Dmitryservis píše:Ty vymezovací podložkyaxialní vule klikovky ma ural zentale.de
je zajimavý že v každým druhým motoru co dělám chybí a klika jezdí sem a tam.
I když to sem do tématu vůbec nepatří, tak musím reagovat.
Klika motoru (každého bez výjimky) musí být axiálně vedená pouze v jenom bodě (ložisku), a to maximálně "pevně". Tím míním uložení s minimální, ale jednoznačnou vůlí, nikoliv žádné "vyšprajcování" čímsi pružným. To je obecný princip tzv. staticky určitého uložení jakéhokoliv hřídele.
U našich motorů, aspoň SV, je klika vedená předním ložiskem, které je (musí být) ve svém pouzdře pečlivě axiálně vymezeno víčkem pouzdra (a ev. vymezovacími podložkami) tak, že jeho vnější kroužek je v pouzdře těsně sevřen. Tedy axiální pohyb ložiska je nemožný.
Natažením předního čepu kliky do vnitřního kroužku a následným dotažením přes spodní rozvodové kolo je klika fixována na svém místě a tečka.
Pružné podložení zadního ložiska má (domnívám se) pouze za úkol pružně kompenzovat jeho (nebo kliky) nepatrné posuvy v rámci tepelné roztažnosti jednotlivých dílů. Rozhodně nemůže a ani nesmí suplovat axiální zajištění celé kliky!
Pokud to takhle u některého motoru je, je něco někde (viz výše) špatně.
Příklad na závěr - u mého motoru jsem musel korektní usazení předního ložiska (pasováno nejprve jen se samotným ložiskem mimo motor) provést s podložením cca 1,1 mm, i když katalog na žádné vymezovací podložky neodkazuje.
Asi by to chtělo celé převést do technických témat....
[quote="Dmitryservis"]Ty vymezovací podložkyaxialní vule klikovky ma ural zentale.de
je zajimavý že v každým druhým motoru co dělám chybí a klika jezdí sem a tam.[/quote]
I když to sem do tématu vůbec nepatří, tak musím reagovat.
Klika motoru (každého bez výjimky) musí být axiálně vedená pouze v jenom bodě (ložisku), a to maximálně "pevně". Tím míním uložení s minimální, ale jednoznačnou vůlí, nikoliv žádné "vyšprajcování" čímsi pružným. To je obecný princip tzv. staticky určitého uložení jakéhokoliv hřídele.
U našich motorů, aspoň SV, je klika vedená předním ložiskem, které je (musí být) ve svém pouzdře pečlivě axiálně vymezeno víčkem pouzdra (a ev. vymezovacími podložkami) tak, že jeho vnější kroužek je v pouzdře těsně sevřen. Tedy axiální pohyb ložiska je nemožný.
Natažením předního čepu kliky do vnitřního kroužku a následným dotažením přes spodní rozvodové kolo je klika fixována na svém místě a tečka.
Pružné podložení zadního ložiska má (domnívám se) pouze za úkol pružně kompenzovat jeho (nebo kliky) nepatrné posuvy v rámci tepelné roztažnosti jednotlivých dílů. Rozhodně nemůže a ani nesmí suplovat axiální zajištění celé kliky!
Pokud to takhle u některého motoru je, je něco někde (viz výše) špatně.
Příklad na závěr - u mého motoru jsem musel korektní usazení předního ložiska (pasováno nejprve jen se samotným ložiskem mimo motor) provést s podložením cca 1,1 mm, i když katalog na žádné vymezovací podložky neodkazuje.
Asi by to chtělo celé převést do technických témat....