plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Jirka-MT9 » 22 srp 2011, 22:34

No já mám starší typ K68 s těsnícím kroužkem, ale asi to budu muset risknout a na brod provizorně zaslepit. Hadičky na odvětrání si samozřejmě nasadím a zbytek nechám osudu. :roll:

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Michal » 22 srp 2011, 18:48

Jak ruský K68, tak japonský Keihiny, mají odvětrání plovákovky uzpůsobené na připojení hadičky. Na obou mám připojené 4mm hadičky vyvedené pod nádrž. Lépe to mají vyřešené jiné Keihiny na některých rejžích, které mají odvětrání vyvedené do sání na začátek karburátoru.
Přepad na K68 vyřešený nemám, asi ho zaslepím. U staršího provedení K68 a všech K63/K65 s těsnícím kroužkem na jehlovém ventilu bych si to netroufl, ale ty kuželky s gumovou špičkou v novějších K68 a všech Keihinech jsou velmi spolehlivé.
Keihiny na mém Uralu přepad vůbec nemají, takže tam je to vyřešeno. Nemohu ale říct, že bez přepadu jsou všechny Keihiny na Uralech, protože téměř stejné Keihiny na rejžích přepad obvykle mají.

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od veverka » 22 srp 2011, 08:45

Michal jel na Dnepru s valcema i karburatorama komplet pod vodou, byly pod vodou celkem i dlouho, a projel. Jen uz nevim, co tam mel za karburatory, jestli stary hranaty, nebo ty novejsi, kterym rikam "seriditelny". Oznaceni si bohuzel nepamatuju :)

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Jirka-MT9 » 22 srp 2011, 08:34

veverka píše:Michale, jenze abys timhle zpusobem preplul reku, musel by Dnepr rychlost udrzet, takze by potreboval jeste nejakej vodni pohon :-) Pri najeti na vodu se to docela rychle zbrzdi, ale na nejakej normalni brod by to mohlo stacit. Ale nesmi tam bejt silnej proud, aby to motorku neodneslo :D

Jirko, ono neznam moc lidi, co by tak vytrvale zkouseli brodivost stroje :mrgreen: A solo motorka taky jak ktera, endura maji sani az pod sedlem, coz je asi dvakrat vys, nez Dnepr. A ono do kdovijak hlubokych brodu se moc lidi nepousti, cemuz se nedivim, kdyz mi zmizelo pod vodou predni kolo, zacalo se to ovladat a chovat dost divne :? Kdybych vedela, jak je to hluboky, nevjela bych tam, ale on to nebyl brod, ale kaluz na silnici po vetsim slejvaku :mrgreen:
Je mi jasné, že endura mají brodivost úplně někde jinde (třeba XT po sedlo probrodí). Podle mne SV stroje budou mít brodivost lepší než moje 650, protože mají výš karburátory. Nevím jak ostatní, ale moje K-68 mají na sobě dost otvorů na odvětrání plovákové komory a přepad, takže evidentně výrobce nepočítal s použitím na ponorce :lol: . Ural je celkově vyšší, takže na tom bude také podle mne lépe. Jaká byla úspěšnost brodění u Pavla co se týče typů? Odhaduji nejúspěšnější nový Ural, pak 750SV a nejvíce utopených Dněprů 650. Mám pravdu, nebo se mýlím?

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Dněprák » 22 srp 2011, 08:26

Je to sice sraz na břehu Labe, ale ten brod je vlastně stará Ohře. Jinak ona to zas tak úplně paroplavba nebude, protože jak mají být zase vedra, tak ta voda o pár centimetrů opadne. Ale pokud by to bylo jako teď, tak konkrétně tento úsek je pěkně bahnitý. Ale traktory tam projely.

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Jirka-MT9 » 22 srp 2011, 08:18

:roll: :o Sakra, to bude sraz ve znamení paroplavby, ale co se dá čekat na srazu u Labe. Tak to má být! Ještě že nemáme sraz v Alpách, to bych si musel pořídit naviják a horolezecké vybavení :lol: . No držím palce ať se Vám povede vybrat náročnou trať plnou adrenalinu. Jen asi neseženu ty nádrže z Migu, tak doufám že to bude sjízdné i bez nich a neudělám z nás Žumpíky :P . Už se těším, počasí zatím vypadá slibně tak se nás tam snad sejde dost a bude to víkend plný zážitků.

