsání příspěvku na žádost několika desítek lidiček co se obávali za svůj názor,že s něma bude naloženo tak jak s Vlkem
O tom že někdo neumí na tak jednoduché motorce najít problém v elektrice svědčí o kvalitách daného mechanika a není to předmětem mého příspěvku

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Jarda » 03 kvě 2016, 14:54

Michal píše:Naopak, zde máme příležitost si udělat velmi přesný obrázek, s jakými zákazníky se musí potýkat.
Myslím, že pan Vlk se letos bude stydět přijet na jakýkoliv sraz. A nebo také ne, dle osobnosti, každopádně na sebe pověděl víc než by chtěl.
Tohle sedí,nicméně nakydaná špína je jak je vidět smyta,jméno servisáka je nepošpiněno,alespon pro mě a lidi z mého okolí a zřejmě i pro spousta lidí zde z fora.
Jinak to co tu napsal soudruh Kučera,koukám jako blázen,v běžném servise by ho v pátek večer poslali do pr.....natož ubytování a ještě zdarma :o

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Michal » 03 kvě 2016, 09:11

Naopak, zde máme příležitost si udělat velmi přesný obrázek, s jakými zákazníky se musí potýkat.
Myslím, že pan Vlk se letos bude stydět přijet na jakýkoliv sraz. A nebo také ne, dle osobnosti, každopádně na sebe pověděl víc než by chtěl.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Němec » 02 kvě 2016, 23:46

jo v tomhle Pavla zpětně obdivuju, že si nový majitele při garančkách nechal koukat pod ruce. to byl od něj hezkej přístup.

mně když se vysypal zadní převod, tak mi vyšel vstříc, bych to stihl na zimní sraz.

když mi kompletoval novou motorku, zůstal do večera, bych s manželkou stihl tehdy ještě z Brna odjet (a stihl)

když jsem byl na garančce, volal mu shodou okolností taky někdo s nepojízdným vlkem (kříž kardanu) a Pavel mu řekl, ať to tam ten den přiveze.

Po všech těch letech, kdy tady se značkou Ural udržel a dokázal se prosadit, je takovýhle veřejný pranýřování to poslední, co si zaslouží.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Fort » 02 kvě 2016, 14:49

No, jak tu někdo psal, Pavel Kučera rád a již mnohokrát zachránil v nouzi.
Pro mne například před mojí dovolenou vymontoval hardyspojku ze svého stroje, abych já mohl jet - během asi 15ti hodin mi ji přivezl kurýr, ale účet Pavel poslal asi až po třech týdnech.
Prakticky mi tím zachránil sezónu.
Musí se s ním ale samozřejmě jednat opatrně a věcně – věčně nemá čas. Prostě každý z nás disponuje svojí jedinečnou originální nervovou soustavou a trpělivostí.
Ale během těch let, co občas něco potřebuji - ani jedna chyba v dodávce.
A to se tím vyhodnocováním zabývám profesionálně.
Například Hari Schwaighofer z evropské centrály Uralu mi ho doporučoval a chválil, i když nevěděl, odkud jsem a že ho znám.


Hallův senzor mne potrápil také – až ve vývoji, kde se tím zabýváme opravdu na vyšším levelu mi kluci softvéráci zjistili, že po opakované simulaci snímá Hallovka pouze prvních osm vteřin a pak odpadne. Po dvou minutách odpočinku funguje a děj se opakuje. To je prostě závada, kterou servisák, který nemá systém rozložený na stole a nesimuluje si externě chod motoru, nemá šanci najít.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Dneprstein » 02 kvě 2016, 12:36

Aneb: Pro dobrotu, na žebrotu... ;)

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Pavel Kučera » 02 kvě 2016, 09:16

