od Dněprák » 29 lis 2014, 17:31
Po ježdění s Dněprem 11 s nepoháněnou sajdou , potom předělaným na Dněpra 16 s poháněnou sajdou a nakonec s Dněprem s poháněnou sajdou, ale s motorem BMW 80 jsem si konečně vyzkoušel Urala SWD 750 . Byl jsem varován, že to nebude žádná sláva a tak jsem čekal, zda to bude z bláta do louže a nebo to nebude zas tak špatné.
První start - chytá pěkně i v zimě ( + proti BMW) ale zvuk motoru , myslím motor jako takový, ne to co se line z výfuku, nic moc (holt jsem ještě stále zmlsán motorem z BMV) No nic na zvuk se nejezdí, uvidíme jaké to bude při jízdě. Nutno podotknout, že další den už mi to tak hrozné nepřipadlo. Zvykám si.
Zařazení jedničky - a tady musím zapomenout na bezhlučné řazení dněpří převodovky. Trochu rána, ale jsou i jiné motocykly,kde je řazení hlučné. Je to věc konstrukční a na funkci to snad nebude mít vliv. Koneckonců jsou tam německá ozubená kola tak co. Počkám si na další rychlosti.
Rozjezd - čekal jsem výraznější strhávání na stranu sajdy, ale vcelku v pohodě. Po chvilce jsem to již ani nevnímal.
Motor reaguje celkem dobře, ovšem až po zahřátí. Ale to netrvalo dlouho. Ovládání plynu , celkem zlehka. ( U BMW bylo potřeba trochu větší síly)
Řízení nikam netáhne, dobrý.
Tak jsem to trošku rozjel( jeli jsme s Janou) a řadím postupně jednotlivé rychlosti. No tady je to opravdu rozdíl oproti Dněpru. Žádné lehké řazení, pořádně zabrat. Ale taky žádná katastrofa i když v rámci modernizací se na tu převodovku mohli konstruktéři podívat.
Kupodivu žádný problém a je tam přes 80 km/h . Motor jde zlehka a celkem i zvuk je dobrý, oproti volnoběhu. Přidávám na 100 a pořád je to dobrý. Nic se nevlní, motocykl drží pěkně stopu, nemám pocit jako u Dněpra, že už je to moc. Zdá se že jedu pomaleji.
Brzdy - brzdí !!! To je velký rozdíl oproti Dněpru, který měl sajdu nebržděnou, přední kolo moc nebrzdilo a zadní sice brzdilo, ale na tu váhu to bylo málo. Pokud by se někomu z Uralistů zdálo, že Ural málo brzdí, je potřeba svést na Dněpru s nebržděnou sajdou. Je pravda, že kotoučová brzda vepředu je dost účinná.
V zatáčkách se jede pěkně motorka ani sajda se nenaklání( samozřejmě, tady hrají velkou roli kvalitní tlumiče)
Poloha za řídítky je příjemná, myslím že pocitově je to lepší než u Dněpra.
Po zastavení je problém najít neutrál. Tady je asi jediné řešení zařadit neutrál ještě než motorka zastaví. Jinak je to opravdu horor. Ale taky to asi chce cvik.
Na nějaké velké hodnocení jsem ujel ještě málo kilometru a v terénu jsem ještě nebyl, ale nemám vůbec pocit, že by to byl špatný motocykl. Jelo se na tom pěkně. Myslím, že se to nedá porovnávat s Dněprem s motorem BMW. Ten motor BMW přesto, že je zastaralý je úplně něco jiného. Má větší výkon, větší točivý moment, kulturnější chod, ale byl to výkonný motor v Dněpru, kde podvozek, brzdy i ostatní části kvalitativně nestačily. I když to jelo pěkně. Byla by to špičková kombinace v
novém Uralu.
Takže takové jsou mé první dojmy z jízdy na Uralu 750. Další zkouška bude za týden na Extrém srazu Českém Jiřetíně. I když to na sníh nevypadá.
