Karburátory K-301/K-302

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Pepakozisek3
Příspěvky: 20
Registrován: 14 čer 2021, 02:05
Bydliště: Příbram

Karburátory K-301/K-302

Nový příspěvek od Pepakozisek3 »

Zdravím, mám asi velký problém. Před nějakou dobou jsem si pořídil Dněpra MT-9 rok 71, plně pojízdného. Jezdil jsem na něm se side docela aktivně a jel vždy skvěle (akorát trochu víc žral olej do motoru). Teď jsem se do toho pustil hlouběji a zjistil jsem že na jednom karburátoru (pravém) jsou úplně jiné trisky a nastavení jehly než na tom druhém (levém). Na levém karburátoru byla jehla na 3 zářezu, na pravém na 5 zářezu, na levém neoznačená triska řekl bych 200 a na levém označená 230 triska, na levém krátká volnoběžná triska a na pravém dlouhá. Po vyměněně trisek aby byli stejné a dání jehly na 3 zářez od spodu motorka začala ztrácet na pravém válci. Jak kdyby tam nešla směs a nebo málo. Na volnoběh jede líp jak před tím. Při vyšších otáčkách jede jakš takš, ale při rozjezdu jak kdyby vůbec nejel pravý válec a i při jízdě občas vystřelí do výfuku stejně tak při rozjezdu. Pravé koleno je i studenější než levé a z pod matice výfuku na pravém válci začal lítat olej nebo nějaká směs něčeho (což mě dost na 4T děsí). Karburátory mám originální K-301/K-302. Vůbec nevím co s tím mám dělat. Prosím jakoukoliv radu či pomoc. Děkuji
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: Karburátory K-301/K-302

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Podle toho co bylo napsáno to skoro i vypadá že by mohl být prasklý stírací kroužek na tom válci, kde byla nastavená bohatší směs. Také by mohlo jít o velkou vůli na vodítku sacího ventilu, přes které by mohl do válce být nasáván olej.

Asi bych začal změřením komprese na obou válcích, jestli mají stejně. Pokud se dobře pamatuji, tak K-301/K-302 jsou známé svojí neseřiditelností. Pokud chcete Dněpra nějak používat, vyplatí se investovat do Pekarů. Neškodilo by se zmínit, jestli výše popsané Dněpr dělá i za studena nebo jen při ohřátém motoru.

Každopádně to vypadá, že Vás začíná Dněpr učit býti mechanikem. :-)

Přeji hodně zdaru.
Pepakozisek3
Příspěvky: 20
Registrován: 14 čer 2021, 02:05
Bydliště: Příbram

Re: Karburátory K-301/K-302

Nový příspěvek od Pepakozisek3 »

krovak.xixao píše: 29 zář 2021, 16:13 Podle toho co bylo napsáno to skoro i vypadá že by mohl být prasklý stírací kroužek na tom válci, kde byla nastavená bohatší směs. Také by mohlo jít o velkou vůli na vodítku sacího ventilu, přes které by mohl do válce být nasáván olej.

Asi bych začal změřením komprese na obou válcích, jestli mají stejně. Pokud se dobře pamatuji, tak K-301/K-302 jsou známé svojí neseřiditelností. Pokud chcete Dněpra nějak používat, vyplatí se investovat do Pekarů. Neškodilo by se zmínit, jestli výše popsané Dněpr dělá i za studena nebo jen při ohřátém motoru.

Každopádně to vypadá, že Vás začíná Dněpr učit býti mechanikem. :-)

Přeji hodně zdaru.
Motor dělá výše uvedené i za studena. Děkuji za rady.
Odpovědět