… to bude diskuze
NABITÝ URAL. DOSLOVA.
Ikonický výrobce motocyklů s postranním vozíkem odhaluje elektrický prototyp.
Motocykly Ural dokončily první vývojovou fázi celoelektrického motocyklu. Elektrický prototyp byl postaven na stávajícím podvozku s pohonem zadního kola motocyklu modelu cT (
https://www.ural.cz/web/ural-ct/) při použití balíku pohonné jednotky Zero Motorcycles (motor, baterie, regulátor a další komponenty). Kalifornská společnost ICG vyvinula celkový design a byla zodpovědná za výrobu prvního prototypu. Společnost Zero Motorcycles také poskytla potřebnou inženýrskou podporu při vývoji a testování prototypu, což umožnilo realizovat tento projekt.
"Vždy jsme věděli, že náš sidecar je perfektní platforma pro vybudování elektrického motocyklu, protože nabízí to, co standardní dvoukolové motocykly nemohou nabídnout: pohodlí cestujících, stabilitu a bezpečnost, nemluvě o větším prostoru pro baterie," - říká Ilya Khait, Prezident a generální ředitel společnosti Motocykly Ural. "Jsme velmi spokojeni s výsledky. Na první pohled je to stále Ural, ale elektrosajdkára nabízí zcela nový zážitek. Ovládání je velmi snadné díky nízkému těžišti a optimálnímu rozložení hmotnosti. Je velmi stabilní díky svým třem kolům. Nemá žádnou spojku nebo řadicí páku, otočení plynu je v podstatě vše, co potřebujete k ovládání motocyklu. Má neuvěřitelné zrychlení – na Ural ... Celkově je to velmi zábavné vozidlo, které můžete používat téměř jako auto."
"Hlavním cílem tohoto projektu bylo ověření koncepce," - říká Jason Rae, viceprezident Uralu pro provoz a projektový manažer. "Prošli jsme několik iterací a hledali nejlepší konfiguraci elektrického pohonu. Jedním z hlavních úkolů bylo nalézt optimální umístění baterií při zachování pohodlí cestujících a jejich kapacitu při zachování stability, která je charakteristická pro motocykly s postranním vozíkem Ural. Motocykl byl intenzivně testován v reálných světových podmínkách - v dešti a sněhu, v chladných a horkých dnech, na dálnici a ulicích města. Získali jsme mnoho dat, které budou použity v další fázi projektu. Skutečně jsem se na začátku obával, že je elektrický Ural něco, v co stojí za to vložit naši energii a prostředky, ale teď jsem naprosto přesvědčen o opaku a těším se na vývoj prototypu našeho výrobního záměru."
Společnost nemá v současné době v plánu okamžitě zahájit výrobu elektrického modelu. Rozhodnutí bude vycházet z průzkumu trhu, zpětné vazby spotřebitelů a odborníků. Ural odhaduje, žepo konečném schválení návrhu bude trvat přibližně 24 měsíců zahájení sériové výroby. Při výrobě sériového motocyklu bude již použita nejnovější technologie baterií a nabíjení.
Elektrický Ural bude představen na Progressive Motorcycle Show v Long Beach 16. - 18.
Listopadu 2018. Motocykly Ural v současné době organizují demo akce, na kterých sbírají zpětnou vazbu
před zahájením další fáze projektu.
Stránky:
https://www.ural.cz/web/elektro-ural/
Fotogalerie:
https://www.ural.cz/fotogalerie/elektro-ural/
TECHNICKÉ INFORMACE
Pohonná jednotka
Motor Z-Force® 75-7 (pasivně vzduchem chlazený, vysoce účinný, radiální tok, vnitřní permanentní magnet, bezkartáčový motor)
Max. výkon: 60hp (45kW) @5,300rpm
Max. kroutící moment :81 ft-lbs (110 Nm)
Baterie použité při testování*: ZF13.0 powerpack, ZF6.5 powerpack (kombinovaný špičkový výkon 19,5 kWh)
Dobíjecí systém: Vestavěná nabíječka s výkonem 1,3kW ze standardního zdroje 115V / 15A (odhadovaná doba nabíjení: 13 hodin z prázdného na 95%)
Výkon / Ekonomika
Testovaný dojezd: Až 103 mil / 165 km (* Novější baterie (Zero ZF14.4 + ZF7.2 / 21.6kWh celkové maximální kapacity) zajistí větší dojezd oproti nynějšímu prototypu)
Doporučená maximální cestovní rychlost: 65mph (105 kmh)
Maximální rychlost při testování: 88mph (140 kmh)
Rozměry a hmotnost
Délka: 91.6 in (233 cm)
Výška: 53.8 in (137 cm)
Šířka: 63.6 in (162 cm)
Výška sedla: 31.0 in (79 cm)
Světlá výška: 9.2 in (23.4 cm)
Max. povolená hmotnost: 1325 lbs (600 kg)
Suchá hmotnost: 822 lbs (373 kg)