Bude méně mrtvých motorkářů ?

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Dněprák » 10 lis 2015, 07:42

bert píše:ale zase na druhou stranu jsem se díval do rozdělení kategorie vozidel co to uhrát na toto:

(1) Kategorie vozidel L se člení na

mopedy

b) tříkolové mopedy jsou tříkolová vozidla s jakýmkoli uspořádáním kol, s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

motocykly

b) motocykly s postranním vozíkem jsou vozidla s třemi koly uspořádanými nesouměrně vzhledem k střední podélné rovině, s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

motorové tříkolky
a) motorové tříkolky jsou vozidla s třemi koly uspořádanými souměrně vzhledem ke střední podélné rovině s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

Mimo v kategorii mopedů b) se nikde o tříkolových vozidlech se přímo nepíše, moto se sajdou tak tříkolka má jí tři kola jen jinak umístěná.

Dněprák: asi máš pravdu, ale já jen že jsem všem trvdil okolo že na to stačí Béčko :lol:
Motocykl s postranním vozíkem nelze napasovat mezi tříkolky !!
Pouze pokud by se vešly do písmene b) u mopedů, což nejde vzhledem obsahu a rychlosti
Do tříkolek to nejde vzhledem k umístění kol.
Takže na motocykl s postranním vozíkem nelze B !

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od bert » 10 lis 2015, 07:29

ale zase na druhou stranu jsem se díval do rozdělení kategorie vozidel co to uhrát na toto:

(1) Kategorie vozidel L se člení na

mopedy

b) tříkolové mopedy jsou tříkolová vozidla s jakýmkoli uspořádáním kol, s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

motocykly

b) motocykly s postranním vozíkem jsou vozidla s třemi koly uspořádanými nesouměrně vzhledem k střední podélné rovině, s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

motorové tříkolky
a) motorové tříkolky jsou vozidla s třemi koly uspořádanými souměrně vzhledem ke střední podélné rovině s objemem válců motoru přesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru, nebo s maximální konstrukční rychlostí přesahující 45 kmh-1 při jakémkoli druhu pohonu,

Mimo v kategorii mopedů b) se nikde o tříkolových vozidlech se přímo nepíše, moto se sajdou tak tříkolka má jí tři kola jen jinak umístěná.

Dněprák: asi máš pravdu, ale já jen že jsem všem trvdil okolo že na to stačí Béčko :lol:

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Dněprák » 10 lis 2015, 06:37

Motocykl se sajdou i sólo nebylo možné řídit se skupinou B nikdy.
Divná autoškola.

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Parek » 09 lis 2015, 20:48

POZOR !
Motocykl s postranním vozíkem nepatří do tříkolových motorových vozidel !!
Do skupiny A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW
Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
Takže Urala, nebo Dněpra se sajdou ne, ale tříkolku s motorem Tatra ano.[/quote]


To je dost zvláštní, já když přišel do autoškoly a řekl, že dělám papíry abych mohl na dněpra, tak mi řekli, že na sajdu nepotřebuju papíry na moto, že je to skupina B. Dokonce to mám napsané i ve veteránskejch papírech. Alespoň myslim....

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od bobanbob » 09 lis 2015, 17:22

podle mě dost pomohlo že už dříve ty papíry na velkou motorku rozkouskovaly.

dle vlastních zkušeností . :D jsem ročník 1979. takže papíry na velkou motorku byly v 17 nácti.
rok jsem jezdil na 350 konopnici kterou jsem já debyl vytunil na chopra zkur-- a pak prodal. :D
poté první japonec gsx 600 r . tenkrát jsme byly parta vymaštěnejch pubertáků která jezdila pod plnym všude kde to šlo. na okruh jsem začal jezdit až ve 23 letech . je div že zté naší party umřel jen jeden kámoš. a nikdo my nenakecá že 17nácti letej kluk má rozum . to je od přírody blbost puberta je puberta . třebá já jsem z ní ještě nevyrost.


mno a letos jsem začal pořádně jezdit na káčku všechny zkušenosti z japoncu jsou k hovnu .
jezdím jak posranej uplnej panic :D

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Dněprák » 09 lis 2015, 08:22

bert píše:když se tady tak nějak řeší autoškoly, dá se z moto se sajdou jezdit i na B ečko?

- tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW - skupina A; v případě řidiče, jenž dosáhl věku alespoň 21 let, i skupina B

má někdo nějakou zkušenost s tím, nebo se v tom někdo vyzná?
POZOR !
Motocykl s postranním vozíkem nepatří do tříkolových motorových vozidel !!
Do skupiny A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW
Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
Takže Urala, nebo Dněpra se sajdou ne, ale tříkolku s motorem Tatra ano.

