Dněpří převodovka na URALA
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Dněpří převodovka na URALA
Zdravím Pánové.
Potřeboval bych poradit.
Mělo by cenu vyskoušet dněpří převodovku na uralu zdůvodu zpomalení jedničky v terénu
Neskoušel se někdo tímto zabývat.
Rád si vyslechnu všechny názory.
Díky KRMEC
Potřeboval bych poradit.
Mělo by cenu vyskoušet dněpří převodovku na uralu zdůvodu zpomalení jedničky v terénu
Neskoušel se někdo tímto zabývat.
Rád si vyslechnu všechny názory.
Díky KRMEC
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Re: Dněpří převodovka na URALA
Myslím, že smysl by to mělo. Zvláště když úprava není tak složitá - upravit centrovací výstupky skříně a o 15mm zkrátit kardanovou hřídel.
Pomalejší jednička u některých provedení je jen jedno plus. Za mnohem větší přínos považuji krásné snadné řazení Dněpří převodovky. Uralí, alespoň s ruskými koly, řadí naprosto tragicky, úplně nejhůř z čehokoliv s čímž jsem měl tu čest. To je důvod, proč o Dněpří převodovce uvažuji do budoucna, až mi ta Uralí umře.
A teď k nevýhodám: Je jedna zásadní - kde/jak sehnat Dněpří převodovku, které se dá dlouhodobě věřit, na kterou se lze spolehnout? V sólovce mi Dněpří převodovka funguje bezchybně už 30.000km. Ale to je solovka, sajda ježděná v terénu je jiná zátěž. Někteří se v nich hrabou dost často. Děsím se, když jsem viděl jakou převodovku koupil Petr přes Fapeka. Měla být dobrá funkční, přitom polovina dílů byla zralá do šrotu. Zde je asi jediná výhoda Uralí převodovky - ač chodí hrozně, je spolehlivá. Zuby ječí, na volnoběh chrastí, ale po 30.000km věčného dhrnutí zubů při řazení pořád ještě zubové spojky vypadají dobře.
A vyrábět si převodová kola? To by si je člověk mohl udělat rovnou do Uralí převodovky, jen zubové spojky udělat takové jako jsou v té Dněpří. Neznám nikoho, kdo by měl přístup k mašinám a možnosti si to udělat. Nechat si to vyrobit by stálo hroznou raketu.
Pomalejší jednička u některých provedení je jen jedno plus. Za mnohem větší přínos považuji krásné snadné řazení Dněpří převodovky. Uralí, alespoň s ruskými koly, řadí naprosto tragicky, úplně nejhůř z čehokoliv s čímž jsem měl tu čest. To je důvod, proč o Dněpří převodovce uvažuji do budoucna, až mi ta Uralí umře.
A teď k nevýhodám: Je jedna zásadní - kde/jak sehnat Dněpří převodovku, které se dá dlouhodobě věřit, na kterou se lze spolehnout? V sólovce mi Dněpří převodovka funguje bezchybně už 30.000km. Ale to je solovka, sajda ježděná v terénu je jiná zátěž. Někteří se v nich hrabou dost často. Děsím se, když jsem viděl jakou převodovku koupil Petr přes Fapeka. Měla být dobrá funkční, přitom polovina dílů byla zralá do šrotu. Zde je asi jediná výhoda Uralí převodovky - ač chodí hrozně, je spolehlivá. Zuby ječí, na volnoběh chrastí, ale po 30.000km věčného dhrnutí zubů při řazení pořád ještě zubové spojky vypadají dobře.
A vyrábět si převodová kola? To by si je člověk mohl udělat rovnou do Uralí převodovky, jen zubové spojky udělat takové jako jsou v té Dněpří. Neznám nikoho, kdo by měl přístup k mašinám a možnosti si to udělat. Nechat si to vyrobit by stálo hroznou raketu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Dněpří převodovka na URALA
Zdravim panove,
Jelikož mi odesli ložiska v převodovce na URALU 750 toto téma je v tuto chvýli pro mě aktualní.
Jasně jsem se rozhod že budu překopávat a zkracovat 1.rychlost možná i druhou. Pokud by se někdo chtěl k teto akci připojit vyšlo by to nakonec levněji. Jedná se o lidi kteří by chtěli skráítit převody na rozjezdy do kopce a v terénu. Výroba převodovky bude levnjší pro více lidí, tak se ptám jestli se někdo nechce přidat a podílet se na vývoji.
Prosím dejte vědet.Nejedná se o žádný závazek. Já do toho jdu na 100% ať s Váma nebo bez Vás. Krátka jednička je skrátka v terénu nevihnutelná Budu se snažit to vykoumat a domluvit tuto zimu.Dekuji za názor a případne připomínky. TYDLYPÝPOVE ZBRASLAV.
Jelikož mi odesli ložiska v převodovce na URALU 750 toto téma je v tuto chvýli pro mě aktualní.
Jasně jsem se rozhod že budu překopávat a zkracovat 1.rychlost možná i druhou. Pokud by se někdo chtěl k teto akci připojit vyšlo by to nakonec levněji. Jedná se o lidi kteří by chtěli skráítit převody na rozjezdy do kopce a v terénu. Výroba převodovky bude levnjší pro více lidí, tak se ptám jestli se někdo nechce přidat a podílet se na vývoji.
Prosím dejte vědet.Nejedná se o žádný závazek. Já do toho jdu na 100% ať s Váma nebo bez Vás. Krátka jednička je skrátka v terénu nevihnutelná Budu se snažit to vykoumat a domluvit tuto zimu.Dekuji za názor a případne připomínky. TYDLYPÝPOVE ZBRASLAV.
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Re: Dněpří převodovka na URALA
Rozhodně mě to zajímá. Nicméně nevidím způsob, jak to udělat aniž by bylo nutné vyrobit vstupní hřídel, která u Urala obsahuje ozubení prvních 3 kvaltů. Moje převodovka už silně hučí a chrastí (najeto téměř 40.000km), takže generálka bude stejně potřeba.
V kazdém případě doporučuji pečlivě porovnat s rozebranou Dněpří převodovkou a vyzkoumat, v čem je ten rozdíl, proč Dněpří převodovka řadí tak krásně hladce, zatímco Uralí tak hrozně mizerně.
V kazdém případě doporučuji pečlivě porovnat s rozebranou Dněpří převodovkou a vyzkoumat, v čem je ten rozdíl, proč Dněpří převodovka řadí tak krásně hladce, zatímco Uralí tak hrozně mizerně.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Dněpří převodovka na URALA
O pomalejší jedničku bych měl taky zájem Kdyby byla ještě i rychlejší čtyřka... Byla by to velká paráda.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Dněpří převodovka na URALA
Včera jsem tu převodovku rozhodil a zrychlit čtyřku by neměl být problém.Jenom je potřeba vědět jakou máš převodovku protože já mám už HERCOGY a nevím jestli tam není rozdíl.
Dneska odpoledne jedu za odborníkem a ten bude mít poslední slovo jestli jsou ty úpravy vůbec možný a popřípadě za jakých podmínek.
Dneska odpoledne jedu za odborníkem a ten bude mít poslední slovo jestli jsou ty úpravy vůbec možný a popřípadě za jakých podmínek.
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Re: Dněpří převodovka na URALA
Zdar Panové.
Tak převodovka jde předělat bez problémů.
U jedničky se musí vyrobit nová hřídel a dvě další kola jedničkový a zpátečka . Takže jednička by stála okolo 10 000 Kč.
Co se týče zrychlení čtyřky tak je to o výrobě dvou nových kol a to je bez problémů cena by byla okolo 1500 Kč za kolečko.
Je to na vás kdo se připojí a půjde do toho se mnou. Realizace je možná jen mezi listopadem a prosincem
Tak a jenom se domluvit o kolik tu jedničku zkrátit jestli na 9 zubů nebo až na 8 zubů na hřídeli. Já osobně jsem pro
8 zubů kvůli terénu a možná o kousek pohnout i s dvojkou.
Co se týče té rychlejší čtyřky tak já jsem pro to aby zůstala tak jak je protože s naloženou motorkou i malej kopec je problém a já nejsem dálniční typ. Vyřešila by to pětka ale ta se do téhle převodovky nevejde.
Do listopadu moc času není tak projektujte a pište budu rád za každou radu.
Uvidíme se v Rozhraní.
Tak převodovka jde předělat bez problémů.
U jedničky se musí vyrobit nová hřídel a dvě další kola jedničkový a zpátečka . Takže jednička by stála okolo 10 000 Kč.
Co se týče zrychlení čtyřky tak je to o výrobě dvou nových kol a to je bez problémů cena by byla okolo 1500 Kč za kolečko.