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od veverka » 22 srp 2011, 08:17

Dnepraku, pekne podmacena louka, to bude zuzo, ten najezd a hlavne vyjezd z brodu :mrgreen: Asi si v praci pujcim rybarsky holinky, tedka kluci na potoky nechodej, tak by je mohli na vikend postradat :lol:

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od veverka » 22 srp 2011, 08:15

Michale, jenze abys timhle zpusobem preplul reku, musel by Dnepr rychlost udrzet, takze by potreboval jeste nejakej vodni pohon :-) Pri najeti na vodu se to docela rychle zbrzdi, ale na nejakej normalni brod by to mohlo stacit. Ale nesmi tam bejt silnej proud, aby to motorku neodneslo :D

Jirko, ono neznam moc lidi, co by tak vytrvale zkouseli brodivost stroje :mrgreen: A solo motorka taky jak ktera, endura maji sani az pod sedlem, coz je asi dvakrat vys, nez Dnepr. A ono do kdovijak hlubokych brodu se moc lidi nepousti, cemuz se nedivim, kdyz mi zmizelo pod vodou predni kolo, zacalo se to ovladat a chovat dost divne :? Kdybych vedela, jak je to hluboky, nevjela bych tam, ale on to nebyl brod, ale kaluz na silnici po vetsim slejvaku :mrgreen:

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Dněprák » 22 srp 2011, 07:48

Ahoj.
Včera jsem našel pěkný brod, takže ho dnes asi pojedeme vyzkoušet, zda se dá projet. I když nevím, nevím. Potřeboval bych rybářské holiny, ale odhaduju to tak na 60 - 70 cm. I když pokud nebude pršet, do srazu voda trochu poklesne.

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Jirka-MT9 » 22 srp 2011, 01:36

A což to upravit rovnou na vznášedlo? :lol: To by bylo něco, pak i 4kolky by jen tiše záviděly průchodnost. Ale ne, vždy mne zajímá co daná technika dokáže, proto jsem se ptal na maximální brodivost Vašich strojů. Já mám zatím zkušenosti spíše s utápěním :D . Abych se přiznal, tak mne nenapadlo, že vlna by se od sajdy odrážela k sání a že proto solo motorka má lepší brodivost. To je pro mne velmi zajímavý poznatek. To znamená, že když se brodí je potřeba jet co nejpomaleji? Osobně jsem se mylně domníval, že by to mohlo fungovat stejně jako u solo motorky. Díky za Vaše zkušenosti, na setkání v Píšťanech to budeme muset ověřit v praxi :D .

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Jarda » 21 srp 2011, 22:14

tak to už chybí jen vrtule....

Re: vložení fotografií

od Michal » 21 srp 2011, 21:20

veverka píše:.....
Sajda tuhle malou tsunami vraci zpatky na motor a to je problem... Leda pridelat pred motorku sipovou radlici, aby rozrazila vodu do stran :mrgreen:
Možná by bylo vhodnější pod olejovou vanu v celé šířce motorky od padáku až po sajdu přidělat vztlakové křídlo, které by při dostatečné rychlosti vjetí do vody drželo Dněpra na hladině. Něco takového jsem viděl na rychlých hladinových vznášedlových člunech.
Pak by bylo možné s Dněprem/Uralem přeplout po hladině libovolnou řeku, pokud by se před ní dalo rozjet na dostatečnou rychlost. :lol: Už jen ta představa je velmi ... inspirativní :-)

Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií

od Michal » 21 srp 2011, 21:13

Dovolil jsem si pro přehlednost oddělit diskuzi o plavbě Dněprů a Uralů do samostatného tématu. Snad jsem vás tím moc nezmátl.

Re: vložení fotografií

od Jarda » 21 srp 2011, 19:07

asi jste si toho nevšilmly,ale máme motorky a ne motorové čluny,Sovět je určen k jízdě především na suchém povrchu,to že občas zdolá louži je jen bonus,kteří mu do vínku dali soudruzi v CCCP při vývoji :D

Re: vložení fotografií

od veverka » 21 srp 2011, 15:30

Ono na solo motorce se hluboka voda projizdi trochu lip... nebo nevim jestli lip, ale jinak :-D Dostatecna rychlost a nezpomalovat, jen se modlit, motorka si rozrazi vodu a kolem motoru se udela jakasi "dira", vlna jde dal od motorky a tim i od sani. Brodila jsem takhle vodu, kde bych pri stojici motorce mela hladinu par cm nad sani, vlna od predniho kola sla vrchem pres svetlo me na helmu, nabrala sem si vrchem do bot v sede na motorce, ale nenasalo to :mrgreen:
Sajda tuhle malou tsunami vraci zpatky na motor a to je problem... Leda pridelat pred motorku sipovou radlici, aby rozrazila vodu do stran :mrgreen:

Nahoru