Vlčák píše:Zdravím pánové a případně noví zájemci o koupi ruského motocyklu.
Chtěl bych doporučit těm z Vás kteří uvažujete o tom, že si pořídíte Ruský stroj, aby jste tak učinili jen v případě že se umíte otáčet v garáži. Po moji poslední návštěvě v autorizovaného servisu /dále jen AS/ pro Čechy, Slovensko, Maďarsko a Polsko, jsem velmi zklamán až nasrán. V Pátek jsem vyjel z Prahy na Slezský jarní sraz. Asi po 200km mi náhle umřel Vlk. Po vychladnutí stroje se mi povedlo ho nastartovat a vyjel jsem směr AS. 30Km mi trvalo asi 5 hodin.
Servisman to zkoušel nastartovat a povedlo se mu to. Po vysvětlení průběhu závady mi bylo řečeno že si neumí představit v čem je chyba. Teorie byla zoxidované spoje které je potřeba pročistit. Zároveň AS nebyl schopen proměřit elektro instalaci PROTOŽE VE VOLTMETRU MĚL VYBITOU BATERII!! :?: :?: :?: .Nakonec ale přeci jenom něco opravil. Vyměnil 2 kardanové kříže po tom co jsem si sám musel sundat kolo a kardan :!: :!: :!: .Při odjezdu druhý den mi bylo doporučeno abych v případě přetrvávající poruchy motocykl někde odstavil, sehnal si cívku a vyměnil si ji u krajnice. Cívku AS bohužel neměl. Asi po 1km jsem zas zůstal stát ( semafor tam nebyl ). Po obvolání pár přátel a kolegů ve zbrani se mi povedlo domluvit si odtach k Frantovi Buřvalovi v Uničově. Tímto bych mu taky chtěl ještě jednou poděkovat :D
U Franty se nám meřením na voltmetru podařilo zjistit příčinu nemoci Vlka. Byl to símač na zapalování. :!: :!: .
nalezení chyby a oprava trvala asi hodinu.
Potom už jsem jel až do Prahy bez závad. Dík patří Frantovi a Martinovi K. kteří odjeli ze srazu ve spěchu a nestihli se kvůli tomu ani s nikým rozloučit.

Věřím, že tento příspěvek poslouží k zamyšlení a změně přístupu.
Omlouvám se, že reaguji až nyní, musel jsem tento příspěvek trošku rozdýchat o víkendu na Šumavě (Jirko, máte tam na jaře krásně!). Popíši situaci dle toho, jak nastala, zde je oficiální odpověď a bude douhá:

V pátek 22. dubna v 16:15 a potom v 16:34 mě volal Martin Krčmář, že u Moravské Třebové potkal člověka s Uralem Vlk, který má problémy s motocyklem. Protože motocykl chvíli jel a chvíli ne, domluvili jsme se, že jej nasměruje ke mě do Rozhraní a v případě potřeby si pro něj dojedu s přívěsem.

První telefonát s panem Janem Štěpánským jsem měl v 17:48, motocykl chvíli jel, chvíli ne. Domluvili jsme se, že zůstane stát v Březové nad Svitavou a já si tam pro něj zajedu s přívěsem. V tuto dobu jsem byl doma sám s 2 dětmi, takže jsem mu oznámil, že musí počkat, až předám děti ženě a poté ihned vyrazím. Někdy kolem 20.30 hod jsem nachystal auto s přívěsem a zrovna když jsem chtěl vyjet, přijel pan Štěpánský do Rozhraní.

Upozorňuji, že jsem celý případ od začátku nebral jako otázku oficiálního servisu, ale o pomoc v nouzi. Jsem tak naučený a rád pomáhám.
Tento motocykl jsem jako nový prodal já, pan Štěpánský je druhým majitelem, motocykl již dávno není v záruce, ale jako ke všem "svým" motocyklům k němu mám určitý vztah, rád se o ně postarám.
Jelikož předpokládám, že nás motocykly baví, požádal jsem majitele o spolupráci při opravě. Víc očí víc vidí.

