od bzuk » 07 srp 2013, 17:12
Jsa poněkud překvapen možností případného postihu konzultoval jsem tuto problematiku se znalcem z oboru práva se zaměřením na silniční dopravu a následně se znalcem v oboru nákladní dopravy. Protože šlo jen o "konzultaci po telefonu" byl jsem upozorněn, že pokud bych chtěl nějaké "směroplatné" vyjádření, musím to za a. zaplatit za b. to nějakou dobu potrvá.
Ale takto mi bylo pouze naznačenou, jak by se postupovalo a to:
Co není zakázáno je dovoleno.
Ani jeden nevěděl o zvláštních vnitrostátních pravidlech pro přepravu vody, pokud tato nepředstavuje ekologickou zátěž.
A pokud neexistují zvláštní předpisy, postupuje se podle obecných.
Podle odstavce 2 § 52 Zákona č.361/2000 Sb. (jak již podotknul Dněprák) nesmí dojít
k překročení maximální přípustná hmotnosti vozidla (ověřeno)
k překročení maximální přípustné hmotnosti na nápravu vozidla - pokud bude pěkně tak je domluveno na sobotu ověření
a náklad musí být upevněn tak, aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla a aby neohrožoval bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, neznečišťoval nebo nepoškozoval pozemní komunikaci - zde je kapánek problém.
Náklad (voda pitná či užitková ) neohrožuje bezpečnost provozu ani neznečišťuje a nepoškozuje pozemní komunikaci avšak
Stabilita a ovladatelnost vozidla by mohla být narušena (náhlou) změnou těžiště vozidla.
Zde se vyjádření stala vágními a v podstatě jde o to že:
Záleží na hmotnosti a rozložení vody v poměru k hmotnosti např. přepravované osoby a přívěsného vozíku v závislosti na hmotnosti motocyklu, řidiče a rychlosti. Neexistují na to tabulky a výpočty pro velikost a hmotnost sajdy, pro kamion prý by se něco našlo - příklad je přeprava živých ryb. Jen mi bylo řečeno, že pokud by motorka a řidič na jedné straně, sajda a spolujezdec na druhé straně a voda jako zdroj nestability byly v poměru např.300:200:200 stabilita by jistě ovlivněna byla, 300:200:100 pak by bylo možno uvažovat o ovlivnění stability, pokud už by to bylo 300:200:50 pak už ne. Ve všech případech by dále záleželo na rychlostech.
Tento poměr bude též pokud počasí a nálada povolí ověřen v sobotu.
Jako perlička bylo uvedeno, že pokud by se cestující chtěl koupat v šampáňu a pojídat při tom kaviár, pak by to bylo komplikované, neb za jízdy na motocyklu se nesmí jíst ani pít, šampáňo by pak muselo mít doklad o zaplacení daní a cel.
Co se týká určení sajdy k přepravě osob a ne nákladů, to bylo zavrženo s tím, že by si pak nebylo možno např. ani dát pytlík se svačinou na sedadlo spolujezdce. V souvislosti s určením zda jde o prostor pro přepravu osob či nákladů rozhoduje jízdní návod, případně vyjádření výrobce. Běžně se za možnost přepravovat náklady v místě pro přepravu osob považuje to, jak je komplikované změnit prostor pro osoby v prostor pro náklad - pokud to lze bez použití nářadí, je to možné. U sajdy, kde je v návodu napsáno, že sajdu lze použít pro přepravu osob i nákladu tento problém padá. Ověřeno v ruské, anglické i německé verzi návodu.
K vířivce z výfukových bublinek mi bylo řečeno, že by to byl za a) zásah do konstrukce vozidla čímž by vozidlo nadále nesmělo být provozováno do odstranění závad a za b) by voda mohla být znečištěna výše naznačenou olejovou skvrnou, čímž by přestala být nejen ekologicky netečnou ale stala se i hrozbou bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích v případě rozlití .
V případě jiného řešení nesmí býti zasaženo do konstrukce vozidla a musí být dodrženy ostatní předpisy jako např. o ostrých hranách případně obrysu vozidla.
Nápad s elektrickou centrálou a zařízením běžně používaným v koupelnách k dovybavení van o externí zdroj bublinek by pak mohl narazit na předpisy o bezpečnosti elektrických zařízení. Např, by (asi) byla nutná elektrorevize a dovybavení o jističe/chrániče - zde mi bylo doporučeno obrátit se na příslušného znalce.
ALE jiných námitek (až na podiv nad tím, kdo by chtěl jezdit v sajdce ve vodě a koho by to vůbec napadlo) učiněno nebylo a pokud by se vyhnulo záležitosti se stabilitou legálních následků by býti nemělo.
