přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
atnarf13
Příspěvky: 1
Registrován: 05 zář 2022, 15:05

přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Nový příspěvek od atnarf13 »

Dobrý den jsem tu nový...
Zatím jsem nebyl schopen najít jak napsat nový příspěvek - v nápovědě je všechno možné ale toto ne.
Jediné co jsem našel , je možnost napsat nové téma a tak to zkouším touto cestou.
Mám K 750 z 1964, a mám neustálý problém s přední brzdou, stále mi praská lanko a také téměř nebrzdí...
Jsou to brzdy z 2 páčkamí na bubnu(každá pakna má svojí).
Ať to šteluji jak chci, tak to nebrzdí a ještě lanko nevydrží ani 50 km jízdy.
Nemáte prosím někdo nějakou radu/fintu jak na to?

Předem děkuji
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Zdravím,
mám podobný problém, taky brzda dvouklíč, ale nejde mi to seštelovat tak, aby to uspokojivě brzdilo a zároveň nepřibržďovalo. Problémů je tam hned několik:

1) vnitřní plocha bubnu dost často není souosá s osou kola, takže to při brždění "cuká" - stane se to i tak, že se projede brodem a pak zůstane voda v bubnu, ten v daném místě trochu víc vyrezne a tento problém je na světě - řešením by bylo vyrobit nějaký přípravek na soustruh nebo na vrtačku (odvážnější varianta), kde by se na osu kola navařil držák soustružnického nože, ten by se sešteloval na rozměr tak, aby bral malou šponku, dotáhnout ložiska v kole tak, aby neměli vůli a takhle si "přesoustružit" ten buben. Zatím jsem se k tomu nedostal. :-)

2) naprostá většina lanek na přední brzdu, které jsem kde viděl ke koupi, byla jak na jízdní kolo, takže když jsem začal mačkat přední brzdu, trvalo to cca půl chodu páčky než se začal hýbat klíč na bubnu (problém ala "gumový bovden") řešením je vyrobit si vlastní bowden z něčeho adekvátního

3) materiál bubnu a paken - nezřídkakdy se stává, že jedno kolo brzdí jako čert a když se místo něj dá jiné kolo, nebrzdí to ani boha. Tohle tuším řešil Radek výměnou materiálu za lepší z nějakého auta. Potom i bubnová brzda brzdila. Také samozřejmě záleží na materiálu obložení paken.

4) klíče na brzdovém štítu mohou být špatně pootočené, nebo otáčení klíče může něco fyzicky vadit - nevěřte nikomu a ničemu, musíte se sám přesvědčit, že se ten dvouklíč hýbe jak má a že má dostatečný rozsah pohybu. Na všech předních brzdách, které byly jednoklíčové byl vždy špatně navařený ten excentr, který má roztahovat pakny od sebe. Bylo nutné to rozebrat flexou a zavařit na správné místo, aby to vůbec fungovalo.

4) absence brzdových paken - i to se stává, když není čas a je spěch :-)

S pozdravem,
Lukáš.
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Nový příspěvek od bobanbob »

rozebrat vyčistit kontrola hybnosti, a koupit pořádné lanko a bovden a udělat si to lanko sám, ty sračky co prodávájí poláci po burzách jsou uplně k hovnu jako většina věcí od nich.
atnarf

Re: přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Nový příspěvek od atnarf »

Zdravím,
dlouho jsem se nedostal.. Řešil jsem jiné Dněprovské záležitosti :D , výměna zapalování za elektronické, zadní brzdu, doštelování hardy spojky a kardanu, výměnu karburátorů na P28 atd… :D
Přední brzdu jsem měl rozebranou, pakny jsem se pokoušel zabrousit/zalapovat na tvar bubnu a myslím že se to alespoň částečně povedlo, jinak je ale buben vevnitř šišatý - varianta 1. ale nenašel jsem nikoho kdo stáčí takovéhle motorkové bubny..

Zaujala mne rada ohledně výroby vlastního a lanka protože si myslím že v tom je taky ,,zakopaný pes’’předpokládám že myslíte úpravu z nějakého jiného stroje…napadá mě úprava z nějaké ruční brzdy od auta, nebo třeba spojkové lanko???

Máte s tíím někdo prosím nějakou skušenost z čeho to vyrobit?

Předem díky
Atnarf
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: přední brzdy na K 750 - praskání lanka

Nový příspěvek od bobanbob »

Normálně si na nějakém shopu nebo prodejně autodílu koupíš bowden s lankem v metráži k tomu konce co potřebuješ a šmitec.
Zaletuješ jak potřebuješ a cajk. já to pájím cínem na mědený topenářský trubky. na brzdu to chce min.... 1,6mm až 2mm lanko . néé ty polské 1mm
Odpovědět