Po 21.00 hod už byl Vlk na heveru v dílně. Upozorňuji, že motocykl (po jednom zaváhání) fungoval, opakovaně bez problémů startoval. Panu Štěpánskému jsem okamžitě nabídl, že se motocykl pokusím opravit a nabídl jsem mu u sebe nocleh (samozřejmě zdarma), což přijal. Již při přesunu (po 0,5 m, jízdy v dílně) jsem mu identifikoval vážnou závadu. Měl rozpadlý kříž kloubu kardanu u hlavního převodu, ložiska kříže již byly bez jehliček a další jízdou hrozilo zničení kloubů a tím celého kardanu. Mohlo to nastat kdykoliv.Tento díl se již nevyrábí, Vlk na toto trpí (má vyosený kardan kvůli montáží širšího kola) a bylo tedy jasné, že se to musí opravit hned.
Jako problém se zapalováním mě okamžitě napadl Hallův snímač otáček a cívka. Vím, že cívka umí měnit svoje vlastnosti při zahřátí, umí zlobit dlouho a dlouho umírat. Naopak poruchu Hallova snímače jsem měl zatím 2x a jelikož mám pravidlo, že pokud některý důležitý díl jednou umře, je potřeba jej potom mít vždy na skladě, tak jsem jej samozřejmě skladem měl. Obě poruchy snímače tehdy nastaly okamžitě, po zastavení motocykl už nešel nastartovat, takže jsem dále tuto poruchu spíše nepředpokládal. Cívka k zapalování Ducati není skladem, zatím jsem s ní nikdy u nikoho neměl problém.

Protože pan Štěpánský tvrdil, že se závada opakuje nepravidelně, chtěl jsem zkontrolovat kompletní elektroinstalaci. Což u Vlka znamená demontáž nádrže a kontrolu všeho, co má dráty. Ve chvíli, kdy jsem vzal do ruky voltmetr, došla v něm baterie (pátek, přibližně 22.00 hod). Omluvil jsem se, že nemám náhradní (tímto jsem určitě vinen) a v tuto dobu jej nikde neseženu.
Domluvili jsme se, že sám projde všechny konektory (vše jsem mu ukázal a vysvětlil), že demontuje kolo a hlavní převod (prosté povolení asi 10ti šroubů, vše přístupné) a ráno opravu dokončíme. S tímto pan Štěpánský souhlasil.
Někdy po 23:00 jsem odešel z dílny a nechal mu ji k dispozici (co bych za to kdysi dal, když jsem stával v dešti a sněhu s Dněprem někde a ladil motor).

V sobotu v 8:00 jsem byl zpět v dílně, probudil pana Štěpánského a začal s opravou. Již v pátek v noci jsem mu oznámil, že v sobotu do 12:00 hod odjíždíme s rodinou a pokud se oprava nezdaří, může tady samozřejmě motocykl nechat, odvezu jej na vlak do Březové a opravu dokončím v klidu později. Na motocyklu jsme pracovali oba, po dokončení vše fungovalo. Samozřejmě jsem si byl vědom, že závada byla náhodná, a že nemusí být odstraněna. Bohužel jsme končili až před 15 hod a opět jsem mu tedy nabídl ponechání motocyklu v servisu a odvoz na vlak. Sám si vybral jízdu domů i s rizikem, že nedojede.

Za opravu a pobyt v servisu pan Štěpánský hotově nic neplatil, v týdnu potom jsem mu poslal fakturu za 2 kříže kloubu kardanu a 1 hodinu práce.
Pan Štěpánský mě v týdnu volal a o problémech na cestě domů se nezmínil.

Mrzí mě, že se pomoc v nouzi obrátila proti mě a jelikož tento příspěvek již vykazuje známky pomluvy, zvážím další kroky.
Omlouvám se všem majitelům v nouzi, že asi nějaký čas nebudu k zastižení jindy než v pracovní dobu (Po až Pá, 9:00 až 17:00 hod). Toto se samozřejmě netýká 1. majitelů u mě zakoupených motocyklů (ať již v záruce nebo po ní), kteří mají i nadále nonstop 24/7/365 podporu v nouzi.
Samozřejmě Františkovi Buřvalovi děkuji, že mě zastoupil a je člověkem na správném místě s obrovským množstvím zkušeností.
Martin Krčmář je zase takový styčný důstojník pro Prahu a okolí, probírám s ním i opravy jiných strojů, které dělá.
Nejsem věřící člověk, ale babička měla nade dveřmi napsáno: "Host do domu, bůh do domu" ..., smutné.

