od Míra » 22 úno 2012, 19:18
jen tak mimochodem, nejvíce se ztrácí remanentní magnetizmus, když je dynamo rozebraný, tzn rotor nejni uvnitř statoru, tohle určitě všichni známe z rotorů pionýra nebo čz 150. jinak u motorky se většinou odbuzený dynamo chytne díky kontrolce dobíjení, která přecejen zajištuje průtok pár miliampér i přes stator dynama. bohužel většina proudu co prochází přes kontrolku do dynama prochází taky napětovou regulační cívkou regulátoru, a taky rotorem. proto ta trocha proudu co zbyde na pro buzení nestačí na zrušení remanentního magnetizmu když je dynamo nabuzený obráceně, avšak stačí již na to, aby když po roce složíte motor, a nastartujeteho, tak aby se dynamo samo chytlo správný polarity.
jak již bylo řečeno, dynamo se dá nabudit i bez regulátoru tak, že se regulační kontakt uzemní (např u jawy, která má regulaci na kostru) a pak se brnkne drátem o svorku d dynama, a je to.
v případě zapojeného regulátoru se o budící kontakt starat nemusíte, správný připojení na kostru u jawy (či ke svorce d u dněpra) se stará regulační kotva v regulátoru. pak stačí jen na chvilku propojit svorku d a b regulátoru a je nabuzeno.
dněpr mám zato má obrácenou regulaci, regulační kontakt regulátor připojuje ke svorce D dynama.
Naposled: ano, poslední věta je nejbezpečnější způsob.
jen tak mimochodem, nejvíce se ztrácí remanentní magnetizmus, když je dynamo rozebraný, tzn rotor nejni uvnitř statoru, tohle určitě všichni známe z rotorů pionýra nebo čz 150. jinak u motorky se většinou odbuzený dynamo chytne díky kontrolce dobíjení, která přecejen zajištuje průtok pár miliampér i přes stator dynama. bohužel většina proudu co prochází přes kontrolku do dynama prochází taky napětovou regulační cívkou regulátoru, a taky rotorem. proto ta trocha proudu co zbyde na pro buzení nestačí na zrušení remanentního magnetizmu když je dynamo nabuzený obráceně, avšak stačí již na to, aby když po roce složíte motor, a nastartujeteho, tak aby se dynamo samo chytlo správný polarity.
jak již bylo řečeno, dynamo se dá nabudit i bez regulátoru tak, že se regulační kontakt uzemní (např u jawy, která má regulaci na kostru) a pak se brnkne drátem o svorku d dynama, a je to.
v případě zapojeného regulátoru se o budící kontakt starat nemusíte, správný připojení na kostru u jawy (či ke svorce d u dněpra) se stará regulační kotva v regulátoru. pak stačí jen na chvilku propojit svorku d a b regulátoru a je nabuzeno.
dněpr mám zato má obrácenou regulaci, regulační kontakt regulátor připojuje ke svorce D dynama.
Naposled: ano, poslední věta je nejbezpečnější způsob.