Po ježdění s Dněprem 11 s nepoháněnou sajdou , potom předělaným na Dněpra 16 s poháněnou sajdou a nakonec s Dněprem s poháněnou sajdou, ale s motorem BMW 80 jsem si konečně vyzkoušel Urala SWD 750 . Byl jsem varován, že to nebude žádná sláva a tak jsem čekal, zda to bude z bláta do louže a nebo to nebude zas tak špatné.
První start - chytá pěkně i v zimě ( + proti BMW) ale zvuk motoru , myslím motor jako takový, ne to co se line z výfuku, nic moc (holt jsem ještě stále zmlsán motorem z BMV) No nic na zvuk se nejezdí, uvidíme jaké to bude při jízdě. Nutno podotknout, že další den už mi to tak hrozné nepřipadlo. Zvykám si.
Zařazení jedničky - a tady musím zapomenout na bezhlučné řazení dněpří převodovky. Trochu rána, ale jsou i jiné motocykly,kde je řazení hlučné. Je to věc konstrukční a na funkci to snad nebude mít vliv. Koneckonců jsou tam německá ozubená kola tak co. Počkám si na další rychlosti.
Rozjezd - čekal jsem výraznější strhávání na stranu sajdy, ale vcelku v pohodě. Po chvilce jsem to již ani nevnímal.
Motor reaguje celkem dobře, ovšem až po zahřátí. Ale to netrvalo dlouho. Ovládání plynu , celkem zlehka. ( U BMW bylo potřeba trochu větší síly)
Řízení nikam netáhne, dobrý.
Tak jsem to trošku rozjel( jeli jsme s Janou) a řadím postupně jednotlivé rychlosti. No tady je to opravdu rozdíl oproti Dněpru. Žádné lehké řazení, pořádně zabrat. Ale taky žádná katastrofa i když v rámci modernizací se na tu převodovku mohli konstruktéři podívat.
Kupodivu žádný problém a je tam přes 80 km/h . Motor jde zlehka a celkem i zvuk je dobrý, oproti volnoběhu. Přidávám na 100 a pořád je to dobrý. Nic se nevlní, motocykl drží pěkně stopu, nemám pocit jako u Dněpra, že už je to moc. Zdá se že jedu pomaleji.
Brzdy - brzdí !!! To je velký rozdíl oproti Dněpru, který měl sajdu nebržděnou, přední kolo moc nebrzdilo a zadní sice brzdilo, ale na tu váhu to bylo málo. Pokud by se někomu z Uralistů zdálo, že Ural málo brzdí, je potřeba svést na Dněpru s nebržděnou sajdou. Je pravda, že kotoučová brzda vepředu je dost účinná.
V zatáčkách se jede pěkně motorka ani sajda se nenaklání( samozřejmě, tady hrají velkou roli kvalitní tlumiče)
Poloha za řídítky je příjemná, myslím že pocitově je to lepší než u Dněpra.
Po zastavení je problém najít neutrál. Tady je asi jediné řešení zařadit neutrál ještě než motorka zastaví. Jinak je to opravdu horor. Ale taky to asi chce cvik.
Na nějaké velké hodnocení jsem ujel ještě málo kilometru a v terénu jsem ještě nebyl, ale nemám vůbec pocit, že by to byl špatný motocykl. Jelo se na tom pěkně. Myslím, že se to nedá porovnávat s Dněprem s motorem BMW. Ten motor BMW přesto, že je zastaralý je úplně něco jiného. Má větší výkon, větší točivý moment, kulturnější chod, ale byl to výkonný motor v Dněpru, kde podvozek, brzdy i ostatní části kvalitativně nestačily. I když to jelo pěkně. Byla by to špičková kombinace v
novém Uralu.
Takže takové jsou mé první dojmy z jízdy na Uralu 750. Další zkouška bude za týden na Extrém srazu Českém Jiřetíně. I když to na sníh nevypadá.