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Michal » 08 lis 2015, 23:08

Mě by třeba zajímalo, jaká ze skupin "A" je potřeba na mého Dněpra, který v TP ani OTP nemá uveden výkon ani poměr výkon/hmotnost. Ty položky jsou prostě prázdné. :-) Ne teda, že by to pro mě nebo pro Veverku mělo nějaký význam. Já mám A nad 50ccm z dob kdy jiné rozdělení nebylo.

K tématu - nemyslím si, že nějaké detajly v autoškole nebo u zkoušky změní množství mrtvých motorkářů. Z následujících důvodů:
1. Nikdo, kdo na motorce nenajezdil 50.000km, neumí řídit. Já to neumím dobře ani teď po 250.000km. To by byla opravdu dlouhá autoškola.
2. Ikdyž motorkář umí řídit, potkává neřidiče za volantem: Jsou slečny (a pánové), co dělají zkoušku v autoškole 10x, nakonec se za ten volant stejně dostanou. Po dvou neuspěšných zkouškách by žák autoškoly měl dostat 2 roky zákaz řízení z důvodu že pro to prostě nemá vlohy. Minimálně 5% populace by nemělo dostat řidičák nikdy.
3. Nejčastěji mě téměř zabije důchodce s brýlema jak popelníky, co nevidí krávu na 5 metrů. Bohužel povrzení mu jeho doktor vždy podepíše. Přece si nenaštve stamgasta, co k němu chodí obden. Na tom se nic nezmění, dokud zdravotní potvrzení vydává praktický lékař. To by musela vydávat nezávislá komise.
4. Nejvíce nehod způsobuje nepozornost. Téměř každý má dnes mobil nebo tablet s internetem, který nedokáže dát na 5 minut z ruky. K tomu kamióny, co maj na palubce notebook přehrávající filmy (nebo porno) ve vysokém rozlišení, k tomu noviny rozložené přes volant. Zde mě opravdu nenapadá co s tím. Snad jen na každé místo spolujezdce nasadit vycvičeného psa, co řidiče kousne kdykoliv se dotkne mobilu.

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od bert » 08 lis 2015, 21:47

když se tady tak nějak řeší autoškoly, dá se z moto se sajdou jezdit i na B ečko?

- tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW - skupina A; v případě řidiče, jenž dosáhl věku alespoň 21 let, i skupina B

má někdo nějakou zkušenost s tím, nebo se v tom někdo vyzná?

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od pettter » 08 lis 2015, 15:14

Myslím, že tieto "úpravy" nemajú žiadny význam. Je to len klasický alibizmus byrokrata a politika (minister dopravy), ktorý musia "čosi" urobiť, ako reakciu na zlú štatistiku úmrtnosti a nehodovosti a to hlavne, či aj medzi motorkármi...

Jazdiť autoškola nikoho nenaučí. To že si žiak začiatočník dá doslova "pár" hodín v aute, či na motorke je prd, oproti tomu, čo ho čaká v dennej premávke. Možno sa trochu naučí motoriky (spojka/plyn)... ale to je asi tak všetko. Sama premávka je tak dynamická, že sa to naučiť ani nedá. To len život za volantom.

Pravidlá cestnej premávky sa však naučiť dajú. A to je myslím účel autoškoly.

Ale, ak nás chytí emócia počas jazdy, je po pravidlách, bezpečnosti a zdravom úsudku. A tu nepomôže žiadna legislatíva. Čo s tým? Čo s pubišom letiacim 300 na Hayabuse cez dedinu, vyškereným od šťastia od ucha k uchu... čo s nasratým fotrom 4 detí, meškajúcim do roboty, letiacim mestom 150kou na svojom golfe... čo s machrujúcim zakomplexákom s oktáviou RS predbiahajúcim štýlom "děj se vúle boží"...

Tak toto žiadna legislatíva nevyrieši.

Možno silné represie... porušíš? Zaplatíš! Ale nie peniazmy, to pre mnohých nie je problém. Verejné práce na viditeľnom mieste, v meste na uliciach, čistenie pätníkov, značiek... maľovanie prechodov, zábradlí, zvodidiel... plátanie výtlkov, opravy dopr. značiek... tak aby ich bolo všade vidno, od 8:00 do 17:00 s polhoďkou na obed z plastu. Aby si užili trochu osobného poníženia, ktoré mnohý sami tak radi udeľujú svojmu okoliu. Myslím že táto "terapia" zabere viac ako bodový systém, či dlhé hodiny v učebni autoškôl.

A tým sa dostávam ku korupcii a zase by "niektorý" nemohli, lebo ocinko je... ale to je už iná téma. Či?

