od Michal » 21 led 2011, 23:55
Nedovedu k Uralu 650 r.v. 2004 říct zda bych ho dokázal přihlásit.
Obecný požadavek českých předpisů je:
Ojetina musí mít technický průkaz jiné země EU a musí tam být odhlášena.
Ojetina musí typové schválení k provozu na věřejných komunikacích a to nějaké z následujícího výběru:
1) Globální typové schválení - platí pro celou EU, mají ho Uraly 750 (2001+)
2) České typové schválení - mají ho ty stroje, pro které ho zařídil (a zaplatil) dovozce do ČR, mají ho sajdy Ural 750, nevím jak jsou na tom Vlci. Dněpry ho měli myslím od dubna 1996 do dubna 1998, ale údajně je již neplatné.
3) Národní typové schválení jiné země EU - a to je ta otázka, které starší Dněpry a Uraly ho mají a ve které zemi?
České úřady neuznávají individuální schválení k provozu jiné země EU, často používané třeba v Německu a Anglii. Přihlásit takový stroj v ČR je problém.
V Čechách existuje i individuální schválení k provozu, takzvaně přes zkušebnu. Poslední roky je to prý ale pekelně drahé, skoro tolik, jako typové. Můžete v něm sice dostat vyjímky na některá nařízení norem, ale vyjímky se nedávají na následující věci: Emise, brzdy, světla, EMC (elektromagnetické rušení). Poslední dobou prý také na hluk ne.
Dále existuje prý možnost přihlásit stroj na typové schválení jiného podobného stroje, prý na to jdou nějak uhrát vyjímky. Používaj to lidi, co přihlašují USA provedení strojů, které se v některých detajlech liší od v EU schváleného typu. Vím o dvou, ale ani jedem mi nechtěl říct, jak to dokázal, aby z toho neměl problémy. Zřejmě je součástí postupu nějaká větší černota.
Někde jsem zaslechl, že někdo dovede dostat na české papíry nového Dněpra. To je ale nikde nepotvrzená informace, tak jí nelze brát zcela vážně.
K tomuto inzerátu:
Pokud prodávající tvrdí, že to dokáže přihlásit, tak bych to od něj koupil jedině až s vyřízeným čistopisem českého TP, jinak bych do toho rizika nešel. Pokud tvrdí, že to dovede, tak to pro něj nebude problém zařídit.
Já jsem zatím dovezl a přihlásil jen dvě motorky. Jednu Suzuki s globální homologací, ale bez českého schválení a jednoho Urala s globální homologací i českým typovým schválením (tedy velmi snadná varianta).
Postup dovozu a přihlášení stroje s globálním nebo českým typovým schválením sem někdy za né moc dlouho podrobně napíšu.
Nedovedu k Uralu 650 r.v. 2004 říct zda bych ho dokázal přihlásit.
Obecný požadavek českých předpisů je:
Ojetina musí mít technický průkaz jiné země EU a musí tam být odhlášena.
Ojetina musí typové schválení k provozu na věřejných komunikacích a to nějaké z následujícího výběru:
1) Globální typové schválení - platí pro celou EU, mají ho Uraly 750 (2001+)
2) České typové schválení - mají ho ty stroje, pro které ho zařídil (a zaplatil) dovozce do ČR, mají ho sajdy Ural 750, nevím jak jsou na tom Vlci. Dněpry ho měli myslím od dubna 1996 do dubna 1998, ale údajně je již neplatné.
3) Národní typové schválení jiné země EU - a to je ta otázka, které starší Dněpry a Uraly ho mají a ve které zemi?
České úřady neuznávají individuální schválení k provozu jiné země EU, často používané třeba v Německu a Anglii. Přihlásit takový stroj v ČR je problém.
V Čechách existuje i individuální schválení k provozu, takzvaně přes zkušebnu. Poslední roky je to prý ale pekelně drahé, skoro tolik, jako typové. Můžete v něm sice dostat vyjímky na některá nařízení norem, ale vyjímky se nedávají na následující věci: Emise, brzdy, světla, EMC (elektromagnetické rušení). Poslední dobou prý také na hluk ne.
Dále existuje prý možnost přihlásit stroj na typové schválení jiného podobného stroje, prý na to jdou nějak uhrát vyjímky. Používaj to lidi, co přihlašují USA provedení strojů, které se v některých detajlech liší od v EU schváleného typu. Vím o dvou, ale ani jedem mi nechtěl říct, jak to dokázal, aby z toho neměl problémy. Zřejmě je součástí postupu nějaká větší černota.
Někde jsem zaslechl, že někdo dovede dostat na české papíry nového Dněpra. To je ale nikde nepotvrzená informace, tak jí nelze brát zcela vážně.
[b]K tomuto inzerátu:[/b]
Pokud prodávající tvrdí, že to dokáže přihlásit, tak bych to od něj koupil jedině až s vyřízeným čistopisem českého TP, jinak bych do toho rizika nešel. Pokud tvrdí, že to dovede, tak to pro něj nebude problém zařídit.
Já jsem zatím dovezl a přihlásil jen dvě motorky. Jednu Suzuki s globální homologací, ale bez českého schválení a jednoho Urala s globální homologací i českým typovým schválením (tedy velmi snadná varianta).
Postup dovozu a přihlášení stroje s globálním nebo českým typovým schválením sem někdy za né moc dlouho podrobně napíšu.