Je to na vás kdo se připojí a půjde do toho se mnou. Realizace je možná jen mezi listopadem a prosincem
Tak a jenom se domluvit o kolik tu jedničku zkrátit jestli na 9 zubů nebo až na 8 zubů na hřídeli. Já osobně jsem pro
8 zubů kvůli terénu a možná o kousek pohnout i s dvojkou.
Co se týče té rychlejší čtyřky tak já jsem pro to aby zůstala tak jak je protože s naloženou motorkou i malej kopec je problém a já nejsem dálniční typ. Vyřešila by to pětka ale ta se do téhle převodovky nevejde.
Do listopadu moc času není tak projektujte a pište budu rád za každou radu.
Uvidíme se v Rozhraní.
Re: Dněpří převodovka na URALA
Doplnil bych že tato úprava se stahuje na převodovku Herzog. Ruská převodovka má jiné zubové spojky a kolečka by byly podstatně složitější na výrobu (Herzog má ledvinky a kolečka na jehlách). Jinak je to velmi zajímavý projekt.
URAL 750 2WD
Re: Dněpří převodovka na URALA
Starší varianta Uralu 650 měla taky kameny a díry. Já mám ruskou variantu převodovky Ural 750, tedy zubové spojky automobilového typu. Upgrade na Herzog za raketu nikdy dělat nebudu, to raději několikrát vyměním vnitřnosti převodovky (nové pochybného původu stojí 4 litry, tedy kvalita obdobná originálu).
Já bych tedy ideálně potřeboval jeden kvalt navíc pod současnou jedničku a další navíc mezi jedničku a dvojku Ale zpátky do reality - byl bych spíš pro 8 zubů, tedy zhruba 20% pomalejší.
Rychlejší čtyřku nechci, spíš pomalejší. Ural 750 má maximální výkon v 7000 otáčkách odpovídající zhruba 140km/h, tedy v rychlosti, které běžně nedokáže vytáhnout, leda z kopce. Dosažitelná maximální rychlost je tedy zbytečně nižší, protože při ní motor nemá maximální výkon. Kromě toho na současnou čtyřku se špatně jezdí v obci 50.
Nicméně s tím bych se vůbec nedělal, ta mi za to nestojí.
Otázka, jak se to má s ostatními kvalty? Na Herzogu je i dvojka součástí hřídele, na ruské variantě dokonce i trojka. Má Herzog a ruská varianta stejnou geometrii zubů? Tedy zda by byly kompatibilní původní kola na výstupní hřídeli?
A doplňující otázka, neuměl by ten člověk i kuželové soukolí? Tam by šly o 10-15% pomalejší všechny kvalty a nejspíš by to bylo i levnější.
Já bych tedy ideálně potřeboval jeden kvalt navíc pod současnou jedničku a další navíc mezi jedničku a dvojku Ale zpátky do reality - byl bych spíš pro 8 zubů, tedy zhruba 20% pomalejší.
Rychlejší čtyřku nechci, spíš pomalejší. Ural 750 má maximální výkon v 7000 otáčkách odpovídající zhruba 140km/h, tedy v rychlosti, které běžně nedokáže vytáhnout, leda z kopce. Dosažitelná maximální rychlost je tedy zbytečně nižší, protože při ní motor nemá maximální výkon. Kromě toho na současnou čtyřku se špatně jezdí v obci 50.
Nicméně s tím bych se vůbec nedělal, ta mi za to nestojí.
Otázka, jak se to má s ostatními kvalty? Na Herzogu je i dvojka součástí hřídele, na ruské variantě dokonce i trojka. Má Herzog a ruská varianta stejnou geometrii zubů? Tedy zda by byly kompatibilní původní kola na výstupní hřídeli?
A doplňující otázka, neuměl by ten člověk i kuželové soukolí? Tam by šly o 10-15% pomalejší všechny kvalty a nejspíš by to bylo i levnější.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Dněpří převodovka na URALA
převodovku z dněpra tam nasad jede se sní parádně ,dej tam taky kardan ,jedničku mam 8zubů ale 4ku to chce rychlou když tak zavolej 603501989 po telefonu ti toho řeknu víc ,do dněpra jsem dal motor s urala 750 zatím najeto 500km ,výfuk zůstal a kaburátory mám pekary 68 překvapilo mě jak to jede od spodu ,budu skoušet orig. kar.až příjdou trysky ,zatím velká spokojenost s jízdou
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Dněpří převodovka na URALA
tak jsem včera rozebral převodovku z urala ,1-10zubů 2-stejná jak dněpr 3 a 4 ozub větší ,modul je stejný ,kola jsou stejně široký plus mínus nějaká desetina ,zuby na řazení jsou na uralu silnější ale objímka z dněpra tam sedí ,předělávat pomalou jedničku na tomhle typu přev.nemá cenu ,ta dněpří to vydrží
Re: Dněpří převodovka na URALA
Čau kluci.
