Technika jízdy

Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Technika jízdy

Re: Technika jízdy

od serpico-3 » 15 úno 2014, 08:27

Jo, v terénu to jde jako po másle, tam já nejezdím až na vyjímky, protože mám rychlý převod a stačí trochu bahna a je po jízdě.. ;)

Re: Technika jízdy

od Jirka-MT9 » 14 úno 2014, 23:06

:lol: Převrátit se to dá docela jednoduše :lol:

Re: Technika jízdy

od serpico-3 » 14 úno 2014, 22:21

Ten poslední pád je dost divný, jinak je vidět jak je ta motorka měkká.., ten komfort má sva ůskalí. Je vidět, že když to člověk převrátil jen jednou, měl vlastně štěstí.Už když jsem to koupil, bylo mi jasné, že když se ta motorka naloží zbraněmi a posádkou s plnou polní je ráda že jede a je to nebezpečný stroj pro posádku.. :)

Re: Technika jízdy

od Němec » 14 úno 2014, 20:04

ono to není zase tak těžký překlopit :)




ještě jsem měl někde borce, co to překlopil při blbnutí na parkovišti, asi si přibrzdil v levotočivý otočce přední brzdou, ale nemůžu najít :)

Re: Technika jízdy

od serpico-3 » 13 úno 2014, 14:12

Ta otočka , kterou jsem popisoval v té "závratné" rychlosti byla se spolujezdcem, což je patrně výhoda, sám bych se asi neodvážil, ale na druhou stranu, jízda se 100kg spolujezdcem je zase o něčem jiném. Slíbil jsem večer v baru, že svezu obsluhujícího na závody kousek od nás a jelikož po ránu člověk ještě není v lati, tahal jsem zato, co to šlo, motorka byla najednou líná/byl to pořízek/a těšil jsem se na zatáčku, kterou mám najetou se svým spolujezdcem "komárem", pořádně jsem to rozjel,/bylo to z kopce/ , už jsem si najížděl , ale motorka se chovala úplně jinak a nechtěla zatočit, musel jsem těsně před zatáčkou ji srovnat a jet rovně, což naštěstí šlo...Dodnes jsem rád, že jsem dostal rozum..Proto otázka, najezdil jsem nejvíc s křížencem, což je v podstatě asi K 750, s M72 moc ne,mám ji rozebranou, ale mám dojem , že pérák má proti kyvce výhodu lepších jízdních vlastností na pěkné vozovce, protože kyvka je sice pohodlnější, ale motorka je celkově měkčí a nestabilnější..I když jsem jel se Saharou, tak ta taky byla tužší, proto taky wehrmacht hoši seděli jako pecky na rozdíl ode mě..Je sice pravda, že moje zadní tlumiče tlumení již trochu zapomněly, ale ta tuhost M 72 mi chybí..Je to jen můj dojem nebo na tom něco je?

Re: Technika jízdy

od Stopl » 13 úno 2014, 13:44

Ono to vysedávání není skutečně až tak nutné.Rádi však jezdíme svižně a ženu to baví.No a děláme to často pro diváky ;) .To víte,dělá nám dobře,když nás pak někde v Alpách předjíždí motorkáři či auta a uznale pokyvují ;)
Tož tak...

Re: Technika jízdy

od Davy » 13 úno 2014, 10:42

No dyt jo, s predni brzdou se to krasne prevrati. O to jde, ne, vyzkouset si to ;)
Vysoky rusky sajdy se prevracej ochotne. Ceskej velorex s jawou ma vyhodu v tom ze se opre o zem cumakem sajdy, chvili to dela osklivy zvuky a pak si to sedne zpatky.
https://www.youtube.com/watch?v=y2jj1xJA0L4

Re: Technika jízdy

od Jirka-MT9 » 13 úno 2014, 10:03

Přední brzdu bych nechal při otočce na pokoji, jinak jsi na nejlepší cestě ke kotrmelci. Své o tom ví Jirka z Chomutova, když na prvním srazu v Litoměřicích udělal krásné salto. Otáčet na malém poloměru se dá, ale ne vždy se to povede. To zadní kolo se kolikrát zvedne raz dva. Tady jsem si to zkoušel já.
http://www.youtube.com/watch?v=x_T_CLlF ... F50CAFA600
:)

Re: Technika jízdy

od Davy » 13 úno 2014, 08:28

a pomoct tomu predni brzdou v ty levy zatacce ;)

Re: Technika jízdy

od Honda Wanderer » 13 úno 2014, 06:56

Nejlepší jsou ty pohádky o otočce v 50km/h.

Sajda se dá samozřejmě převrátit na obě strany. To je je takový pseudopocit bezpečí, že levá zatáčka je pohoda, ale o to je to nebezpečnější, protože dlouho se nic neděje a až se zvedne zadní kolo, je skoro pozdě. Mně se to jednou málem povedlo právě přes to chybějící čtvrté kolo a bylo v hodně malé rychlosti, na suchých kostkách, s novejma gumama. Na dvojku do cca 20 - 30km/h. Zastavil jsem hranou sajdy o asfalt a čekal jsem, jestli se to převrátí nebo spadne zadní kolo zpátky na zem. Asi něco obdobného, co už popisoval Němec.

