Únik oleje z motoru Dněpra MT9
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 14 čer 2021, 02:05
- Bydliště: Příbram
Únik oleje z motoru Dněpra MT9
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak mám vyřešit stálý únik oleje pod hlavou na mém Dněpru MT9 s 650ccm. Pod hlavou jsem vyměnil měděné těsnění a bez jakéhokoliv účinku. Dělá to hlavně na levém válci. Mám věčně botu kompletně černou po každé jízdě. Ofuk z motoru je volný, není nikde ucpaný. Mohl by mi prosím někdo poradit co s tím. Děkuji
Re: Únik oleje z motoru Dněpra MT9
Ahoj a není to spíš z podválce jak se vrací olej tou trubičkou z hlavy do bloku? Tam to utíkalo mě. Je tam malé gumové těsnění bývá ztvrdlé. Popřípadě tahle trubička je na závit našroubována do hlavy - dával jsem je tam s lepidlem. Nic jiného tam v podstatě není krom víka ventilů.
Re: Únik oleje z motoru Dněpra MT9
Ahoj,
předpokládám, že víko těsní. Jak píšeš, tak trubička odtoku by měla být OK. Potom mne napadá pouze netěsnící hlava. Zkontroluj si, že máš mezeru mezi trubkama zdvihátek a žebrováním válce v blízkosti hlavy. Měl bys tudy volně prostrčit silnější papír. Pokud ne, tak pilníkem uprav žebrování. Měl jsem to také. Tím že se trubky opřou o žebra, tak tu hlavu nedotáhneš tak, aby těsnila a potom fouká pod hlavou. Přeji mnoho zdaru a napiš co to bylo.
Jirka
předpokládám, že víko těsní. Jak píšeš, tak trubička odtoku by měla být OK. Potom mne napadá pouze netěsnící hlava. Zkontroluj si, že máš mezeru mezi trubkama zdvihátek a žebrováním válce v blízkosti hlavy. Měl bys tudy volně prostrčit silnější papír. Pokud ne, tak pilníkem uprav žebrování. Měl jsem to také. Tím že se trubky opřou o žebra, tak tu hlavu nedotáhneš tak, aby těsnila a potom fouká pod hlavou. Přeji mnoho zdaru a napiš co to bylo.
Jirka
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 01 bře 2015, 12:28
Re: Únik oleje z motoru Dněpra MT9
Ahoj,
další možnost jak by to mohlo chlístat olej na nohu je kolem šroubu víka ventilů. To se děje tehdy, když je odtoková trubka přicpaná a při jízdě se nahromadí olej pod víkem ventilů, který nestíhá odtékat. Pro takové případy s sebou vozím měděný drátek, kterým se v případě nouze nechá trubička prošťouchnout, ale je samozřejmě lepší hlavu sundat a trubičku vyčistit a utěsnit v místě závitu. Použil jsem na utěsnění motorářský silikon, jen musíš dát pozor, abys ten silikon nevytlačil směrem do hlavy, aby později když nabobtná od oleje nezacpal zase trubičku.
Ještě jedna možnost, co tu nebyla zmíněna - kolem matic co se dotahuje hlava. Pokud máš nerezové podložky s konusem, tak se ti to nejspíš nestane, ale pokud tam jsou klasické, byl to taky častý problém, že se hlava vymačkávala. Potom když nesedla podložka proti hlavě jak byla vymačkaná (99% případů), začala se hlava povolovat a tím i netěsnit.
Přeji hodně zdaru.
Lukáš
další možnost jak by to mohlo chlístat olej na nohu je kolem šroubu víka ventilů. To se děje tehdy, když je odtoková trubka přicpaná a při jízdě se nahromadí olej pod víkem ventilů, který nestíhá odtékat. Pro takové případy s sebou vozím měděný drátek, kterým se v případě nouze nechá trubička prošťouchnout, ale je samozřejmě lepší hlavu sundat a trubičku vyčistit a utěsnit v místě závitu. Použil jsem na utěsnění motorářský silikon, jen musíš dát pozor, abys ten silikon nevytlačil směrem do hlavy, aby později když nabobtná od oleje nezacpal zase trubičku.
Ještě jedna možnost, co tu nebyla zmíněna - kolem matic co se dotahuje hlava. Pokud máš nerezové podložky s konusem, tak se ti to nejspíš nestane, ale pokud tam jsou klasické, byl to taky častý problém, že se hlava vymačkávala. Potom když nesedla podložka proti hlavě jak byla vymačkaná (99% případů), začala se hlava povolovat a tím i netěsnit.
Přeji hodně zdaru.
Lukáš