od Michal » 08 bře 2011, 23:31
Našel jsem na motorkářích pokus s E85 jednoho člověka. Ač je to hrozný blb trpící mnoha duševními problémy, tento pokus provedl docela objektivně.
Cituji:
Rozhodl jsem se, že si na uváděné žblechty udělám vlastní názor a tak jsem včera ráno do mašiny, kde bylo 1,5 l benzínu, dotankoval 7,5 litru E85, v Trutnově u TANK ONO. Směs by měla mít o 25% nižší výhřevnost, tj. o to samé by měla vzrůst spotřeba (v létě pak o 40%, protože v zimě je v E85 ve skutečnosti ne 15, ale 30% benzínu, jinak by většina benzínových motorů za nízkých teplot nenastartovala).
Jak to dopadlo? Motorka do kopce 12% jela o 5 km/h pomaleji, po rovině na maximálku o 10 km/h pomaleji, bez ochoty dál zrychlovat /chudá směs/. Jinak zvuk motoru stejný, v běžných situacích akcelerace stejná, od 60 km/h jsem jel pořád na pětku, pohoda.
Docela zvláštně to smrdí, když stojíte na křižovatce. Nejhorší ale byla obědová pauza 20 minut, motor vlahý, ne studený, ale nedržel volnoběh, 2x zhasl se střílením do výfuku. Takže po 150 km jsem dotankoval 5,7 l normálního benálu a další experimenty neplánuji.
Závěry? 5,7 / 150 = 3,8 litru místo běžných 2,9 litru na sto. Takže ekonomicky se to nevyplatí - těď je to šul nul a v létě, až v tom bude jen 15% benálu, to bude žrát 4,2
Zdroj informace zde
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=103685&fid=60
Našel jsem na motorkářích pokus s E85 jednoho člověka. Ač je to hrozný blb trpící mnoha duševními problémy, tento pokus provedl docela objektivně.
Cituji:
[i]Rozhodl jsem se, že si na uváděné žblechty udělám vlastní názor a tak jsem včera ráno do mašiny, kde bylo 1,5 l benzínu, dotankoval 7,5 litru E85, v Trutnově u TANK ONO. Směs by měla mít o 25% nižší výhřevnost, tj. o to samé by měla vzrůst spotřeba (v létě pak o 40%, protože v zimě je v E85 ve skutečnosti ne 15, ale 30% benzínu, jinak by většina benzínových motorů za nízkých teplot nenastartovala).
Jak to dopadlo? Motorka do kopce 12% jela o 5 km/h pomaleji, po rovině na maximálku o 10 km/h pomaleji, bez ochoty dál zrychlovat /chudá směs/. Jinak zvuk motoru stejný, v běžných situacích akcelerace stejná, od 60 km/h jsem jel pořád na pětku, pohoda.
Docela zvláštně to smrdí, když stojíte na křižovatce. Nejhorší ale byla obědová pauza 20 minut, motor vlahý, ne studený, ale nedržel volnoběh, 2x zhasl se střílením do výfuku. Takže po 150 km jsem dotankoval 5,7 l normálního benálu a další experimenty neplánuji.
Závěry? 5,7 / 150 = 3,8 litru místo běžných 2,9 litru na sto. Takže ekonomicky se to nevyplatí - těď je to šul nul a v létě, až v tom bude jen 15% benálu, to bude žrát 4,2
[/i]
Zdroj informace zde [url]http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=103685&fid=60[/url]