od Dneprstein » 10 úno 2012, 09:32
Nedávno proběhla po netu informace o Roveru přestavěném na pohon kávou (usušeným lógrem). Princip spalovnání stejnej jako u dřevoplynu, akorát místo dřeva se jako palivo používá kafe. Dokonce snad drží nějakej rychlostní rekord v autech kávou poháněných (146 km/h, nebo tak nějak)...
Jinak dřevoplyn se používal hlavně proto, že benzín nebyl. Motor na dřevoplyn má menší výkon, trpí zanášením prachem (sice se dřevoplyn po cestě z kotle do motoru různě filtruje, ochlazuje a podobně, ale stejně), o roztopení s dostatečným předstihem už byla řeč. Problém se "sežráním", při nedostatčně vysušeném dřevě, netrápí až tak motor, ale spalovací komoru kotle, protože v ní kondenzuje vlhkost, tvoří se kyseliny, atd... Pak má dřevoplyn taky tu nevýhodu, že je drobátko jedovatý a drobátko výbušný... Ale, jelikož se to vcelku rozšíreně používalo, tak asi všechno šlo nějak vyřešit do stádia použitelnosti a dneska, při znalostech materiálů a možnostech regulace by to určitě šlo ošetřit ještě líp. No, kdo ví, za pár let možná budeme mít takhle přestavěný motorky všichni. Teda všichni ne, jen my se sajdama...

Nedávno proběhla po netu informace o Roveru přestavěném na pohon kávou (usušeným lógrem). Princip spalovnání stejnej jako u dřevoplynu, akorát místo dřeva se jako palivo používá kafe. Dokonce snad drží nějakej rychlostní rekord v autech kávou poháněných (146 km/h, nebo tak nějak)...
Jinak dřevoplyn se používal hlavně proto, že benzín nebyl. Motor na dřevoplyn má menší výkon, trpí zanášením prachem (sice se dřevoplyn po cestě z kotle do motoru různě filtruje, ochlazuje a podobně, ale stejně), o roztopení s dostatečným předstihem už byla řeč. Problém se "sežráním", při nedostatčně vysušeném dřevě, netrápí až tak motor, ale spalovací komoru kotle, protože v ní kondenzuje vlhkost, tvoří se kyseliny, atd... Pak má dřevoplyn taky tu nevýhodu, že je drobátko jedovatý a drobátko výbušný... Ale, jelikož se to vcelku rozšíreně používalo, tak asi všechno šlo nějak vyřešit do stádia použitelnosti a dneska, při znalostech materiálů a možnostech regulace by to určitě šlo ošetřit ještě líp. No, kdo ví, za pár let možná budeme mít takhle přestavěný motorky všichni. Teda všichni ne, jen my se sajdama... :D