od host » 24 srp 2018, 11:38
Továrně nová klika v +- řádně fungujícím motoru je asi relativně v tomto smyslu bezproblémová. Problémy nastanou po (neodborné) rozborce a sborce dělené kliky, kdy se "setřou" nutné hustokruté přesahy, k tomu neodborná montáž a nedodržení geometrie, aušusové či buhvíjakého původu použité náhradní díly nesprávného tvaru, rozměrů i použitých materiálů....
Faktem je, že i "udělat" se takováto klika zřejmě se zárukou dá, pokud se ví "jak" a "z čeho". Takto odborně opravenou jezdím již několikátý rok a nevím o ní (zatím).
Jeden zdejší velmi znalý uživatel tvrdí, že novou kliku už nyní nelze v podstatě sehnat (když jsem jej žádal o radu při řešení svých problémů - chtěl jsem tip, kde nejlépe koupit novou), všechny na trhu dostupné jsou dělané.
Toto vše platí pro dělené/skládané kliky spodových motorů.
OHV motorů se tyto problémy netýkají, tam pouze praskne klika bez varování na dva kusy

Továrně nová klika v +- řádně fungujícím motoru je asi relativně v tomto smyslu bezproblémová. Problémy nastanou po (neodborné) rozborce a sborce dělené kliky, kdy se "setřou" nutné hustokruté přesahy, k tomu neodborná montáž a nedodržení geometrie, aušusové či buhvíjakého původu použité náhradní díly nesprávného tvaru, rozměrů i použitých materiálů....
Faktem je, že i "udělat" se takováto klika zřejmě se zárukou dá, pokud se ví "jak" a "z čeho". Takto odborně opravenou jezdím již několikátý rok a nevím o ní (zatím).
Jeden zdejší velmi znalý uživatel tvrdí, že novou kliku už nyní nelze v podstatě sehnat (když jsem jej žádal o radu při řešení svých problémů - chtěl jsem tip, kde nejlépe koupit novou), všechny na trhu dostupné jsou dělané.
Toto vše platí pro dělené/skládané kliky spodových motorů.
OHV motorů se tyto problémy netýkají, tam pouze praskne klika bez varování na dva kusy :ugeek: :mrgreen: