od host » 14 úno 2019, 14:12
Předpokládám, že vidlice byla rozebrána pro výměnu pružin. Velmi pravděpodobně se po sestavení sešly vzájemné polohy dílů jinak, než byly spolu zaběhány a opotřebeny předchozím provozem. Pokud jste třeba ještě měnil pouzdra či těsnění, tím spíše si součásti ještě vzájemně nesedly. Rovněž je pravděpodobné, že po utažení osy kola se obě strany k sobě přitáhnou, a tím se vůči sobě zablokují. Třeba z důvodu, že některá (obě) z vodicích trubek byly třeba trochu ohnuté, nerovné.
S podobným jsem se u svého stroje potýkal po výměně pouzder a těsnění. Vůbec to nepružilo, ani dovniř, a když se náhodou kus zarazila, nevysunula se. Pomohla až opakovaná jízda na velmi rozbitém, záplatovaném úseku silnice, při které se po čase vidlice rozpružila. Najezdil jsem tak naněkolikrát minimálně 20 - 30 kilometrů stylem, že kolo skákalo několik cm do výšky a myslel jsem, že mi to vyrazí kormidlo z ruky

.
Zkontrolovat, zda jsou obě ramena rovnoběžná, zda nejsou ohnuté trubky (to hlavně - a přesně!),
zda se po utažení kola vidlice nesevře, stačí nepatrně - pokud ano, ev. potom doplnit nějakou rozpěrku/podložku do uložení kola.
Edit - pardon, tohle je u káčka a spol. kravina, kolo se přitahuje jen k jedné šavli. Takhle tu funguje u jiných motorek. Ale - pokud jsou trubky křivé, každá jiným směrem, po stažení osy se stejně vzájemně zkříží, a tedy tím i více či méně zablokují. Tohle ale bohužel žádná podložka nenapraví.
Předpokládám, že vidlice byla rozebrána pro výměnu pružin. Velmi pravděpodobně se po sestavení sešly vzájemné polohy dílů jinak, než byly spolu zaběhány a opotřebeny předchozím provozem. Pokud jste třeba ještě měnil pouzdra či těsnění, tím spíše si součásti ještě vzájemně nesedly. Rovněž je pravděpodobné, že po utažení osy kola se obě strany k sobě přitáhnou, a tím se vůči sobě zablokují. Třeba z důvodu, že některá (obě) z vodicích trubek byly třeba trochu ohnuté, nerovné.
S podobným jsem se u svého stroje potýkal po výměně pouzder a těsnění. Vůbec to nepružilo, ani dovniř, a když se náhodou kus zarazila, nevysunula se. Pomohla až opakovaná jízda na velmi rozbitém, záplatovaném úseku silnice, při které se po čase vidlice rozpružila. Najezdil jsem tak naněkolikrát minimálně 20 - 30 kilometrů stylem, že kolo skákalo několik cm do výšky a myslel jsem, že mi to vyrazí kormidlo z ruky :( .
Zkontrolovat, zda jsou obě ramena rovnoběžná, zda nejsou ohnuté trubky (to hlavně - a přesně!), [i]zda se po utažení kola vidlice nesevře, stačí nepatrně - pokud ano, ev. potom doplnit nějakou rozpěrku/podložku do uložení kola[/i].
Edit - pardon, tohle je u káčka a spol. kravina, kolo se přitahuje jen k jedné šavli. Takhle tu funguje u jiných motorek. Ale - pokud jsou trubky křivé, každá jiným směrem, po stažení osy se stejně vzájemně zkříží, a tedy tím i více či méně zablokují. Tohle ale bohužel žádná podložka nenapraví.