Nejsem příznivcem čtyřkolkářů a terénních motocyklů jezdících divoce po lesích mimo lesní cesty. Ale zase se to nesmí přehánět. Na hluk který vydávají motorové pily a stroje pracovníků lesa si zvěř jistě již dávno zvykla. Takže pokud se jedná o tento argument , tak průjezd motocyklů nebo čtyřkolky po lesní cestě by je asi moc svým hlukem nevyděsil. Další argument - poškozování lesních cest taky moc neuspěje, protože některé lesní cesty jsou těžkými stroji tak zdevastované, že tam projede málokdo a těžko by je cokoliv jiného poškodilo ještě více.
Je jasné, že pokud někdo projede lesní školkou, pokácí mladé stromky a podobně, tak asi v oblibě u lesáků nebude. A je fakt, že takových motorkářů a čtyřkolkářů se najde dost. Tady ano, ať je postih.
Ale, zamezit jakýkoliv vjezd do lesů je již moc.
Na jednotlivé akce nebo průjezdy se samozřejmě dá sehnat povolení vjezdu do lesa. Konkrétně já už to takto praktikuji několik let. Celkem se dá dobře s lesáky vyjít, není u nás problém s ochranáři.
Trochu byl oříšek s Arcibiskupstvím v Praze, ale taky se povedlo. I když církev jako jediná chtěla za jednodenní průjezd 200 Kč za motocykl. Ale nakonec se to povedlo snížit na 200 Kč za můj motocykl a ostatní jeli na toto povolení.
Ale problémem již bude se po lesní cestě projet mimo tyto akce. Sankce jsou poměrně vysoké.
Bohužel, dnes již nelze trochu se bránit tím, že lesní a polní cesty jsou účelové komunikace a pokud tam není dopravní značka Zákaz vjezdu nebo závora, tak lze tvrdit že se může jednat o veřejnou účelovou komunikaci.
Ale vznesu dotaz na MD, zda to není ještě možné.
I když z Autoklubu ČR přišlo jednoznačné zamítnutí a platí zákaz vjezdu do lesa i když tam značka ani závora není.
Názor Fapeka o zákazu vjezdu a vstupu do lesa a vytvoření kulometných hnízd mi připadá dost přitažený za vlasy. Samozřejmě, jsou bezmozci(Ti jsou, ale ve všech oblastech života) jsou hulváti a ničitelé, lidé co si ničeho neváží.
Ale pořád jsem přesvědčen, že velká většina takových není. Bohužel, toto je taková forma kolektivního trestu pro ty všechny ostatní.
A řešení pomocí uzavřených tratí. Nevím, nevím. Protože, kolik takových uzavřených tratí najdeš ? A jak dlouho ta uzavřená trať vydrží v provozu, než někomu začne vadit ? A navíc, toto je přijatelná varianta tak pro motokrosaře, ale nedovedu si představit jak velkou radost by mi dělalo kroužení po takové trati s Uralem, nebo Dněprem.
http://www.autoklub.cz/dokument/11631-l ... -lesa.html
Nejsem příznivcem čtyřkolkářů a terénních motocyklů jezdících divoce po lesích mimo lesní cesty. Ale zase se to nesmí přehánět. Na hluk který vydávají motorové pily a stroje pracovníků lesa si zvěř jistě již dávno zvykla. Takže pokud se jedná o tento argument , tak průjezd motocyklů nebo čtyřkolky po lesní cestě by je asi moc svým hlukem nevyděsil. Další argument - poškozování lesních cest taky moc neuspěje, protože některé lesní cesty jsou těžkými stroji tak zdevastované, že tam projede málokdo a těžko by je cokoliv jiného poškodilo ještě více.
Je jasné, že pokud někdo projede lesní školkou, pokácí mladé stromky a podobně, tak asi v oblibě u lesáků nebude. A je fakt, že takových motorkářů a čtyřkolkářů se najde dost. Tady ano, ať je postih.
Ale, zamezit jakýkoliv vjezd do lesů je již moc.
Na jednotlivé akce nebo průjezdy se samozřejmě dá sehnat povolení vjezdu do lesa. Konkrétně já už to takto praktikuji několik let. Celkem se dá dobře s lesáky vyjít, není u nás problém s ochranáři.
Trochu byl oříšek s Arcibiskupstvím v Praze, ale taky se povedlo. I když církev jako jediná chtěla za jednodenní průjezd 200 Kč za motocykl. Ale nakonec se to povedlo snížit na 200 Kč za můj motocykl a ostatní jeli na toto povolení.
Ale problémem již bude se po lesní cestě projet mimo tyto akce. Sankce jsou poměrně vysoké.
Bohužel, dnes již nelze trochu se bránit tím, že lesní a polní cesty jsou účelové komunikace a pokud tam není dopravní značka Zákaz vjezdu nebo závora, tak lze tvrdit že se může jednat o veřejnou účelovou komunikaci.
Ale vznesu dotaz na MD, zda to není ještě možné.
I když z Autoklubu ČR přišlo jednoznačné zamítnutí a platí zákaz vjezdu do lesa i když tam značka ani závora není.
Názor Fapeka o zákazu vjezdu a vstupu do lesa a vytvoření kulometných hnízd mi připadá dost přitažený za vlasy. Samozřejmě, jsou bezmozci(Ti jsou, ale ve všech oblastech života) jsou hulváti a ničitelé, lidé co si ničeho neváží.
Ale pořád jsem přesvědčen, že velká většina takových není. Bohužel, toto je taková forma kolektivního trestu pro ty všechny ostatní.
A řešení pomocí uzavřených tratí. Nevím, nevím. Protože, kolik takových uzavřených tratí najdeš ? A jak dlouho ta uzavřená trať vydrží v provozu, než někomu začne vadit ? A navíc, toto je přijatelná varianta tak pro motokrosaře, ale nedovedu si představit jak velkou radost by mi dělalo kroužení po takové trati s Uralem, nebo Dněprem.
http://www.autoklub.cz/dokument/11631-les-vstup-do-lesa.html