Jinak vysedání moc nezkouším, ale nakláněním se průjezdu v zatáčce dá hodně pomoct, stejně tak když se spolujezdec nahýbá v sedačce sajdy a vůbec nemusí vysedávat, jak je na fotce.

Na trénink doporučuju sjetou zadní gumu a nějakej rovnej plácek se štěrkem.

Re: Technika jízdy

od serpico-3 » 12 úno 2014, 21:29

No, schválně to zkus, staří piloti těchto motorek mi tvrdili, že se dá sajda převrátit i přes sajdu.. Ta hranice je poměrně vysoko a já už nemám odvahu to vyzkoušet. Je to stejné, jako když mi kámoš říkal, proč děláš to divadlo a vysedáváš a vykláníš, podívej se na válečné filmy, sedí tam jak pecky a jedou...Dokud jsem jezdil bez závaží v sajdě /měl jsem pořád mitfáru/a jel jsem domů , tak mi se mi sajda zvedala i při jízdě rovně...Tak jsem si tuhle výtku vzal k srdci, ale cestou jsem se zastavil v krčmě a dal si několiv piv a poté při pomalé jízdě v zatáčce jsem postavil motorku na levý válec a sajdou se opřela o vant....Takže to mám pořád v hlavě a schválně si nevymýšlím, není k tomu důvod...Zkoušel někdo sajdu otočit do protisměru a najít tu hranici průseru? :)

Re: Technika jízdy

od Honda Wanderer » 12 úno 2014, 06:21

Jak by řekl magistr Bouček: "Vojtěchu, ty tvoje bulíky, už je mám zase na nose." :D

Re: Technika jízdy

od serpico-3 » 11 úno 2014, 22:32

Opravdu se mi to taky zdálo moc, tachometr mi nejde, ale minul jsem odbočku v dost velké rychlosti..Ale máš pravdu, asi to byla velká ryba...Ale mitfára šílel a tvrdil obdobnou rybařinu...A cesta byla poměrně široká a okolo lány, proto asi mozek podvědomě zatočil.. :)

Re: Technika jízdy

od Jirka-hk » 11 úno 2014, 09:20

Dněprák píše:
serpico-3 píše:Samozřejmě záleží na stroji, jak je seřízen, jaký je mitfára/dle mne je ideál váha okolo 50kg/, ale kdysi jsem bezmyšlenkovitě na zařvání mitfáry"přejeli jsme odbočku" najel ke strouze co to šlo a asi ve 40-50 km/h jsem dal plný levý rejd a jel jsem zpátky...Byla to 3.třída s malým provozem, takže jsem nikoho neohrozil, ale ta obratnost mne překvapila. Ale neopovrhuji vykláněním, já se vykláním , když je nějaká větší zatáčka anebo preventivně, když to tam neznám..Každé kilo dobré na té správné straně.. A mám vyzkoušeno, že záleží i na rozpoložení jezdce, když myslím na něco jiného a jen vrkám, mám největší šanci, že si nabiju hubu, jsem schopen zapomenout zatočit nebo to, že jedu do pravé zatáčky...Ale když mám chuť jet "palbu", tak jedu rychle , dostanu se do tempa a většinou není problém..A je to jako se vším, vyježděnost je nejlepší nástroj kvalitní a bezpečné jízdy, jen se člověk nesmí jízdou moc opojit.... :)
Docela bych to rád viděl v těch 40 - 50 km/h plný rejd doleva na asfaltu a na úzké silnici 3.třídy.
...Vono to opravdu při troše cviku jde, jen s tou rychlostí je to jako u rybářů s rybama (měla metrdvacet...fákt...bez pr.ele :lol: :lol: )

Re: Technika jízdy

od Davy » 11 úno 2014, 08:20

Dněprák píše:
serpico-3 píše:Samozřejmě záleží na stroji, jak je seřízen, jaký je mitfára/dle mne je ideál váha okolo 50kg/, ale kdysi jsem bezmyšlenkovitě na zařvání mitfáry"přejeli jsme odbočku" najel ke strouze co to šlo a asi ve 40-50 km/h jsem dal plný levý rejd a jel jsem zpátky...Byla to 3.třída s malým provozem, takže jsem nikoho neohrozil, ale ta obratnost mne překvapila.
Docela bych to rád viděl v těch 40 - 50 km/h plný rejd doleva na asfaltu a na úzké silnici 3.třídy.
No, ja taky. Nedavno jsem to zkusil. Ac dusledne poucen Michalem ze se otaci pres protismer kolem sajdy, ne obracene jsem se pokusil otocit v Kokorinskym dole tak jak popisuje serpico. Bylo namrzlo, myslel jsem ze si trosku pomuzu smykem. Ani prd. Docela jsem se orosil, nez jsem vycouval ze skarpy :)

Nahoru