Jsa poněkud překvapen možností případného postihu konzultoval jsem tuto problematiku se znalcem z oboru práva se zaměřením na silniční dopravu a následně se znalcem v oboru nákladní dopravy. Protože šlo jen o "konzultaci po telefonu" byl jsem upozorněn, že pokud bych chtěl nějaké "směroplatné" vyjádření, musím to za a. zaplatit za b. to nějakou dobu potrvá.
Ale takto mi bylo pouze naznačenou, jak by se postupovalo a to:
Co není zakázáno je dovoleno.
Ani jeden nevěděl o zvláštních vnitrostátních pravidlech pro přepravu vody, pokud tato nepředstavuje ekologickou zátěž.
A pokud neexistují zvláštní předpisy, postupuje se podle obecných.
Podle odstavce 2 § 52 Zákona č.361/2000 Sb. (jak již podotknul Dněprák) nesmí dojít
k překročení maximální přípustná hmotnosti vozidla (ověřeno)
k překročení maximální přípustné hmotnosti na nápravu vozidla - pokud bude pěkně tak je domluveno na sobotu ověření
a náklad musí být upevněn tak, aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla a aby neohrožoval bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, neznečišťoval nebo nepoškozoval pozemní komunikaci - zde je kapánek problém.
Náklad (voda pitná či užitková ) neohrožuje bezpečnost provozu ani neznečišťuje a nepoškozuje pozemní komunikaci avšak
Stabilita a ovladatelnost vozidla by mohla být narušena (náhlou) změnou těžiště vozidla.
Zde se vyjádření stala vágními a v podstatě jde o to že:
Záleží na hmotnosti a rozložení vody v poměru k hmotnosti např. přepravované osoby a přívěsného vozíku v závislosti na hmotnosti motocyklu, řidiče a rychlosti. Neexistují na to tabulky a výpočty pro velikost a hmotnost sajdy, pro kamion prý by se něco našlo - příklad je přeprava živých ryb. Jen mi bylo řečeno, že pokud by motorka a řidič na jedné straně, sajda a spolujezdec na druhé straně a voda jako zdroj nestability byly v poměru např.300:200:200 stabilita by jistě ovlivněna byla, 300:200:100 pak by bylo možno uvažovat o ovlivnění stability, pokud už by to bylo 300:200:50 pak už ne. Ve všech případech by dále záleželo na rychlostech.
Tento poměr bude též pokud počasí a nálada povolí ověřen v sobotu.
Jako perlička bylo uvedeno, že pokud by se cestující chtěl koupat v šampáňu a pojídat při tom kaviár, pak by to bylo komplikované, neb za jízdy na motocyklu se nesmí jíst ani pít, šampáňo by pak muselo mít doklad o zaplacení daní a cel.
Co se týká určení sajdy k přepravě osob a ne nákladů, to bylo zavrženo s tím, že by si pak nebylo možno např. ani dát pytlík se svačinou na sedadlo spolujezdce. V souvislosti s určením zda jde o prostor pro přepravu osob či nákladů rozhoduje jízdní návod, případně vyjádření výrobce. Běžně se za možnost přepravovat náklady v místě pro přepravu osob považuje to, jak je komplikované změnit prostor pro osoby v prostor pro náklad - pokud to lze bez použití nářadí, je to možné. U sajdy, kde je v návodu napsáno, že sajdu lze použít pro přepravu osob i nákladu tento problém padá. Ověřeno v ruské, anglické i německé verzi návodu.
K vířivce z výfukových bublinek mi bylo řečeno, že by to byl za a) zásah do konstrukce vozidla čímž by vozidlo nadále nesmělo být provozováno do odstranění závad a za b) by voda mohla být znečištěna výše naznačenou olejovou skvrnou, čímž by přestala být nejen ekologicky netečnou ale stala se i hrozbou bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích v případě rozlití .
V případě jiného řešení nesmí býti zasaženo do konstrukce vozidla a musí být dodrženy ostatní předpisy jako např. o ostrých hranách případně obrysu vozidla.
Nápad s elektrickou centrálou a zařízením běžně používaným v koupelnách k dovybavení van o externí zdroj bublinek by pak mohl narazit na předpisy o bezpečnosti elektrických zařízení. Např, by (asi) byla nutná elektrorevize a dovybavení o jističe/chrániče - zde mi bylo doporučeno obrátit se na příslušného znalce.
ALE jiných námitek (až na podiv nad tím, kdo by chtěl jezdit v sajdce ve vodě a koho by to vůbec napadlo) učiněno nebylo a pokud by se vyhnulo záležitosti se stabilitou legálních následků by býti nemělo.