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Dněprák » 08 lis 2015, 07:35

Spo.On píše:A nevíte jak to bude třeba jen s rozšířením na neomezeno? Řidičák jsem dělal v době kdy bylo rozdělení jen A16, A18, A21. Takže asi budu muset absolvovat tuhle opičárnu taky co? A jak je to vůbec s řidičákem na Dněpra? (či sajdou vůbec), podle netu by měla stačit A2, ale výslovně jsem to nikde nenašel.
Podle údajů na Pavlových stránkách má současně vyráběný Ural ( se vstřikováním) výkon motoru 30,1 kW. Takže pokud nepůjdou s výkonem nahoru, stačí skupina A2.
Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Parek » 07 lis 2015, 20:27

Souhlas, v tom jsi borec, mladýmu bych takovou mašinu taky asi nedal. Ne druhou stranu, ve spoustě východních zemí jezdí mladí na motorkách od mala. Když jsem byl v Indii, tak 10tiletej na Enfieldovi nebylo nic zvláštního. Osobně si myslím, že je to dost o tom, kdo tě na moto/autu učí. Pokud je to někdo, kdo si za to akorát vezme prachy a nevysvětlí nic, pak se to mine účinkem. Já měl docela štěstí. Pak je to samozřejmě o inteligenci. Ale všichni si asi musíme vyzkoušet určitý věci sami....

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od serpico-3 » 07 lis 2015, 18:53

To jsi frajer, já bych se bál takovou dardu dát mladému klukovi, protože vím co mladí kluci dovedou../z vlastní zkušenosti/ Dodnes děkuji bohu, že stál při mě..A vždy si na to vzpomenu, když potkávám kluka, který už skoro 30 let za sebou tahá nohu a já pamatuji jak se rozsekal na Simsonu..Průsery tohoto typu jsou nevratné...

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od fapeko » 07 lis 2015, 18:42

Osobně mi je to u zádele kolik jich skončí vlastní blbostí na onom světě a je třeba odstranit zrno od plev at zůstane jen to kvalitní zrno .Všechno to je o disciplíně ,zodpovědnosti a je jedno jestli je mu 15 ,nebo 60 let,když je někdo blbý tak mu nepomůže ani 500hodin v autoškole.Autoškola je jen základ která tě nakopne správným směrem jak by jsi se měl chovat na cestě .
V dnešní moderní demokratické době kdy lidi mají peníze si každý koupí co se mu líbí a neřeší to ,že by se měl prvně naučit na tom jezdit ,získat zkušenosti na uzavřené trati a následně potom až vyrazit na veřejnou komunikaci.Proto doporučuji motoškoly kde dotyčný by měl strávit tolik času než zkušený instruktor uzná ,že dotyčný může vyrazit na veřejnou komunikaci bez toho ,že se na prvním kilometru někde zabije.
Já osobně jsem v 15 letech přišel do autoškoly už hodně prakticky připravený kdy jsem sedl na motorku projel tam jednu jízdu a učitel mě poslal domů s tím ,že mám přijit až na závěrečné jízdy a zato můžu poděkovat svému otci ,který mi v mých 4 letech postavil malinkou motorku a naní jsem začínal se učit jezdit s tím ,že za cely můj život vždy byla nějaká motorka doma na které jsem jezdil.Nejvíce zkušeností jsem právě získal na tom poli a lese kde jsem zkoušel co ještě zvládnu a co né.To víte že byli odřeniny ,polámane ruce nohy ,ale jakmile jsem vjel na veřejnou komunikaci začal jsem se chovat ohleduplně a předvídat dopředu a nikdy jsem havárku zatím neměl .Tohle samé jsem aplikoval na mého syna od jeho 5 let a v jeho 17 letech jsem mu s klidným svědomím pujčil svou Yamahu 1000 a jen jsem mu řekl „ tahle motorka tě zabije když nebudeš používat mozek“
Takže je to vše o zkušenostech ,používaní mozku a lidske blbostí ,která je neomezená

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Dneprstein » 07 lis 2015, 17:48

Myslim, že to nic neřeší... Když jsem dělal řidičkák (v 18-ti), měl jsem tři jízdy na motorce (a nic navíc, ani soukromě na polňačce). V 25-ti jsem si koupil Dněpra a prakticky z "voleje" na něm začal jezdit. Ale věděl jsem to, tak jsem vždycky z Břevnova vyjel nahoru na Strahov a tam kroužil kolem stadiónů a po okolí. Sice jsem zhruba za rok a půl boural, ale to nemělo nic společnýho s "řidičským umem", alébrž se sklerózou - nesklopil jsem boční stojan... Naopak znám, nebo znal jsem spoustu lidí, kteří měli naježděno, měli věk (40 a víc) a dneska maj křížek někde na Dubí, Buchlácích a pod...

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

od Spo.On » 07 lis 2015, 17:00

A nevíte jak to bude třeba jen s rozšířením na neomezeno? Řidičák jsem dělal v době kdy bylo rozdělení jen A16, A18, A21. Takže asi budu muset absolvovat tuhle opičárnu taky co? A jak je to vůbec s řidičákem na Dněpra? (či sajdou vůbec), podle netu by měla stačit A2, ale výslovně jsem to nikde nenašel.

Nahoru