Na východ od Košic, pokud chcete ukončit rozhovor, řeknete prostě:
VSJO
Dále se již k tomuto případu nebudu vyjadřovat.
Je pondělí, 9.15 hod, už jsem měl být dávno v práci.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Dneprstein » 30 dub 2016, 13:47

...Z vlastní zkušenosti vím, že závady na elektrice (a zapalování zvlášť) se hledají velmi blbě, pokud se projevují systémem "občas a někdy". Rok a půl jsem laboroval s bezkontaktem a jen díky Pavlovi (a kamarádovi s osciloskopem a zapisovačem) se podařilo dotlačit výrobce k opravě, ač tou dobou už to bylo dáááávno po záruce...

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Michal » 29 dub 2016, 23:23

Autorizovaný servis selhal. S tím víceméně souhlasím. Co ale není vůbec jasné - kdo v tomto případě autorizovaným servisem je?

U strojů Dněpr a Ural včetně současných platí důležité pravidlo:
Autorizovaným servisem každého stroje je jeho majitel. A to s jedinou výjimkou strojů v záruce.

Pokud Vlk není v záruce od Pavla, pak selhal majitel, který nedokázal zjistit příčinu problému v okamžiku kdy to zrovna nejelo. Provozovatel servisu mohl přijmout vozidlo do servisu s tím že se na něj podívá za týden až udělá všechny zakázky před ním. A nebo také mohl zákazníka odmítnout s tím že má kšeftů dost. Se zásobováním je to u výhradního dovozce všelijaké - někdy má, někdy nemá skladem běžně odcházející díly. Pořád lepší než eshopy s díly na auta, které tvrdí že mají díl skladem, přičemž až si ho někdo objedná, teprve zjišťuji zda se vůbec ještě vyrábí. Hallovka i cívka v Uralu neodcházejí často ale také nejsou nesmrtelné. Jednou za pár let umřou, zhruba jako v běžných autech. Není to tedy něco co by se prodávalo ve velkém, jako kříže, soukolí hlavního převodu, spojky, hardyny....

V případě, že přecejenom šlo o stroj v záruce, pak by byl správný postup aby prodejce nespolehlivý stroj převzal, zkušební jízdou navodil poruchu a pak zkoumal, co tomu je. Zlomený drát, spínačku ani odcházející hallovku nijak nezměříte, když zrovna funguje. Cívku a zapálko jen v některých případech, jindy velmi obtížně. Jak tento konkrétní prodejce řeší dopravu zákazníka v případě, že stroj v záruce nelze opravit hned, to nevím.


Koupit si Ural s jeho kvalitou a technologickou úrovní je jako koupit si novou Ladu Nivu. Nikdo od ní neočekává úroveň BMW, kde mu na recepci vyčtou paměť závad z klíče od auta a rovnou řeknou co očekávat.

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Ivo » 29 dub 2016, 18:24

S Vencou dost souhlasím. Navíc snímač je něco, co nejde zrovna moc diagnostikovat, pokud je funkční. Co se týče Pavlova přístupu při servise... Není moc jiných servisů, které ti umožní být u toho, když něco dělají na tvém stroji. No a že cívka není skladem? Tomu se taky nedivím. Jezdím na svém Uralu od roku 2009 a snímač jsem od té doby nepotřeboval. Takže to nebude úplně běžně poruchová záležitost. A Pavlovo jednaní se zákazníkem by mohlo být o maličko lepší ;) Ale pamatuji ještě časy, kdy Pavel posílal náhradní díly poštou a v balíčku byla jen složenka, která následně byla potřeba zaplatit. Jednoduše jsme byli jedna velká rodina. Tohle se změnilo příchodem nových Uralů, které přilákaly jiný typ zákazníka. Bohužel to přineslo i změnu přístupu k lidem. Ale když někdy vidím chodvání zákazníků vůči Pavlovi, tak se ani nedivím... Každopádně servis má výborný a opravdu ví, co kde a jak.
A Vlčáku, ono to taky bylo trošku jinak, hmm? A Pavel se zachoval velmi dobře. Což jsi zapoměl asi dodat...

