od majkl75 » 04 lis 2014, 20:29
Děkuji Vám všem za reakce. Jsem z Klínovce nad Chomutovem, motorku nemám problém dovézt na servis kamkoli, samozřejmě čím blíže to bude, tím lépe.
Motorku jsem koupil jako Dněpr MT-12 rv. 1956, ale co jsem koukal, tak je to blbost, v rychlosti jsem koukal na net a zdálo se mi, že to je M-72, ale zrovna u toho bylo napsáno Ural, takže proto ta chyba v názvu...
Vždycky jsem veteránský Ural/Dněpr se sajdou chtěl a tahle koupě byla víceméně rozhodnutí narychlo, prostě se mi dle fotek v inzerátu hrozně líbil a musel jsem ho mít. Kupoval jsem ho od pána s tím, že je po "renovaci". Bral jsem to s rezervou, že je to spíš samodomo i cena motorky tomu odpovídala. Pán ho koupil před renovací prý odněkud z Polska. Zjistil, že bude potřebovat víc dílů, tak koupil dalšího na díly a udělal z nich jednoho. Měl ho rozebraného do šroubku, což je vidět, ale spousta věcí není dotažených, nebo se ještě musí sehnat a nebo jsou staré na výměnu. Říkal, že opravil náhon sajdy, brzdy, natahal novou elektriku atd.
Motorka chytá, svítí, jezdí, řadí i zpátečku, brzdí nic moc(i když nevím jak má ve skutečnosti správně brzdit). Motor běží tiše, akorát v určitých otáčkách se z jednoho válce ozívá ťukání, majitel řikal, že se s tím normálně dá jezdit, tak to nedělal, že jeho známý má BMW boxer a jezdí s tím léta. Nevím co je na tom pravdy, každopádně chci vyměnit válec, nebo udělat výbrus a dát kroužky, případně udělat preventivně všechny šály, prostě aby byl motor po technické stránce v pořádku. Párkrát jsem se po koupi projel v ulici, po odstavení do garáže mi kape olej někde pod motorem, kape palivový kohout a kapou asi i karburátory.
Z dalších věcí co bych chtěl udělat je : chybí gumová držadla řidítek, řízení jsem chtěl přitáhnou a to utahovací kolečko se mi rozsypalo v ruce, možná budou i špatná ložiska v krku řízení, silentblok sedačky řidiče je starý, sehnat sedačku spolujezdce s držadlem, chybí rezerva a motýlek na přitažení,nejsou sklíčka kontrolek na předním světle, sehnat nové zadní krytky světel motorky i sajdy, dát komplet nové lanovody, jak brzd tak plynu, motorku celkově zkontrolovat a seřídit, např. geometrii sajdy vůči motorce, to předchozí majitel neřešil atd. Nechci z toho dělat výstavní kus, ale hlavně aby byla po technické stránce v super stavu. Chci jí občas v zimě ve sněhu projet a v létě dát nějaký výlet.
Zde jsou její fotky:
http://majl75.rajce.idnes.cz/Dnepr
Předem všem děkuji za případné nabídky, pokud se najde někdo kdo těmhle motorkám rozumí a bude mít chuť, čas a nadšení to dotáhnout

Děkuji Vám všem za reakce. Jsem z Klínovce nad Chomutovem, motorku nemám problém dovézt na servis kamkoli, samozřejmě čím blíže to bude, tím lépe.
Motorku jsem koupil jako Dněpr MT-12 rv. 1956, ale co jsem koukal, tak je to blbost, v rychlosti jsem koukal na net a zdálo se mi, že to je M-72, ale zrovna u toho bylo napsáno Ural, takže proto ta chyba v názvu...
Vždycky jsem veteránský Ural/Dněpr se sajdou chtěl a tahle koupě byla víceméně rozhodnutí narychlo, prostě se mi dle fotek v inzerátu hrozně líbil a musel jsem ho mít. Kupoval jsem ho od pána s tím, že je po "renovaci". Bral jsem to s rezervou, že je to spíš samodomo i cena motorky tomu odpovídala. Pán ho koupil před renovací prý odněkud z Polska. Zjistil, že bude potřebovat víc dílů, tak koupil dalšího na díly a udělal z nich jednoho. Měl ho rozebraného do šroubku, což je vidět, ale spousta věcí není dotažených, nebo se ještě musí sehnat a nebo jsou staré na výměnu. Říkal, že opravil náhon sajdy, brzdy, natahal novou elektriku atd.
Motorka chytá, svítí, jezdí, řadí i zpátečku, brzdí nic moc(i když nevím jak má ve skutečnosti správně brzdit). Motor běží tiše, akorát v určitých otáčkách se z jednoho válce ozívá ťukání, majitel řikal, že se s tím normálně dá jezdit, tak to nedělal, že jeho známý má BMW boxer a jezdí s tím léta. Nevím co je na tom pravdy, každopádně chci vyměnit válec, nebo udělat výbrus a dát kroužky, případně udělat preventivně všechny šály, prostě aby byl motor po technické stránce v pořádku. Párkrát jsem se po koupi projel v ulici, po odstavení do garáže mi kape olej někde pod motorem, kape palivový kohout a kapou asi i karburátory.
Z dalších věcí co bych chtěl udělat je : chybí gumová držadla řidítek, řízení jsem chtěl přitáhnou a to utahovací kolečko se mi rozsypalo v ruce, možná budou i špatná ložiska v krku řízení, silentblok sedačky řidiče je starý, sehnat sedačku spolujezdce s držadlem, chybí rezerva a motýlek na přitažení,nejsou sklíčka kontrolek na předním světle, sehnat nové zadní krytky světel motorky i sajdy, dát komplet nové lanovody, jak brzd tak plynu, motorku celkově zkontrolovat a seřídit, např. geometrii sajdy vůči motorce, to předchozí majitel neřešil atd. Nechci z toho dělat výstavní kus, ale hlavně aby byla po technické stránce v super stavu. Chci jí občas v zimě ve sněhu projet a v létě dát nějaký výlet.
Zde jsou její fotky: http://majl75.rajce.idnes.cz/Dnepr
Předem všem děkuji za případné nabídky, pokud se najde někdo kdo těmhle motorkám rozumí a bude mít chuť, čas a nadšení to dotáhnout ;)