K 750 69rok - jede na 1 valec

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Ahoj,
koupil jsem Kčko ze 69, po x hodinách jsem ho dal do stavu startu. Vyměněno úplně vše z elektroniky, krom spínačky, která je KO, takže jedu přes baterku na cívku, tak abych měl jiskru.

karburator čina K37
naladěno podle netu - lanka zkrácená, tak aby byla vůle

1. start, motorka jela na 1 + asi napůl druhej, hulila bílo černě ( nesmrděl olej )
hroznej běh motoru jen na plnej plyn

udělal jsem ventily na sání 0,15 a výfuk 0,2
Moto naskočila, držela volnoběh, ale jede na 1. válec
perfektní bez kouře
potom zjištěno, že jede pouze na levý válec
v pravém jde benzín kolem svíčky nahoru a jdou i bublinky

Při odpojení levého a přidání plynu moto kouří černě až bíle ( jako špatně spálená směs ) - olej není cítit.
Karburátor jsme zkoušel všelijak nastavovat a nic.
Po čem jít, kam kouknout co nastavit.
Prosím o rady, kde by mohl být problém.
Jsem lajk a vlastním 1. moto tohoto typu.
Děkuji za veškeré rady. :D :shock:

( Na karburátoru jsem si všiml, že je nic moc vylisovaný bude ho asi třeba lehce dopilovat )
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Zkus prohodit karburátory mezi sebou. Tím zjistíš, zda je problém v karburátoru. Pak zkus prohodit kabely ke svíčkám, eliminuješ cívku s kabelama potom zkus prohodit i svíčky, už jsem zažil i novou svíčku vadnou.
Přeji mnoho zdaru
Jirka
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Děkuji za rady, dneska to zkusím.
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Tak nakonec problém v karburátoru.

Kdyby někdo náhodou řešil:
Příznaky:
jeden válec nejel
plný výfuk benzínu

Co s tim bylo:
čínský K37 ( ten jak každý chválí :lol: )
Nalisovaný "čep" ve kterém je zašroubovaná tryska byla o x mm jinak než na 2. karburátoru, ale hlavní problém byl, že to bylo "nalisované". Takže vůle a netěsnil, proto tekl spádem benzín až do válce. Zalepeno, uvidíme zda to už nebdue zlobit. :roll:
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Jsem rád, že rada byla užitečná. Ať ti to jezdí. :D
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Rada pomohla, ale moc dlouho nejezdila. Zjištěno, že je to festovní olejnička :D
Takže jsem rozhodil motor, koupilnové válce a písty. Teď řeším klikovku, je KO a nikdo v okolí mi jí nechce zrepasovat. Máte nějaký aktualní typ kdo to dělá a za kolik cca.
Mam možnost koupit repasovanou z ruska za 5000.- , ale jaká kvalita? někdo nějaké zkušenosti?
A ještě by se mi hodilo, jaké mají být ložiska na motoru, objednal bych si je předem.
Díky
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od host »

Zkušenosti s klikou podle Vašeho popisu (?) nemám, obecně s SV klikou, jejími poruchami a opravami ano a jsou dohledatelné zde, i od hodně ostatních uživatelů, a to velmi podrobně. Doporučuji věnovat jedno odpoledne prohledání fóra a počtení si.
Obecně lze mírně zjednodušeně konstatovat, že kliku Vám v ČR nikdo spolehlivě neopraví a v tuzemsku existuje zřejmě jediná cesta, která dává předpoklad kvalitního provedení a zprovoznění motoru. Pro některé majitele je ale z principu neprůchodná... Podrobnosti viz příslušná vlákna zde.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Tak po skoro roce pořád stejný problém s karburátorem....
karburátor čina K37 - minulý rok, oba špatný protékal benzín pod tryskou.
K301 - moto fungovala ale je nakloněný a není origo.
K302 - moto hrozně kouřila a nedala se naladit
Teď kvalitnější čína K37 - nastaveno podle fapeka..
Dotáhnout směs a povolit o cca půl otáčky - jak dotáhnout? úplně až co jde? Cca 3mm jsme velmi z těžko. Vlastně jde utáhnout až k matce.
Z jednoho v nenastartovaného stavu teče benzín přes přidávání vzduchu ( v karburátoru ).
Na volnoběh jsou oba válce dobře, při přidání ale jeden z nich se vždy zadusí.