Re: Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od venca43 » 29 dub 2016, 17:50

Ta nasranost jako spočívá v tom ,že se Ti v pátek odpoledne snažil pomoct a nediagnostikoval závadu na v tu dobu funkčním stroji? Mám zkušenosti asi s šesti servisy na zemědělský stroje a auta(firmy s obratem ve stovkách milionů s 5 až 10 servisáky se specializovanou technickou podporou na telefonu a různých pochybení bych moch sepsat X). Pavel je na tom co se týká servisu docela dobře.

Náhradní díly je téma samo o sobě -dneska nemá všechny díly na skladě nikdo ani na aktuální modely protože v tom prostě leží prachy. Je to asi taky trochu daň za výjimečnost našich strojů.
Já si myslím, že odsuzovat člověka, který drží celkovou situaci kolem sovětských strojů na vysoké úrovni , je prodejce ,skladník, servis a já nevim co všechno v jedné osobě kvůli neodstraněné poruše , je trochu moc.

To je ve stručnosti můj názor, který předpokládám bude označen za nekritickou obhajobu AS.

Poslední skušenost s autorizovaným servisem.

od Vlčák » 28 dub 2016, 21:48

Zdravím pánové a případně noví zájemci o koupi ruského motocyklu.
Chtěl bych doporučit těm z Vás kteří uvažujete o tom, že si pořídíte Ruský stroj, aby jste tak učinili jen v případě že se umíte otáčet v garáži. Po moji poslední návštěvě v autorizovaného servisu /dále jen AS/ pro Čechy, Slovensko, Maďarsko a Polsko, jsem velmi zklamán až nasrán. V Pátek jsem vyjel z Prahy na Slezský jarní sraz. Asi po 200km mi náhle umřel Vlk. Po vychladnutí stroje se mi povedlo ho nastartovat a vyjel jsem směr AS. 30Km mi trvalo asi 5 hodin.
Servisman to zkoušel nastartovat a povedlo se mu to. Po vysvětlení průběhu závady mi bylo řečeno že si neumí představit v čem je chyba. Teorie byla zoxidované spoje které je potřeba pročistit. Zároveň AS nebyl schopen proměřit elektro instalaci PROTOŽE VE VOLTMETRU MĚL VYBITOU BATERII!! :?: :?: :?: .Nakonec ale přeci jenom něco opravil. Vyměnil 2 kardanové kříže po tom co jsem si sám musel sundat kolo a kardan :!: :!: :!: .Při odjezdu druhý den mi bylo doporučeno abych v případě přetrvávající poruchy motocykl někde odstavil, sehnal si cívku a vyměnil si ji u krajnice. Cívku AS bohužel neměl. Asi po 1km jsem zas zůstal stát ( semafor tam nebyl ). Po obvolání pár přátel a kolegů ve zbrani se mi povedlo domluvit si odtach k Frantovi Buřvalovi v Uničově. Tímto bych mu taky chtěl ještě jednou poděkovat :D
U Franty se nám meřením na voltmetru podařilo zjistit příčinu nemoci Vlka. Byl to símač na zapalování. :!: :!: .
nalezení chyby a oprava trvala asi hodinu.
Potom už jsem jel až do Prahy bez závad. Dík patří Frantovi a Martinovi K. kteří odjeli ze srazu ve spěchu a nestihli se kvůli tomu ani s nikým rozloučit.

Věřím, že tento příspěvek poslouží k zamyšlení a změně přístupu.

Nahoru