Spojka za tepla k750

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Vajgl69
Příspěvky: 2
Registrován: 01 srp 2023, 20:35

Spojka za tepla k750

Nový příspěvek od Vajgl69 »

Zdravím,
Rád bych poprosil o radu na k750 mi po zahřátí přestává vypínat spojka (stále se unáší) když zastavím a doseřídím ji lankem tak je zas chvilku OK. Po vychladnutí zase klouže tak že nejde startovat a zase ji musím povolit a tak stále dokola... Je tam nějaká další možnost seřízení, nebo to mám rovnou rozdělat? Díky
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Spojka za tepla k750

Nový příspěvek od host »

Velmi podobně se chovala spojka i na mém stroji. Seřízení "z venku" kromě lanka není jiné možné. Mně příliš nepomáhaly ani určité vnitřní úpravy s cílem omezit to unášení, resp. umožnit co nejsnazší oddálení všech kotoučů a lamel (sražení hran otvorů pro vodicí válečky, nové a hladké válečky bez vytlačených drážek atd.). Je to chování spíš vlastnost, která nesmí ale překročit únosnou mez... Tedy rozdělat, vyndat převodovku i celou spojku, zkontrolovat, kde by cokoliv mohlo axiálně váznout a to napravit.
Definitivní řešení je náhrada dvoukotoučové spojky jednolamelovou, je to zde ve fóru podrobně popsáno, vč. rekonstrukce na talířovou pružinu. Já osobně jsem problém vyřešil tím, že se mi podařilo na burze sehnat jakousí lamelu pro jednolamelovou spojku z bůhví čeho, která pasovala na drážkování i průměrem. Dal jsem nové obložení potřebné tloušťky, namontoval a od té doby je klid, vše funguje jak u auta, bez unášení, bez prokluzu, bez škubání při rozjezdu.
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=9& ... lit=lamela
plus odkazy uvnitř tohoto vlákna
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka za tepla k750

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Vajgl69 píše: 01 srp 2023, 20:43 Zdravím,
Rád bych poprosil o radu na k750 mi po zahřátí přestává vypínat spojka (stále se unáší) když zastavím a doseřídím ji lankem tak je zas chvilku OK. Po vychladnutí zase klouže tak že nejde startovat a zase ji musím povolit a tak stále dokola... Je tam nějaká další možnost seřízení, nebo to mám rovnou rozdělat? Díky
Může to být tím, že se vydechlé lamely nebo disky spojky dále teplem deformují, případně ještě umřely pružiny spojky.

Řešením je použít kvalitní lamely (pozor - reklama! ;) ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=11
Tyto se nedeformují (mají výřezy), jjsou příjemně měkké v záběru (mám je už i v Dněpru).

Dále zkontrolovat, zda nejsou deformované plechové disky spojky (bývají prohnuté "do talíře", teplem se to dále mění (pozor - reklama! ;) ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-spojky/
Pokud jsou v pořádku, mohly by stačit lamely.

Dále vyměnit vydechlé pružiny spojky za nové, které jsou stejně vysoké a se stejnou tuhostí (pozor - reklama! ;) ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=13

Dále je potřeba zkontrolovat čepy na setrvačníku, bývají vybité (mají zářezy od plechových disků), taková spojka nemůže fungovat, disky se na nich "sekají" (pozor - reklama! ;) ):
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ?ItemIdx=0
Čepy jsou v setrvačníku lisované, takže pozor s montáží, musí se zalisovat na stejnou výšku jako původní a hlavně všechny přesně na stejnou výšku (pomocí přípravku).

Dále je potřeba zkontrolovat celý vypínací systém spojky (tyčka, válečky, ložisko), ale tím to asi nebude.

Pokud se jedná o starší stroj nejasného původu, tak je prostě potřeba do spojky investovat.
Sojka je spotřební materiál u všech dopravních prostředků.
K náhradám jsem opatrný, až tam za 10 let polezete, najdete tam "něco, co tam kdysi někdo dal" a můžete to těžko shánět.
Razím názor, že pokud existuje původní díl a navíc kvalitnější, dám jej tam.

Pozn. na konec (pozor, zase reklama! ;) ):
1) Rozhodně tam dejte kvalitní šrouby do čepů, závity vyčistit a šrouby zalepit Loctitem 243 (nezajišťovat důlčíkem, drží a až tam polezete znovu, během 5 min je všechny bez námahy povolíte).
https://shop.ural.cz/spojka-ovladani-sp ... ItemIdx=14
2) A když už tam budete, zvažte výměnu gufera setrvačníku, je škoda do nové spojky za 500 km napustit M6AD.
3) Spojka vydrží podle toho, kolik zkušeností pobral řidič, zničit lze jakoukoliv spojku.

... konec školení, právě jdu měnit spojku na jednom Vlkovi :D

Slovy Bodi Uchytila († 2006): "Všechen pot a slzy jsou okamžitě zapomenuty, když to potom jede"
Boda_Uchytil_jizda.jpg
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Vajgl69
Příspěvky: 2
Registrován: 01 srp 2023, 20:35

Re: Spojka za tepla k750

Nový příspěvek od Vajgl69 »

Děkuji, za cenné rady...
Zrovna včera jsem u vás byl pro lanko ;)
Letos s tím dojezdim tak jak to je a přes zimu se do toho pustím. Stejně mě čeká i go motoru tak se to udělá komplet všechno.
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Spojka za tepla k750

Nový příspěvek od Fort »

Tak pokud si neobstaráme luxusní řešení spojky ze Zbraslavi – takzvané konečné řešení, existuje úprava, která mi také funguje posledních pět let a s touto spojkou se dá popojíždět ve frontě do kopce s celou rodinou. Bez tepelných změn.

a) Vyřízneme si z plechu (ne nerez!) lamely dle přiloženého výkresu – dávám k dispozici – programovaly to děti
b) Seženeme si zachovalé středy lamel – pokud možno co nejstarší, současné jsou z másla
c) V Tálíně snad ještě žije pan Škoda, který na lamely nalepí svůj speciální materiál pro sportovní jízdu. Kluci říkají, že se vyplatí tam dojet i z Prahe.
d) Jak psal Pavel, je možno investovat i do lepších pružin.
e) Tyto je vhodné změřit a dát je po dvojicích oproti sobě – aby přítlačné síly dobře byly
f) Od roku 2018 se neprojevilo žádné opotřebení či deformace, ale při konstruování si to musí člověk oběhat
Přílohy
lamela_Dněpr Ural.pdf
(23.97 KiB) Staženo 25 x
střed.JPG
Detail.JPG
Lamela.JPG
italské přítlačné pružiny nalepené silikonem pro snadnou demontáž a montáž spojky v terénu.JPG
Odpovědět