Já už fakt nevím, vyzkoušeno 5 páru karburátorů a pořád nic moc.
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od host »

Dost těžko radit takhle na dálku v tomto případě... Můj pohled a postup by byl asi takový:
Nejdřív bych se zaměřil na to, aby se karburátory staticky, na ponku a na neběžícím motoru, chovaly jak mají. To jest jako první zahodit K302. Soustředit se na K37. Před montáží na motor opatrně(!) rozebrat (plováková komora, prostor hlavní trysky, šoupátka atd.), zkontrolovat vizuálně stav komponentů a těsnění, podezřelá těsnění vyměnit, nečistoty, otřepy atd. odstranit, zkontrolovat funkci jehlového ventilku na demontovaném víčku (ústy-nehygienické, ale účinné), volný pohyb plováku v komoře, profouknutím s tenkou hadičkou jako pomůckou se přesvědčit o průchodnosti všech kanálků a otvorů ... Potom opět pečlivě složit a nasucho předseřídit. Vzduchový šroubek má jemný kužel, který jde proti měkkému otvoru/sedlu v tělese karburátoru. Dotažením na krev ty plochy zničíte, musí jen dosednout a od této polohy povolit tu půlotáčku. Pokud tedy není "bordel v závitu", ale kvůli tomu dělám tu kontrolu nasucho... Doporučuji náhradu té "kontra" matice tlačnou pružinou vhodného průměru. Nemusíte pak pořád řešit povolování a utahování té matice dvěma klíči a stačí vám na seřízení šroubovák.
Při montáži plováku pozor, aby jehla spodkem zapadla do otvoru ve spodku plovákové komory. Nasadíte-li ji špatně, plovák se příčí a nezavírá. Totéž platí o nasazení jehly do víčka... Osobně si nedovedu představit, jak by musel u (nového??), čistého a správně sestaveného karburátoru vypadat jehlový ventil, aby popisovaným způsobem brutálně protékal.
Namontuju karburátor na motor tak, aby zaručeně těsnil na přírubě.
Nastavím polohu jehly do nejspodnějšího otvoru (jehla max. nahoře), vložím správně(!) šoupátko, povolím a následně nastavím dorazový šroub u obou karburátorů pokud možno na naprosto stejný klidový zdvih šoupátka, třeba po vložení cca 4 mm silné tyčky jako měrky pod šoupátko (aretace dorazu viz moje poznámka ke šroubu vzduchu), nastavím správnou délku bowdenu s cca 2 mm vůle u obou karburátorů zase pokud možno stejně regulačním šroubem na nátrubku víček.
Po montáži zkontrolovat po otevření kohoutu, jestli někde benzín viditelně neprotéká či nesákne ven - nesmí, a troufnu si říci, že tohoto stavu lze dosáhnout u 99% i opotřebených karburátorů. Pokud sákne, teče, hledám a odstraním příčinu, většinou jde o prkotinu. Pozor, aby moto nebylo silně nakloněno na stranu. Možná lépe provést kontrolu těsnosti ještě na ponku "ve svěráku" nasazením hadičky s nálevkou na víčko plovákové komory...
Až potom přistoupím k pokusu o start (za předpokladu, že vše ostatní - předstih, rozvod... - je 100% OK!!). Přeplavit obě komory, párkrát prošlápnout naprázdno pro nasátí směsi, startovat, ev. při velké zimě ještě předtím zavřít vzduch, pokud tedy nasadím sací potrubí (u mého stroje za teplot, kdy jezdí normální lidi, vůbec není potřeba). Nechytne-li na cca 4. pokus, přidat několik mm plynu (skutečně malinko!), ale měl by po následném seřízení karburátorů chytat úplně bez toho. Viz videa uživatele Fapeko. Ohřát, seřídit chod naprázdno, pokud možno u obou válců souměrně/stejně.
Osobně si nedovedu nějak představit stav, že současně protéká jeden(?) karburátor + motor jde dobře na volnoběh + následně se zadusí/uchlastá po přidání plynu. Mám obavy, že tady bude toho špatně patrně víc. Že by zcela náhodně byly 4 karburátory z různého zdroje tak hrubě vadné, to se mi ani u čínského zboží nechce věřit. Montoval jsem je u tří motocyklů cestou krabice (výrobci určitě různí, vypadaly v detailech jinak) - rozbalit - bez kontroly nasadit - vylomit doraz šoupátka ve víčku - nastartovat, seřídit. U všech tří strojů. Faktem je, že motory byly ověřeně funkční a nic kromě pořádného karburátoru jim d. f. do té doby nechybělo.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
kubahlava
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2022, 20:45
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: K 750 69rok - jede na 1 valec

Nový příspěvek od kubahlava »

Tak nakonec vyřešeno. 3tí pár činskej karburátorů šlape jak má.
Ale díky za info! Pomohlo. :D
KMZ K750 1968
KMZ K750 1960 Kyjev
Odpovědět