Konečně se nám podařilo vyrobit 9-ti zubou jedničku na převodovku Herzog.
Trvalo to déle než jsem předpokládal, ale nakonec to dopadlo. Jednička byla 10-36 a nyní 9-37.
Výroba koleček a hřídele stála 14.000,- a 4 jízdy do Českych Budejovic a 18h na telefonu.
Je to na dlouhý lokty takže pokud má někdo zájem dodám kontakt, ale neručím za termín dodání.
Teď bude následovat testování.Určitě se ozvu jak to dopadlo.
Konečně se nám podařilo vyrobit 9-ti zubou jedničku na převodovku Herzog.
Trvalo to déle než jsem předpokládal, ale nakonec to dopadlo. Jednička byla 10-36 a nyní 9-37.
Výroba koleček a hřídele stála 14.000,- a 4 jízdy do Českych Budejovic a 18h na telefonu.
Je to na dlouhý lokty takže pokud má někdo zájem dodám kontakt, ale neručím za termín dodání.
Teď bude následovat testování.Určitě se ozvu jak to dopadlo.
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Re: Dněpří převodovka na URALA
Tak nastal čas vyhodnotit provoz devíti zubové jedničky.
Na první dojem to ani není poznat ale jen do té doby dokud nevjedu do terénu.Motorka proplouvá terénem neuvěřitelnou lehkostí hlavně pokud je plně naložená.Letošní Geocachigrally v Rumunsku převodovka zvládla na výbornou.
Ozubení jsem kontroloval po ujeti 1500 km poprvé a po dalších 7000km a opotřebeni ozubení odpovídá ujetým km.
Rád bych poprosil Dněpráka aby napsal svoje hodnocení na tuhle úpravu
Právě se chystám na předělání další převodovky. Pokud by měl někdo další zájem tak se ozvěte .
Krmec
Na první dojem to ani není poznat ale jen do té doby dokud nevjedu do terénu.Motorka proplouvá terénem neuvěřitelnou lehkostí hlavně pokud je plně naložená.Letošní Geocachigrally v Rumunsku převodovka zvládla na výbornou.
Ozubení jsem kontroloval po ujeti 1500 km poprvé a po dalších 7000km a opotřebeni ozubení odpovídá ujetým km.
Rád bych poprosil Dněpráka aby napsal svoje hodnocení na tuhle úpravu
Právě se chystám na předělání další převodovky. Pokud by měl někdo další zájem tak se ozvěte .
Krmec
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Re: Dněpří převodovka na URALA
S pomalou jedničkou jsem najezdil o něco méně než Martin a zatím jsem na rozdíl od něj žádný vyložený extrém v terénu nejel. Ale pokud mohu porovnat některé terénní úseky, které jsem jel na původním převodu a potom na pomalé jedničce, tak je to znát. Konkrétně loňský výjezd na Babiny , kdy to nevyjela ani jedna jednokolka bez pomoci , tak ten jsem jel tak zlehka s mírným plynem a celkem se dala dobře hledat cesta kudy jet mezi šutry.
Vzhledem k tomu, že nejsem žádný extra terenní závoďák, klidně bych bral ještě pomalejší. Jak psal Martin, že krásně proplouval terénem, já bych se klidně tím terénem pomalu plížil.
Ještě chci porovnat ten krpál na Dlouhý vrch. Tam jsem to vyjel s Dněprem, ale už to bylo dost na hraně.
Vzhledem k tomu, že nejsem žádný extra terenní závoďák, klidně bych bral ještě pomalejší. Jak psal Martin, že krásně proplouval terénem, já bych se klidně tím terénem pomalu plížil.
Ještě chci porovnat ten krpál na Dlouhý vrch. Tam jsem to vyjel s Dněprem, ale už to bylo dost na hraně.
Re: Dněpří převodovka na URALA
Zdravím Panové.
Rád bych uzavřel objednávku na výrobu pomalé jedničky do převodovky HERCOG.
Pokud má někdo zájem ozvěte se do 12.12.2016
Díky Krmec.
Rád bych uzavřel objednávku na výrobu pomalé jedničky do převodovky HERCOG.
Pokud má někdo zájem ozvěte se do 12.12.2016
Díky Krmec.
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10