Zdravím,
Rád bych poprosil o radu na k750 mi po zahřátí přestává vypínat spojka (stále se unáší) když zastavím a doseřídím ji lankem tak je zas chvilku OK. Po vychladnutí zase klouže tak že nejde startovat a zase ji musím povolit a tak stále dokola... Je tam nějaká další možnost seřízení, nebo to mám rovnou rozdělat? Díky
Spojka za tepla k750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Spojka za tepla k750
Velmi podobně se chovala spojka i na mém stroji. Seřízení "z venku" kromě lanka není jiné možné. Mně příliš nepomáhaly ani určité vnitřní úpravy s cílem omezit to unášení, resp. umožnit co nejsnazší oddálení všech kotoučů a lamel (sražení hran otvorů pro vodicí válečky, nové a hladké válečky bez vytlačených drážek atd.). Je to chování spíš vlastnost, která nesmí ale překročit únosnou mez... Tedy rozdělat, vyndat převodovku i celou spojku, zkontrolovat, kde by cokoliv mohlo axiálně váznout a to napravit.
Definitivní řešení je náhrada dvoukotoučové spojky jednolamelovou, je to zde ve fóru podrobně popsáno, vč. rekonstrukce na talířovou pružinu. Já osobně jsem problém vyřešil tím, že se mi podařilo na burze sehnat jakousí lamelu pro jednolamelovou spojku z bůhví čeho, která pasovala na drážkování i průměrem. Dal jsem nové obložení potřebné tloušťky, namontoval a od té doby je klid, vše funguje jak u auta, bez unášení, bez prokluzu, bez škubání při rozjezdu.
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=9& ... lit=lamela
plus odkazy uvnitř tohoto vlákna
Definitivní řešení je náhrada dvoukotoučové spojky jednolamelovou, je to zde ve fóru podrobně popsáno, vč. rekonstrukce na talířovou pružinu. Já osobně jsem problém vyřešil tím, že se mi podařilo na burze sehnat jakousí lamelu pro jednolamelovou spojku z bůhví čeho, která pasovala na drážkování i průměrem. Dal jsem nové obložení potřebné tloušťky, namontoval a od té doby je klid, vše funguje jak u auta, bez unášení, bez prokluzu, bez škubání při rozjezdu.
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=9& ... lit=lamela
plus odkazy uvnitř tohoto vlákna
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 121
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka za tepla k750
Může to být tím, že se vydechlé lamely nebo disky spojky dále teplem deformují, případně ještě umřely pružiny spojky.Vajgl69 píše: ↑01 srp 2023, 20:43 Zdravím,
Rád bych poprosil o radu na k750 mi po zahřátí přestává vypínat spojka (stále se unáší) když zastavím a doseřídím ji lankem tak je zas chvilku OK. Po vychladnutí zase klouže tak že nejde startovat a zase ji musím povolit a tak stále dokola... Je tam nějaká další možnost seřízení, nebo to mám rovnou rozdělat? Díky
Řešením je použít kvalitní lamely (pozor - reklama! ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=11
Tyto se nedeformují (mají výřezy), jjsou příjemně měkké v záběru (mám je už i v Dněpru).
Dále zkontrolovat, zda nejsou deformované plechové disky spojky (bývají prohnuté "do talíře", teplem se to dále mění (pozor - reklama! ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-spojky/
Pokud jsou v pořádku, mohly by stačit lamely.
Dále vyměnit vydechlé pružiny spojky za nové, které jsou stejně vysoké a se stejnou tuhostí (pozor - reklama! ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=13
Dále je potřeba zkontrolovat čepy na setrvačníku, bývají vybité (mají zářezy od plechových disků), taková spojka nemůže fungovat, disky se na nich "sekají" (pozor - reklama! ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ?ItemIdx=0
Čepy jsou v setrvačníku lisované, takže pozor s montáží, musí se zalisovat na stejnou výšku jako původní a hlavně všechny přesně na stejnou výšku (pomocí přípravku).
Dále je potřeba zkontrolovat celý vypínací systém spojky (tyčka, válečky, ložisko), ale tím to asi nebude.
Pokud se jedná o starší stroj nejasného původu, tak je prostě potřeba do spojky investovat.
Sojka je spotřební materiál u všech dopravních prostředků.
K náhradám jsem opatrný, až tam za 10 let polezete, najdete tam "něco, co tam kdysi někdo dal" a můžete to těžko shánět.
Razím názor, že pokud existuje původní díl a navíc kvalitnější, dám jej tam.
Pozn. na konec (pozor, zase reklama! ):
1) Rozhodně tam dejte kvalitní šrouby do čepů, závity vyčistit a šrouby zalepit Loctitem 243 (nezajišťovat důlčíkem, drží a až tam polezete znovu, během 5 min je všechny bez námahy povolíte).
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=14
2) A když už tam budete, zvažte výměnu gufera setrvačníku, je škoda do nové spojky za 500 km napustit M6AD.
3) Spojka vydrží podle toho, kolik zkušeností pobral řidič, zničit lze jakoukoliv spojku.
... konec školení, právě jdu měnit spojku na jednom Vlkovi
Slovy Bodi Uchytila († 2006): "Všechen pot a slzy jsou okamžitě zapomenuty, když to potom jede"
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Re: Spojka za tepla k750
Děkuji, za cenné rady...
Zrovna včera jsem u vás byl pro lanko
Letos s tím dojezdim tak jak to je a přes zimu se do toho pustím. Stejně mě čeká i go motoru tak se to udělá komplet všechno.
Zrovna včera jsem u vás byl pro lanko
Letos s tím dojezdim tak jak to je a přes zimu se do toho pustím. Stejně mě čeká i go motoru tak se to udělá komplet všechno.
Re: Spojka za tepla k750
Tak pokud si neobstaráme luxusní řešení spojky ze Zbraslavi – takzvané konečné řešení, existuje úprava, která mi také funguje posledních pět let a s touto spojkou se dá popojíždět ve frontě do kopce s celou rodinou. Bez tepelných změn.
a) Vyřízneme si z plechu (ne nerez!) lamely dle přiloženého výkresu – dávám k dispozici – programovaly to děti
b) Seženeme si zachovalé středy lamel – pokud možno co nejstarší, současné jsou z másla
c) V Tálíně snad ještě žije pan Škoda, který na lamely nalepí svůj speciální materiál pro sportovní jízdu. Kluci říkají, že se vyplatí tam dojet i z Prahe.
d) Jak psal Pavel, je možno investovat i do lepších pružin.
e) Tyto je vhodné změřit a dát je po dvojicích oproti sobě – aby přítlačné síly dobře byly
f) Od roku 2018 se neprojevilo žádné opotřebení či deformace, ale při konstruování si to musí člověk oběhat
a) Vyřízneme si z plechu (ne nerez!) lamely dle přiloženého výkresu – dávám k dispozici – programovaly to děti
b) Seženeme si zachovalé středy lamel – pokud možno co nejstarší, současné jsou z másla
c) V Tálíně snad ještě žije pan Škoda, který na lamely nalepí svůj speciální materiál pro sportovní jízdu. Kluci říkají, že se vyplatí tam dojet i z Prahe.
d) Jak psal Pavel, je možno investovat i do lepších pružin.
e) Tyto je vhodné změřit a dát je po dvojicích oproti sobě – aby přítlačné síly dobře byly
f) Od roku 2018 se neprojevilo žádné opotřebení či deformace, ale při konstruování si to musí člověk oběhat
- Přílohy
-
- lamela_Dněpr Ural.pdf
- (23.97 KiB) Staženo 25 x